דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

רקע לאומני / ביפיע שבגליל: כתובות "נקמה" ו"תג מחיר", 20 צמיגי מכוניות נוקבו

 עימראן כנאנה ראש המועצה המקומית יפיע: "זה אירוע מאוד חמור. אנחנו ביקשנו מהמשטרה והרשויות האחראיות על הדבר לטפל בנושא הזה כי זה מסוכן מאוד. זו פגיעה בשקט ובמרקם היחסים בין יהודים וערבים באזור"

פעולת תג מחיר, ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)
פעולת תג מחיר, ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

חשד לפשע שנאה בכפר יפיע שליד נצרת. כתובות נאצה עם הכיתוב "נקמה", "תג מחיר" וסמלי מגן דוד רוססו על קירות שני בתים הלילה (בין חמישי לשישי). בפעולה נוקבו 20 צמיגי מכוניות בשכונת מראח אל גוזלן שבכפר. חוקרי משטרה פועלים בזירת הארוע באיסוף ממצאים ופתחו בחקירת המקרה. ככל הנראה מדובר על אירוע על רקע לאומני.

פעולת "תג מחיר" בכפר יפיע (קרדיט:דוברות המשטרה)
פעולת "תג מחיר" בכפר יפיע (קרדיט:דוברות המשטרה)

עדי ראיה סיפרו שיצאו בבוקר מהבית וראו את הזנק לרכושם. הם התקשרו מיד למשטרה. "לפי מה שאומרים, היו שני רעולי פנים שהסתובבו בשכונה בשעה 1:35 בלילה ולא הייתה אפשרות לזהות אותם. עוד לא ידוע במי מדובר. מקווה שהמשטרה תתפוס אותם כי האירוע חמור". המשטרה

הכפר יפיע בגליל בו מתגוררים כ 18 אלף תושבים הוא מקום שקט, ליד העיר נצרת. האירוע תפס אותם בשוק. עימראן כנאנה ראש המועצה המקומית יפיע אמר בשיחה עם "חדשות עשר" כי "זה אירוע מאוד חמור. אנחנו ביקשנו מהמשטרה והרשויות האחראיות על הדבר לטפל בנושא הזה כי זה מסוכן מאוד". לדבריו, ההסתה שמתרחשת לאחרונה גורמת גם לביצוע פעולות אלו נגד התושבים. "מדובר פה במעשה מתוכנן לפגיעה בשקט ובמרקם היחסים בין יהודים וערבים באזור", אמר ראיק כנאנה שקירות ביתו רוססו בכתובות.

במאקו פורסם כי סובחי סרחאן שכתובות תג מחיר רוססו על ביתו סיפר על הרגע שבו ראה את הכתובות: "זה היה בוקר רגיל, התעוררתי והופתעתי לראות שוטר מתחת לבית שלי. הוא סיפר שניקבו את הצמיגים של כל המכוניות וריססו כתובות תג מחיר". הוא הוסיף כי "זה אירוע מזעזע – לקום בבוקר ולראות שוטר שאומר לך לא ללכת לעבודה, אלא לפתור את הבעיות עם האנשים". לדבריו, הוא אינו מאשים אף אחד. "הם הגיעו לבית כשעדיין ישנו, ועשו את המעשה המנוול הזה", סיכם, "ראו אותם במצלמות האבטחה ואנחנו נלך להתלונן במשטרה, בתקווה שיעשו משהו. אנחנו חיים פה בשלווה עם השכנים, זה מעשה מזעזע ואין לי מילים לתאר כמה שזה קשה לנו באופן אישי".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!