דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות הציבור / נציגי קופות החולים מתריעים: מחסור חמור בחיסון נגד חצבת

זאת במהלך דיון חירום שערכה אתמול (ב') ועדת הבריאות | המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בתגובה: "אתם נותנים חיסונים מיותרים, תעשו עבודה מקצועית" | ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): "אנו נמצאים בפתחה של מגפה"

חיסון לחצבת (צילום: PureRadiancePhoto / Shutterstock.com).
חיסון לחצבת (צילום: PureRadiancePhoto / Shutterstock.com).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה, הרווחה התכנסה אתמול בבוקר (שני) לדיון חירום על התפשטות החצבת. נציגי קופות החולים התריעו בפני חברי הכנסת כי קיים מחסור חמור בחיסונים הניתנים לאזרחים שנמצאים בסיכון לחשיפה למחלה. משרד הבריאות בתגובה: "אתם נותנים חיסונים מיותרים, תעשו עבודה מקצועית".

דורון נצר ראש אגף רפואה שירותי בריאות כללית אמר לחברי הוועדה כי "נכון לנתונים מהבוקר אנחנו בלי חיסונים. המלאי יאזל עד יום שישי". נציג קופת חולים מאוחדת הצטרף ואמר "קיבלתי הבוקר דיווחים לגבי בני ציון, צפת…יש לי מעל 20 נחשפים ואין לי איך לטפל בהם".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אמר בתגובה כי אכן קיים מחסור בחיסון אך הוסיף כי "המוצר הזה מיועד לאוכלוסייה ספציפית מאוד. מתוך 20 נחשפים אולי אחד צריך לקבל אותו. אתם נותנים חיסונים מיותרים, תעשו עבודה מקצועית".

עם זאת, אמר גרוטו כי "מדובר במחלה שקיימת רק בבני אדם ולכן אם כולם יתחסנו היא תעלם. הסיבה שהחצבת לא נעלמה מהעולם היא אנשים שלא מתחסנים". עוד אמר כי "בישראל 95% מהאנשים מתחסנים. אחוז כזה היה יכול לתת לנו שקט אם היה כך בכל מקום. הבעיה היא שיש מקומות שבהם מגיעים לפחות מ-90%, קבוצות שבהן שיעור החיסונים לא מספק אז יכולה לקרות התפרצות. אנחנו עושים הרבה מאוד השלמות של חיסונים מונעים, מתגברים כוח אדם איפה שצריך ומפעילים ניידות שיגיעו אפילו לאנשים הביתה, כדי לסייע לאנשים שרוצים להתחסן. יש לנו וועדה מייעצת למחלות זיהומיות והקמנו ועדה נפרדת לחצבת. המצב בשליטה".

פרופסור גרוטו אמר עוד כי בכוונת המשרד להוציא ניידות שיבצעו חיסונים לאוכלוסיות החרדיות בירושלים שאינן מתחסנות.

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) אמרה כי "אנו נמצאים בפתחה של מגפה, ישנם ריכוזים של אוכלוסייה שמסרבים לקבל את החיסונים. מדובר בעליה מדאיגה וחדה בעיקר בעיר ירושלים. בזמני כשרה בהתפרצות הפוליו שכנענו את הציבור וביקשנו מהרבנים לקרוא לציבור להתחסן, אין לי ספק שגם במקרה החצבת הרבנים צריכים להתגייס ולעודד את חיסון הילדים נגד חצבת. אני פונה מכאן למשרד הבריאות ולרבנים להוציא קול קורא להתחסן".

בהמשך התנהל דיון סוער אודות עמדת המדינה כלפי הורים הבוחרים שלא לחסן את ילדיהם.  מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי (כולנו) אמרה כי "אני פגשתי אב שבנו מת מסיבוך של מחלת החצבת. לכן תשובתי לכל אותם אלה שמקשקשים ש'זה לא נורא' היא שזה חוסר אחריות פושעת של הורה לחשוף את ילדיהם וילדים אחרים למחלות".

ויכוח חריף פרץ בין ח"כ יוליה מילנובסקי (ישראל ביתנו) וח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), לאחר שהראשונה הפנתה אצבע מאשימה כלפי החברה החרדית ואמרה כי הסירוב של הורים חרדים לחסן את ילדיהם מסכן את בריאות הציבור. ח"כ מועלם רפאלי זעמה על ההכללה ואמרה "אי אפשר שלא למחות על הבורות שמופגנת כאן. זה דיון מקצועי בענייני בריאות ולא פוליטי".

ח"כ אורן חזן (הליכוד), אחד מיוזמי הצעת החוק שתאסור כניסת ילדים לא מחוסנים לגנים אמר "הדיון צריך להתרכז בדבר אחד – הסברה. איך אנחנו מורידים את ההיסטריה הציבורית וגורמים להורים להבין שהסכנה היא במחסור בחיסונים ולא בעודף. זו החובה שלנו. זה פוגע ונוגע בכלל הציבור- דתיים, חילונים, ערבים ויהודים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!