דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אלימות נגד נשים / סערה בכדורגל האנגלי: שחקנית נבחרת אנגליה ספגה אלימות חמורה ברשת

במהלך משחק חוץ מותח בליגת האלופות, קיבלה קארן קארני הודעות מטרידות באינסטגרם מאלמוני שאיחל לה להיאנס ולמות מסרטן | בתום המשחק הגישה תלונה במשטרה וקיבלה תמיכה ממועדון צ'לסי בו היא משחקת | באינסטגרם סגרו את החשבון המטריד

karen carney שחקנית צ'לסי (@el_loko74-ויקימדיה קומונס/happydancing- Shutterstock.com)
karen carney שחקנית צ'לסי (@el_loko74-ויקימדיה קומונס/happydancing- Shutterstock.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מאמן נבחרת הנשים פיל נוויל התייחס היום (רביעי) בתוכנית הספורט הבריטית "5 Live Sport" לפגיעה ברשתות החברתיות שעברה שחקנית נבחרת אנגליה וצ'לסי קארן קארני במהלך משחק החוץ בליגת האלופות נגד פיורנטינה. במהלך המשחק קבלה קארני  הודעות עם איחולים לסרטן ואיומים ברצח ואונס.

ביום חמישי נערך המשחק הראשון והמרתק בין אלופת אנגליה צ'לסי לסגנית אלופת איטליה פיורנטינה במסגרת שמינית הגמר של ליגת האלופות. במהלך המשחק שלח משתמש אלמוני בשם "DZ09" שתי הודעות לחשבון האינסטגרם של קארני בהן הוא כתב "כמה הזדמנויות את צריכה בשביל להבקיע, מטומטמת", "אני מאחל לך סרטן ולוקמיה", ו"אני מקווה שמישהו יאנוס אותך למוות".

https://twitter.com/karenjcarney/status/1048356504951250944?s=20

קארני היא אחת השחקניות המוכרות בכדורגל הנשים האנגלי. היא משחקת בקישור של האלופה בשנתיים האחרונות קבוצת צ'לסי והופיעה 133 פעמים במדי נבחרת אנגליה, בהם הבקיעה גם 55 שערים. לאור תרומתה הרבה לכדורגל הנשים באנגליה, היא זכתה לקבל את אות מסדר האימפריה הבריטית בשנת 2017.

קארני ידועה כדמות ציבורית וכפעילה חברתית, בין השאר היא השגרירה והפרזנטורית של ארגון העוסק בהעלאת המודעות למחלת האיידס ולחשיבות ביצוע בדיקת איידס.

לאחר המשחק בו ניצחו צ'לסי בתוצאה 1:0 משער של קארני בדקה ה-8 הגישה קפטנית צ'לסי בת ה-31 תלונה במשטרה ודיווחה למועדון ולהתאחדות על ההודעות הפוגעניות. בצ'לסי החליטו להוציא באופן מידי תגובה חריפה כנגד הפגיעה המילולית בשחקנית הקבוצה. אליהם הצטרפה התאחדות הכדורגל האנגלית ומאמן קבוצת הגברים מאוריציו סארי.

במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה ביום שישי, כהכנה למשחק מול מנצ'סטר יונייטד, בחר סארי להתייחס לאירוע החריג שקרה בקבוצת הנשים של המועדון וגינה בחריפות את המקרה. "קודם כל ראיתי את המשחק מול פיורינטינה, היא שחקנית קישור מאוד טובה. לגבי הסיטואציה. מה אוכל להגיד? זה בלתי מקובל. זה חולני. אני לא יודע מה עוד ניתן להוסיף מעבר לזה."

מאמן הנבחרת דיבר בתוכנית הספורט על הפרשה שמסעירה את כדורגל הנשים באנגליה. "דיברתי עם התאחדות הכדורגל ועם רשת האינסטגרם, מבחינת הטיפול המשטרתי זה נראה טוב." לדבריו, מאז שהנבחרת העפילה למונדיאל, שחקניות הקבוצה חשופות יותר לאיומיים: "המשטרה לא מסוגלת לטפל בזה. חלק מאותן ההודעות נשלחו מכל רחבי העולם. השחקניות מקבלות חשיפה תקשורתית גדולה יותר, בעקבות החשיפה בטלויזיה וכעת הן מקבלות את אותן ההודעות שגם שחקני כדורגל גברים מקבלים. גם אני קבלתי חלק מאותם איחולים כאשר הייתי שחקן ואני לא מוכן לקבל את זה כמובן מאליו. כאשר אני לוקח את הקבוצה למונדיאל אלו יהיו חלק מהמסרים שנקבל לפני תחילת הטורניר שלנו. אנחנו הולכים להתמודד עם המדיה החברתית כקבוצה."

המאמן התייחס לצורך של הנבחרת לקדם את עצמה במדיה החברתית וחוסר היכולת של הנבחרת לבחור להתנתק ממנה. "בנבחרת הנשים, אנחנו צריכים מדיה חברתית כדי לעזור לקדם את המשחקים שלנו, למכור כרטיסים ולהעניק לשחקניות חשיפה תקשורתית. אנחנו רוצים שיהיו לנו מעריצים מרחבי כל העולם, כדי להראות את המותג של "הלביאות" משתפר ואת השחקניות משתפרות. בשביל זה אנחנו צריכים את המדיה החברתית."

מאינסטגרם נמסר בתגובה למקרה: "אנחנו לא נסבול התנהגות מאיימת או פוגענית והסרנו את החשבון ששלח את ההודעות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!