דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל אנגלי / הכוכב הצעיר של סנדרלנד מהליגה ה-3 שכל אנגליה מדברת עליו

ג'וש מאג'ה בן ה-19 חלם להיות שחקן מוביל בפרמיירליג, אבל לרוע מזלו לא קיבל הזדמנת ונדד מלונדון עד לסנדרלנד הצפונית שירדה לליגה השלישית | דווקא כעת, הכישרון הגדול שלו גורם לכל אנגליה ללטוש עיניים לעברו

גוש מאג'ה שחקן כדורגל בקבוצת סנדרלנד (Photo by Athena Pictures/Getty Images IL)
גוש מאג'ה שחקן כדורגל בקבוצת סנדרלנד (Photo by Athena Pictures/Getty Images IL)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת סנדרלנד פתחה את עונת הכדורגל הנוכחית בליגה השלישית של באנגליה (ליג וואן). לראשונה מזה שלושים שנה, 'החתולים השחורים' הצטרפו למועדונים כמו פורסטמות וקובנטרי ונמצאים בירידה תלולה עם שתי ירידות ליגה רצופות היישר מהפריימרליג וממפגש עם מועודנים כמו ארסנל ומנצסטר סיטי שהתחלפו בנסיעות חתחתים למשחקים מול שרוסברי וויקמוב.

כבר אחרי 12 מחזורים, בקבוצה הצפונית יש אווירה של התחדשות, מקום חמישי בליגה, מאמן חדש על הקווים בשם ג'ק רוס שהגיע מהליגה הסקוטית וחלוץ אחד צעיר שמבקיע שערים בקצב ומאפשר לכל הסיטואציה להראות קצת יותר טוב בשם ג'וש מאג'ה.

https://twitter.com/OscarJCMedia/status/1042487527775633408

מאג'ה, בן ה-19, נולד וגדל בלונדון עם אמו שנולדה בניגריה ושלושת אחיו. בצעירותו שיחק בקבוצות הילדים של קריסטל פאלאס ופולהאם המקומיות אך לאחר שלא קיבל חוזה, הצטרף לאקדמיית הנוער קאנטיק שם הרשים את הסקואטים של סנדרלנד והחליט לעשות את מסע ה-320 קילומטר ולחתום אצל 'החתולים השחורים' בשנת 2015. את משחק הבכורה בבוגרים ערך כבר לפני שנתיים באצטדיון האור הביתי מול קווינס פארק ריינגרס.

מאג'ה, ילד טוב של אמא, ניחן ברעב מופלא לכדורים ברחבת היריב, שליטה נאה בכדור, ובעיטה חזקה מהמקום, כזו שמצליחה לייצר כבר תשעה שערים לרשת היריבות ולהיות השחקן הראשון של האדומים-לבנים מזה 91 שנה שמבקיע לפחות שער אחד בארבעת המשחקים הראשונים של העונה (שבעה מהם בתשעת המחזורים הראשונים), לזכות בחודש אוגוסט בתואר שחקן הצעיר של החודש ולהעמיד בסוף אוקטובר הספק ממוצע של שער בכל 108 דקות.

על אף גילו הצעיר, הכישרון של מאג'ה לא נעלם מעיני המבינים בדבר, ג'רמיין דפו חלוצה המיתולוגי של החתולים משבח אותו בחשבון הטוויטר, קבוצות כמו סאות'המפטון טוטנהאם ומנצ'סטר סיטי עוקבות אחריו בדריכות והוא בקריירה הקצרה שלו כבר יכול לסמן וי ראשון על התגברות ממשבר פציעה, כזו אשר השביתה אותו לארבעה חודשים ארוכים ומנעה ממנו כך נראה את הפריצה בשנה אחת.

מא'גה מצידו לא ממהר לשום מקום, הוא נחוש ונאמן בהבטחתו להשיב את הקבוצה שהפכה לו לבית למקום הראוי לה בפרמיירליג ובצניעותו עשוי להצטרף לרשימת השחקנים הגדלה כדוגמת גורדן הנדרסון וג'ורדן פיקפורד שהתחילו את דרכם באצטדיון האור ומאירים את הקריירה שלהם במקומות חדשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!