דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

ספורט / נערות האוהדות קבוצת כדורגל ברזילאית הקימו מועדון אוהדות פורץ דרך

לאוהדות של קבוצת 'פלמיירס' נמאס מהיעדר הביטחון במגרשים, מהאווירה המצ'ואיסטית ומחוסר הלגיטימציה שחשו לאהוד את קבוצתן - אז הן פתחו מועדון אוהדות בו הן תומכות אחת בשנייה ומגיעות יחד למשחקים

חברות מועדון האוהדות "VerDonnas" (מתוך חשבון הטוויטר @MFVerDonnas)
חברות מועדון האוהדות "VerDonnas" (מתוך חשבון הטוויטר @MFVerDonnas)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

11 נערות שאוהדות את קבוצת הכדורגל 'פלמיירס' מברזיל, החליטו בצעד כמעט חסר תקדים להקים ארגון אוהדות חדש לקבוצתן האהובה. מטרת הארגון, הנקרא "VerDonnas", היא להפגיש את החברות בו ולהגיע ביחד למשחקים, כדי ליצור אווירה מוגנת לנערות הצעירות שאוהבות כדורגל.

בארגון האוהדים החדש, והראשון מסוגו בברזיל, חברות היום כ-400 אוהדות. הארגון הוקם בספטמבר, מפעיל חשבון טוויטר, אינסטגרם ומתחזק קבוצת וואטסאפ מאות חברות פעילות. ההחלטה להקים את הארגון התקבלה ב-28 בספטמבר לאחר שהופץ ברשתות החברתיות סרטון בו שתי אוהדות לובשות את חולצת הקבוצה במהלך נסיעה ברכבת התחתית, מוקפות על-ידי חבורת גברים אוהדי קבוצת קורינתיאנס שמכים אותן ומסלקים אותן.

העיקר הוא האחדות, וזה מאוד חשוב כשאנחנו מדברות על כדורגל ונשים. חשוב מאוד לעודד ולקדם את האיחוד בין הנערות אוהדות הכדורגל. בעקבות הקמת הארגון, הנערות מרגישות בנוח ללכת לאיצטדיונים

לאחר האירוע הקשה והמפחיד החליטה אוהדת הקבוצה אמנדה הונל, פעילה חברתית ידועה ברשתות החברתיות, לפרסם בחשבון הטוויטר שלה פוסט נוקב על הצורך בהמון נשים שיעזרו זו לזו להגיע באופן בטוח ומוגן למשחקים של קבוצתן האהובה. הפוסט הפך לוויראלי והחל בשינוי מהפכני.

בעקבות ההד שנוצר, החליטו 11 אוהדות הקבוצה להיפגש ולחשוב מה ניתן לעשות כדי לתת תחושה מוגנת יותר לאוהדות הכדורגל. במהלך הפגישה החליטו על הקמת ארגון האוהדות המהפכני שמורכב משתי המילים Verdão, שם ארגון האוהדים הגדול של הקבוצה ו-donna, אישה באיטלקית.

טאינה שימודה, אחת המייסדות של הארגון החדש, סיפרה על הארגון לאתר החדשות הברזילאי Globoesporte. "אני חושבת שהעיקר הוא האחדות, וזה מאוד חשוב כשאנחנו מדברות על כדורגל ונשים. חשוב מאוד לעודד ולקדם את האיחוד בין הנערות אוהדות הכדורגל. בעקבות הקמת הארגון, הנערות מרגישות בנוח ללכת לאיצטדיונים. מהר מאוד הבנּו שהביקוש גדול מאוד ואני חושבת שההשפעה הגדולה ביותר היא שקיומו של המועדון מעודד יותר נשים ללכת למשחקים וליצור תחושה בטוחה לנערות שכבר הולכות".

הארגון החדש מנסה להתמודד עם תופעות קשות שפוקדות את מגרשי הכדורגל בברזיל, כאלה שהמשטרה ומנהלי הקבוצות בוחרים להתעלם מהן. "לאחר שהקשבתי לכמה בנות מהארגון, הבנתי כי רבות מהן חשות מאויימות בדרך כלשהי במגרשים. חלקן מפחדות ללכת לבד, יש תחושה חזקה מאוד של מצ'ואיזם באיצטדיונים, יש מי שחושב שאישה לא יכולה להיות אוהדת של הקבוצה או לשיר את כל שירי העידוד כי היא אישה, יש גברים שחושבים שנשים לא מבינות בכדורגל או שבנות הולכות למשחקים רק בגלל החבר שלהן שהוא אוהד הקבוצה".

המשחק הביתי מול גרמיו במחזור ה-29 היה הפעם הראשונה שקבוצת האוהדות נפגשה ביחד בנקודה שנקבעה מראש והלכה למשחק במשותף. הרוב הצליחו להגיע למפגש ונסעו ביחד ברכבת התחתית. לאחר מכן התחלקו הנערות ליציעים השונים במגרש. עד כה הצליח הארגון החדש לאגד את האוהדות הצעירות ולהעניק להן את תחושת המוגנות שהייתה כל כך חסרה להן. ביום חמישי האחרון חלק מקבוצת האוהדות תעלה את ההתנסות המשותפת שלב ותיסע לארגנטינה למשחק החוץ של פלמייראס בגביע ליברטדורס מול בוקה ג'וניורס.

בארגון מקווים שבעקבות חשיפתו בתקשורת המקומית, הקבוצה תאמץ את היוזמה היפה ותעזור להן לגדול ולהתרחב במטרה להגדיל את הגרעין הקשה של אוהדות פלאמייראס בסאו פאולו והסביבה. "אנחנו רוצות לדבר עם המועדון כדי להפוך את זה לרשמי יותר. הכוונה שלנו היא לגדול ולעזור לכמה שיותר אוהדות כדורגל ולהביא גם בנות מחוץ לסאו פאולו למגרשים". היוזמה היפה היא מחשבה מהפכנית של נשים אמיצות שבחרו לקחת את תחושת הביטחון לידיים שלהן ולא לחכות לאף אחד שייתן להם מענה. כעת ניתן רק לראות אם עוד אוהדות כדורגל ילכו בעקבותיהן ויקימו ארגוני אוהדות נוספים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!