דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

החזית הדרומית / שקט מתוח: הוסרו מגבלות ההתגוננות בעוטף עזה

אחרי יממה בה זוהו מעל ל-30 שיגורים לעבר ישראל, וחיל האוויר תקף עשרות יעדים ברצועת עזה, הודיע פיקוד הדרום על הסרת המגבלות | מפקד סוללת כיפת ברזל שלוחמיה יירטו 15 שיגורים: "אנחנו כאן בשבילכם, שומרים עליכם"

כחות צה"ל בגבול עזה (צילום ארכיון: יונתן זינדל  פלאש90)
כחות צה"ל בגבול עזה (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש90)
שי ניר

אחרי שבליל שבת תקף חיל האוויר עשרות יעדים ברצועת עזה, זאת בתגובה למעל 30 שיגורים לעבר שטח ישראל, הודיע הלילה (ראשון) צה"ל כי בתום הערכת המצב בפיקוד הדרום הוחלט על הסרת מגבלות ההתגוננות באזור עוטף עזה. אתמול מסר  הג'יהאד האסלאמי כי כי בזכות התערבות מצרית מול ראשי הארגון הושגו הבנות להפסקת אש מול ישראל. בהודעת הארגון נמסר כי "הודענו למצרים כי נהיה מחויבים להפסקת האש כל עוד ישראל תהיה מחויבת לכך". מישראל לא נמסרה תגובה להודעה זו.

בין היעדים שהותקפו על ידי צה"ל היו חמישה מתחמים צבאיים בחאן יונס, דיר אל באלח, תל זעתר וג'אבלייה; זאת בנוסף לשני אתרים לייצור אמצעי לחימה מתקדמים באל עטטרה ואזור נצרים. כמו כן, הותקפו מתחם אימונים משולב ברפיח, פיר מנהרת לחימה בחאן יונס ועמדת תצפית כנגד מטרות אוויריות בבית לאהיא.

עוד מסר דובר צה"ל כי מטוסי חיל האוויר תקפו בניין בן ארבע קומות, המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, בשכונת דרג' בעיר עזה. על פי ההודעה המבנה נמצא בבעלותו של חמאס וצה"ל קרא מספר פעמים ליושבי המבנה לפנותו, טרם תקיפתו.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר כי "‏הירי בוצע על ידי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. לגבי כל מה שקורה ברצועה – חמאס הוא האחראי! אנחנו רואים גם במשטר הסורי ובכח קודס האיראני כתובת לאירוע. העברנו מסרים ברורים ברוח הזאת למי שצריך ואף אחד לא חסין, לא ברצועה ולא מחוצה לה".

לוחמי מערכת "כיפת ברזל" יירטו כ-15 שיגורים. שתי רקטות נפלו בשטח הרצועה, היתר נפלו בשטחים פתוחים. רסיסים נפלו בקיבוצי שער הנגב וצוותים סורקים אחר פגיעות גם בשדרות. שני בני אדם, נער בן 14 וגבר בן 53, נפצעו באורח קל מאוד במהלך ריצה למרחב המוגן. בנוסף אליהם, שבעה בני אדם לקו בחרדה בשדרות.

סרן דביר, מפקד סוללת כיפת ברזל במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, שלוחמיה יירטו ביממה האחרונה את הרקטות שהיוו איום ליישובי עוטף עזה, אמר כי "אתמול בלילה במהלך ארוחת ערב שבת קיבלנו התראה על ירי מרצועת עזה לעבר יישובי מדינת ישראל. באופן מהיר כלל חיילי הסוללה קפצו לעמדות שלהם, תפסו את מקומם ובשינוי פאזה, מאפס למאה, נכנסו לעמדות והתחילו ליירט. מתוך עשרות מטרות ששוגרו לעבר מדינת ישראל יירטנו מעל 15 מטרות. שאר המטרות נפלו בשטחים פתוחים, ולא יורטו על פי שיקול דעתם של צוות מפקדי מרכז ניהול היירוטים".

"אני, מפקד הסוללה שהתחלתי את תפקידי לפני 24 שעות גאה ושמח לראות את נחישות הלוחמים והחיילים אשר במשמרתם הגנו על תושבי מדינת ישראל בנחישות, אומץ לב ותושייה. אני מאחל לכם שבוע שקט, אנחנו כאן בשבילכם, שומרים עליכם", הוסיף.

ביום שישי התרחשו הפרות הסדר אלימות לאורך גדר המערכת בהן השתתפו כ-16 אלף משתתפים. במהלך הפרות הסדר השליכו המתפרעים בקבוקי תבערה ורימונים, יידו אבנים והבעירו צמיגים. בנוסף, זוהו שני מקרים נפרדים של חציית גדר המערכת לזמן קצר. בתגובה להפרות הסדר תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל שלוש עמדות חמאס בצפון הרצועה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!