דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסיפה ישראלית

23 שנים לרצח / 'האסיפה הישראלית' התכנסה אמש (א') בת"א לציון יום השנה לרצח רבין

בשבוע שעבר זה קרה במספר מוקדים ברחבי הארץ ואמש כינסה קואליציית "זוכרים את הרצח - נאבקים על הדמוקרטיה" את האסיפה הישראלית בכיכר רבין בת"א | על מה דיברו שם? זהותה של ישראל כיהודית ודמוקרטית, מעמד המיעוטים וגם - על השבת

אסיפה ישראלית (צילום: דבר ראשון)
אסיפה ישראלית (צילום: דבר ראשון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הכינוס המרכזי של האסיפה הישראלית השלישית לציון יום הזיכרון ה-23 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין בתל אביב, התקיים אמש (ראשון) בכיכר רבין בת"א לאחר שביום חמישי האחרון התכנסו מושבים ברחבי הארץ. צעירים ומבוגרים ערכו מעגלי שיח שנגעו בדמותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ובשתי סוגיות בוערות בחברה הישראלית – אופי השבת הציבורית במדינת ישראל והיחס למיעוטים בישראל.

האסיפה הישראלית בחיפה. 18 באוקטובר 2018 (תמונה באדיבות קואליציית "זוכרים את הרצח. נאבקים על הדמוקרטיה")
האסיפה הישראלית בחיפה. 18 באוקטובר 2018 (תמונה באדיבות קואליציית "זוכרים את הרצח. נאבקים על הדמוקרטיה")

"היום הזה אני חוזרת ממוסדות הדמוקרטיה של מדינת ישראל, והמראה של מעגלי השיח כאן היה כחמצן לראותיי. משב רוח רענן. סוף טוב ליום טעון וקשה", אמרה דליה רבין, ביתו של ראש הממשלה המנוח ויו"ר הוועד המנהל של מרכז רבין. "אין לתאר כמה קואליציית תנועות הנוער מיישמת ומגשימה את החלום שלמענו אנחנו נאבקים במרכז רבין על שיח, הידברות ופתיחות. לא להסכים אבל להיות ביחד, להקשיב ולנסות להבין את האחר. אני אסירת תודה שמעגלי השיח הללו מתנהלים ביום השנה לרצח. אני חושבת שזו הבשורה הנכונה, הדרך הנכונה והאמיתית להנציח את זכרו. לשבת יחד ולדבר".

היום הזה אני חוזרת ממוסדות הדמוקרטיה של מדינת ישראל, והמראה של מעגלי השיח כאן היה כחמצן לראותיי. משב רוח רענן. סוף טוב ליום טעון וקשה

בין ההצעות שעלו במעגלי השיח, היו יצירת קורסים ללימוד השפה והתרבות – הערבית ליהודים, והיהודית לערבים, יצירת מפעל של 'בתים מארחים', מאבק ציבורי עבור שמירה על המקומות הקדושים ולחלופין על כך שכל עובד במדינת ישראל יהא זכאי ליום מנוחה שבועי על פי דתו ואמונתו. הקמת פורומים מקומיים של קהילות לשיח והסכמה על צביון השבת בפרהסיה בתחומן, קבלת מגילת העצמאות כמסמך מחייב לכלל אזרחי המדינה והזמנת הציבור לחתימה רחבה עליה ועוד.

האסיפה הישראלית היא מפעל זיכרון של קואליציית "זוכרים את הרצח. נאבקים על הדמוקרטיה" המובלת על-ידי תנועות הנוער: בני עקיבא, הנוער העובד והלומד, הנוער הלאומי-בית"ר, השומר הצעיר, המחנות העולים, האיחוד החקלאי, מכבי צעיר ותנועת דרור ישראל ובשיתוף מרכז רבין, קק"ל וארגונים חברתיים נוספים, המבקשת להציב את מועד רצח רבין כיום בו מחדדת החברה הישראלית את מחוייבותה לדמוקרטיה ולשלמות החברה בישראל. בקואליציה רואים במפגש "תהליך רגיש והכרחי שיפגיש רבים ושונים כדי להסכים על הכוון המשותף", בו שותפים אזרחי ישראל הנכונים לחצות גבולות של תרבות וזהות בכדי ליצור מפגש משותף ודרכו לחזק הסכמות חברתיות חיוניות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!