דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ריח בחירות / ישראל היום: ראש הממשלה עצר את הקדמת הבחירות בגלל חשש מריבלין

לפי הפרסום בעיתון, נתניהו חשש שהנשיא לא יטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה במקרה שמפלגתו תנצח בבחירות | בסביבת ריבלין כינו את הדברים "תיאור מפורט של פרנויה"

בנימין נתניהו וראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)
בנימין נתניהו וראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)
שי ניר

פרסום בישראל היום עורר סערה במערכת הפוליטית: לפי הכתבה שפורסמה הבוקר (רביעי), החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להקדים את הבחירות מחשש לפיו נשיא המדינה ראובן ריבלין לא יטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה, גם אם יזכה בפער משמעותי. בתגובה לכך, מקדמים אנשיו של ראש הממשלה חוק שיצמצם את שיקול דעתו של ריבלין. על פי פרסום נוסף ב"ישראל היום" גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי "המזימה שפורסמה היום ב'ישראל היום' לא נולדה בבית הנשיא אלא אצל בכיר לשעבר בליכוד, שגם דיבר על כך עם כמה מהשותפים לקואליציה". ההערכה היא כי מדובר בשר לשעבר גדעון סער.

"קראנו לעומק את הדברים", נמסר מבית הנשיא, "אך התקשינו למצוא מידע של ממש מלבד תיאור מפורט של פרנויה שאינה נשענת על שום צעד מוחשי או אפילו מחשבה שהתרחשו במציאות. כידוע, את הטיפול בתופעות שכאלה יש להשאיר בידי אנשי מקצוע שאינם דוברים".

לפי הפרסום ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליט ברגע האחרון לעצור את הקדמת הבחירות בשל אינדיקציות שהתקבלו בקרב מקרוביו, כי נשיא המדינה ריבלין לא מתכוון להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה גם במקרה של ניצחון בבחירות.

עוד נכתב כי נתניהו שיתף בחשש זה כמה ממקרוביו ובכירים בליכוד עמם נועץ בטרם קיבל את ההחלטה למנוע בכל מחיר את הקדמת הבחירות בשלב זה, עד להתייעצות והתדיינות מהן הדרכים בהן ניתן לטפל בעניין.

בישראל היום טוענים כי גורם בליכוד המקורב מאוד לריבלין שוחח בימים האחרונים עם חבר וחברת הכנסת מהליכוד וכן עם איש תקשורת המקורב לליכוד, הציג בפניהם את המהלך וביקש מהם לשתף פעולה במידה שייצא לפועל.

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) אמר הבוקר כי "הפרסום הבוקר בישראל היום הוא מחשבה הזויה בכל רובד. זה לא מוסרי, לא דמוקרטי ולא הגיוני. אני חושב שזה לא יקרה ולא יכול לקרות, אבל לצערי גם דברים מובנים מאליהם יכולים לקבל פרשנות מעוותת ולהיות מנוצלים לרעה. לכן אנסח הצעת חוק שתסדיר את העניין".

לדבריו, "ראש המפלגה הוא האדם הכי דומיננטי והוא זה שלרוב מביא את קולות המצביעים לאותה מפלגה. המחשבה שאפשר לעקוף אותו ולמנות מישהו אחר במקומו אחרי הבחירות זה סוג של מהפכה. לנשיא יש סמכות חוקית לפעול על פי שכל ישר ולא לעשות מניפולציות. בגלל שהדבר לא מוסדר בחוק אני מתכוון להניח הצעת חוק שנשיא המדינה יטיל את הרכבת הממשלה על ראש המפלגה שהביא את מרב ההמלצות להרכבת הממשלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!