דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

טבח בפיטסבורג / לפחות עשרה הרוגים, החשוד בירי זוהה

כוחות משטרה הוזעקו הערב לקהילת "עץ החיים" בפיטסבורג, שם התבצר אדם חמוש | על פי הדיווחים, האירוע החל בשעה שנערכה במקום תפילה | היורה הסגיר עצמו לידי המשטרה המקומית | עדכונים שוטפים

כוחות הצלה מגיעים למקום אירוע הירי בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, שבת, 27 באוקטובר 2018 (AP Photo/Gene J. Puskar)
כוחות הצלה מגיעים למקום אירוע הירי בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, שבת, 27 באוקטובר 2018 (AP Photo/Gene J. Puskar)

משטרת פיטסבורג שבארה"ב הוזעקה לזירת אירוע ירי בבית הכנסת "עץ החיים שבעיר". כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי היורה פתח באש בזמן שתפילה נערכה במקום. מניין ההרוגים באירוע עלה לעשרה. גורם ברשויות אכיפת החוק בפיטסבורג מסר לסוכנות הידיעות איי.פי כי החשוד בירי כרוברט באוארס, בשנות הארבעים לחייו.

עוד נמסר כי היורה השיב באש לעבר כוחות המשטרה הכבדים שהגיעו למקום. היורה, שהתבצר בקומה השלישית של בית הכנסת, פצע שלושה לפחות שוטרים, כולל קצין משטרה שנורה בראשו.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

בנט: "עוקבים בדאגה אחרי הדיווחים"

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, בתגובה לאירוע הירי בפנסילבניה: "מדינת ישראל וממשלת ישראל קיבלו בהלם ובכאב את הדיווחים על המתקפה הנוראית כלפי הקהילה היהודית בפיטסבורג. אנו עוקבים בדאגה אחר הדיווחים ומתפללים שהאירוע יסתיים בהקדם. במקביל, הנחיתי כעת את משרד התפוצות להיערך לסייע לקהילה בכל שרק ניתן. ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים. יהי זכר הנרצחים ברוך".

דיווח לא רשמי: היורה שנתפס צעק "כל היהודים ימותו"

הנשיא ריבלין: " סמוך ובטוח כי רשויות החוק בארה"ב ימצו את הדין עם הרוצח הנפשע"

נשיא המדינה התייחס בצאת השבת לאירוע הירי בפנסילבניה ואמר: "תפילותינו ודאגתנו העמוקה נתונים למתרחש בפיטסבורג, פנסילבניה, אל 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה'. ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארה״ב יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע".

הקונסול הכללי בניו יורק: "היום האנטישמיות הרצחנית הגיעה למחוזותינו"

הקונסוליה הכללית בניו יורק – האמונה גם על פנסילבניה – אבלה אבל כבד יחד עם הקהילה היהודית על הרצח הנורא של מתפללים יהודים. הקונסוליה נמצאת בקשר שוטף עם גורמי אכיפת החוק במדינת פנסילבניה וממשיכה לעקוב אחר התפתחויות האירוע.

דני דיין הקונסול הכללי בניו יורק: "היום האנטישמיות הרצחנית הגיעה למחוזותינו. מדינת ישראל ניצבת עם הקהילה היהודית של פיטסבורג, שכם אל שכם. מעשה אנטישמי, גם אם מתרחש אלפי מיילים מירושלים הוא עבור מדינת ישראל עניין פנימי".

אדלשטיין: "מחזק מכאן את משפחות הנרצחים והשוטרים האמיצים"

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "נדהמתי לשמוע עם צאת השבת על הטבח הנוראי בבית הכנסת בפיטסבורג. במשך אלפי שנים עמדו עלינו לכלותנו בכל רחבי העולם, אבל דבר לא שבר את רוחנו ואת דבקותנו בערכינו ובאורח חיינו. אני מחזק מכאן את משפחות הנרצחים והשוטרים האמיצים, שהערב כל לב יהודי פועם איתם יחד"

דיווח: 12 אזרחים ושלושה שוטרים נפצעו באירוע

המרכז הרפואי של אוניברסיטת פיטסבורג מסר כי הוא מטפל במספר של פצועים מאירוע הירי. דובר המרכז הרפואי, פול ווד, אמר כי הפצועים מקבלים טיפול בבית החולים אך סירב לנקוב במספר. על פי דיווח ברשת CNN נפצעו בירי 12 אזרחים ושלושה שוטרים.

השר נפתלי בנט ימריא הלילה לארצות הברית

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, ימריא הערב (שבת) לארה"ב בעקבות אירוע הירי.
השר יבקר בזירת האירוע, יפגוש את הקהילה המקומית וישתתף בהלוויות ההרוגים בפיגוע.

בנט מסר כי כשיהודים נרצחים בפיטסבורג, העם במדינת ישראל כואב. כל ישראל ערבים זה לזה. מדינת ישראל אבלה וכואבת על הרצח האנטישמי הנורא. אחיותינו ואחינו היהודים מצאו את עצמם תחת מתקפת טרור רצחני בעת שהיו בתפילה. ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים, ותפילותינו שזה היה האירוע האחרון. דם יהודי אינו הפקר.
אני נוסע לחזק את ידי התושבים וביחד עם מנהיגי הקהילה לבחון סיוע.
יהי זכר הנרצחים ברוך".

מוקדם יותר הערב הנחה השר בנט את מנכ"ל משרד התפוצות להיערך לסיוע לקהילה היהודית בפיטסבורג, לרבות בחינת הצורך בצוותי חירום וחוסן שיצאו מידית מישראל לסיוע פסיכולוגי ולשיקום קהילתי.

נתניהו: "שבור לב ומזועזע מהמתקפה הרצחנית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שבור לב ומזועזע מהמתקפה הרצחנית היום על בית כנסת בפיטסבורג. עם ישראל כולו מתאבל עם משפחות ההרוגים. אנו ניצבים יחד עם הקהילה היהודית בפיטסבורג, אנו ניצבים יחד עם העם האמריקני נוכח הברוטליות האנטישמית המחרידה הזאת. כולנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים".

רשויות החוק וכלי התקשורת המקומיים: לפחות שמונה הרוגים

רשויות החוק וכלי התקשורת בפיטסבורג מסרו כי לפחות שמונה בני אדם נהרגו ן-12 נפצעו באירוע הירי. המשטרה מחזיקה בשעה זו בחשוד במעשה, הנחקר בחשד לביצוע פשע שנאה.

תחנת הטלוויזיה KDKA דיווחה כי "גבר לבן, עב בשר ומזוקן" נלקח למעצר. גורם במשטרת פיטסבורג מסר לתחנה כי היורה נכנס לבית הכנסת וצעק "על כל היהודים למות". עוד דווח כי כוחות המשטרה הראשונים שהגיעו למקום ספגו אש, ושלושה שוטרים נפצעו. עדיין לא ידוע אם השוטרים כלולים ב-12 הפצועים.

זוהה החשוד בירי

גורם ברשויות אכיפת החוק בפיטסבורג מסר לסוכנות הידיעות איי.פי כי החשוד בירי כרוברט באוארס, בשנות הארבעים לחייו.

על פי הרשויות המקומיות, שישה בני אדן נפצעו באירוע, בכללם ארבעה שוטרים. שמונה בני אדם נהרגו.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!