דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

טניס / הטניסאית הצ'כית שהגיעה לפסגה העולמית אחרי ילדות קשה ואבא בכלא

קרולינה פלישקובה כבר הייתה במקום ה-1 בעולם | בילדותה, אביה הביא אותה ואת אחותה התאומה קריסטינה לחוג טניס, אבל הסתבך עם החוק ונכלא פעמים רבות | אמש (שבת) נוצחה בחצי גמר טורניר ה'מאסטרס' בסינגפור

הטניסאית קרולינה פלישקובה. (AP Photo/Vincent Thian)
הטניסאית קרולינה פלישקובה. (AP Photo/Vincent Thian)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הטניסאית הצ'כית קרולינה פלישקובה עלתה לחצי גמר טורניר ה'מאסטרס' בסינגפור לאחר שניצחה את פטרה קביטובה ב"דרבי של צ'כיה". אמש (שבת) נגוז חלומה לסיים עונה חלומית עם זכייה ראשונה בטורניר היוקרתי, כשנוצחה בחצי הגמר על ידי סלואן סטיבנס האמריקאית.

פלישקובה נחשבת לילדה הרעה של הטניס והסתבכה בעבר במספר פרשיות במקביל להפיכתה לשחקנית מצטיינת בסבב העולמי. היא חלק מדור מוכשר מאוד שגדל בצ'כיה בשנים האחרונות שכולל אותה, את פטרה קביטובה ואת שתי המדורגות ראשונות בעולם במשחק הזוגות – ברבורה סטריקובה וקטרינה סיניאקובה הצעירות. פלישקובה דורגה בעברה במקום הראשון בעולם והובילה שנתיים ברציפות את נבחרת צ'כייה לזכיה בגביע הפדרציה בשנים 2015 ו-2016.

לקרולינה יש אחות תאומה בשם קריסטינה, אף היא שחקנית טניס. האחיות התאומות לבית משפחת פלישקובה הן צמד יוצא דופן בנוף הטניס העולמי. בטניס הנשים היו בעבר מספר אחיות כמו האחיות וויליאמס, אבל לא זכור שני תאומות שמככבות בסבב העולמי. קריסטינה וקרולינה נראות בלתי נפרדות ומצליחות להיות ביחד ברמות הגבוהות ביותר. מבין שניהן ניתן כרגע לראות בקרולינה כאחות המוכשרת יותר, שהייתה כבר במקום הראשון בעולם ומגיעה להישגים טובים יותר כרגע, אך כל זה עוד יכול להשתנות בהמשך.

שתי האחיות החלו לשחק טניס בגיל 4, לאחר שהוריהן החליטו לרשום אותן לחוג טניס מקומי. אביהן ראדק פלישק, היה שחקן הוקי קרח ברמות הנמוכות ורצה שהבנות שלו ינסו כל מיני דברים בדרך לקריירה ספורטיבית. האב היה מעורב מאוד בתחילת הקריירה שלהן מבחינה כלכלית וספורטיבית והיה המפרנס העיקרי בבית, כדי לממן את שתי בנותיו המוכשרות.

כאשר הן היו בנות 13 נכלא אביהן לראשונה, בגלל שהסתבך עם החוק. למרות המשבר הקשה במשפחה, שתי האחיות ואימן יצאו מחוזקות והמשיכו את פיתוח הקריירה שלהן, בשנתיים שאביהן ישב בכלא. "זה היה מאוד קשה", נזכרה פלישקובה בראיון ל'ניו יורק טיימס': "היינו בנות 13, והוא עבד, אז היה לנו את כל הכסף ממנו, כל המאמנים שלנו ממנו".

פלישק חזר מהכלא כמה שנים לפני שנכלא שוב בשנת 2013. הוא ישב שנה נוספת מאחורי הסורגים כאשר בנותיו ממשיכות לטפס ולהפוך לשחקניות מקצועניות, הוא המשיך באדיקות בעקבות תוצאותיהן כמיטב יכולתו מעיתונים ומפה לאוזן.

לפי מה שפלישקובה מתארת, החוויה הכואבת הפכה את משפחתה לחזקה יותר: "איכשהו מצאנו דרך" אמרה. "אני לא חושבת שיש שחקן שיש לו הכל בקלות. ברור שהוא היה חסר לנו, אבל זה נתן לנו – המשפחה שלי, אמא שלי, אחותי, כל כך הרבה כוח להילחם. בשבילי אישית, זה עזר לי מאוד. אתה רק צריך למצוא דרך אחרת. עד אז היה לנו הכל, ואז ברגע אחד, לא היה לנו כלום".

האחיות התאומות זרחו על המגרש, בגילאים הצעירים קרולינה הייתה מדורגת מספר 1 בצ'כיה ואילו אחותה התאומה הייתה תמיד מיד מדורגת אחריה. הקשר המיוחד שלהן והיכולת להיאחז זו בזו איפשרו להן להתגבר יחדיו ולפרוח למרות ההמשבר המשפחתי והכניסה והיציאה של אביהן מבתי הכלא, דווקא בשנים הקריטיות של הקריירה שלהן.

את הפוטנציאל הגדול לקריירה שלה הראתה פלישקובה עם הזכייה ב-2010 באליפות אוסטרליה הפתוחה לנערות. לקח לה עוד מספר שנים עד שהיא פרצה קדימה והצליחה להשתלב בצמרת הגבוהה בסבב המקצועני. ב-

2016, היא הגיעה לשיא מבחינתה עם הפסד בגמר ה-US OPEN לאנג'ליק קרבר הגרמנייה. ביולי 2017 היא הפכה הטניסאית הצ'כית הראשונה שהייתה מדורגת ראשונה בעולם, מאז החל הדירוג ב-1975 והטניסאית ה-32 בלבד בכל הזמנים.

פלישקובה היא אחת השחקניות היחידות בספורט הלבן וסטרילי יחסית שמתגאה בשני קעקועים גדולים על גופה. את הקעקוע הראשון היא עשתה ללא רשות הוריה בגיל 15. את הקעקוע השני היא כבר עשתה ביחד עם אחותה אביה ואימה, כסמל לאחדות ביניהם. קעקוע בהשראה לשבט המאורי בניו זילנד.

בסיום הניצחון הגדול על בת ארצה קביטובה אמרה פלישקובה: "זה היה ניצחון ענק בשבילי, כי אני אף פעם לא ניצחתי אותה ויש איזה עבר בינינו שאני פשוט נלחמת בשביל הניצחון הזה הרבה זמן". כעת פלישקובה תתרכז במשחק הבא שלה בחצי הגמר מול סלואן סטיבנס האמריקאית, בניסיון לזכות לראשונה בקריירה שלה בטורניר המאסטרס.

לאחר סיום הטורניר, פלישקובה וקביטובה ישתפו פעולה בנבחרת הצ'כית בגמר גביע הפדרציה, שיתקיים בין ה-10 ל-11 בנובמבר מול ארה"ב, בניסיון לזכות בתואר שלישי תוך ארבע שנים. ניצחון שיכניס אותן עוד קצת לדפי ההיסטוריה של טניס הנשים העולמי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!