דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיטסבורג

הירי בפיטסבורג / קרבנות הירי בבית הכנסת עוד לא נקברו אבל יש מי שכבר מאשים את השמאל

היום ברשת נצפו לא מעט הודעות תחת הנוסח: "אמרנו או לא אמרנו שהשמאל אשם בעידוד אנטישמיות נגד יהודים?" | וגם, לחלק מהעיתונים החרדים חשוב לא להכיר בבית הכנסת הקונסרבטיבי ככזה והם מכנים אותו "מרכז יהודי"

כוחות הצלה ואנשי תקשורת מחוץ לבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, שבת, 27 באוקטובר 2018 (AP Photo/Gene J. Puskar)
כוחות הצלה ואנשי תקשורת מחוץ לבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, שבת, 27 באוקטובר 2018 (AP Photo/Gene J. Puskar)
שי ניר

דם קרבנות הטבח האנטישמי בבית הכנסת בפיטסבורג פנסיבלניה עוד לא יבש וכבר משמש זירה נוספת להתגוששות פוליטית מכוערת בישראל. זמן קצר לאחר שנעצר המחבל האנטישמי שרצח 11 קרבנות ופצע שישה נוספים בבית הכנסת "עץ החיים" והרשת כבר סוערת. מספר ציוצים זהים עלו במספר חשבונות טוויטר המאשימים את השמאל כמי שנתן השראה לרוצח ובהם נכתב, "אמרנו או לא אמרנו שהשמאל אשם בעידוד אנטישמיות נגד יהודים? עכשיו ברור שהרוצח בפיטסבורג שאב השראה מארגון השמאל היהודי HIAS שעודד הגירה לארה"ב ופעל נגד טראמפ".

הבוקר הפרשן הפוליטי של ynet, אטילה שומפלבי, חשף בחשבון הטוויטר שלו כי תוכן הטקסט נשלח לרשימת תפוצה הנקראת "שגרירי הליכוד" תחת הכותרת "תגובה לירי בבית הכנסת בפיטסבורג". בציוץ כתב שומפלבי כי פעילי ליכוד אישרו את האותנטיות של מייל התפוצה. "חשבתי שאין מצב, ואז פעילים בכירים בליכוד אמרו: אמיתי ועוד איך" וצרף צילום מסך של המייל.

בתוך כך כבר לא ניתן למצוא את הציוצים המזעזעים בחשבונות הטוויטר המופיעים בצילום מסך אך תגובתה של איילת מיטץ' בחשבון הטוויטר שלה מלמדת כי אכן ההודעה הזו הופצה. מיטץ/ היתה בין אלו שהפיצו את ההודעה הנ"ל ושהודעתה מופיעה בתמונות המסך של שומפלבי.

הציוץ של איילת מיטש (צילום מסך)
הציוץ של איילת מיטש (צילום מסך)

מתנועת הליכוד נמסר: "זה לא קשור לליכוד".

יו"ר מפלגת מרצ לשעבר, זהבה גלאון, כתבה תגובה בחשבון הטוויטר שלה בביקורת על הגילוי של דף המסרים לפיגוע  ובו אמרה כי "הטבח בבית הכנסת אתמול הותיר אותי חסרת מלים, דבוקה למסך. 11 נרצחים בפיגוע האנטישמי הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. לא האמנתי שאקום בבוקר ואגלה שהיו דווקא מי שהזדרזו להצמיד לטבח הזה דף מסרים, ועוד כזה שמאשים בטבח דווקא את הקורבנות".

העיתונות החרדית מבטאת ציניות גדולה ביחס לפיגוע ונראה כי היא משקפת זרם עמוק המסרב להכיר בבית הכנסת בו נעשה הפיגוע מאחר והוא משתייך לזרם הקונסרבטיבי. אפילו שהרוצח ביצע את הטבח בתוך בית כנסת בכוונת מכוון שהוא זיהה את המקום ככזה, התקשורת החרדית מסרבת להכיר בבית כנסת קונסרבטיבי כבית כנסת. וזה חשוב להם גם כשהנרצחים עוד לא נקברו.

בחשבון הטוויטר של אתר העין השביעית צורפו צילומי כותרות של העיתונים. בעיתון "יתד נאמן" המזוהה עם הזרם החרדי-ליטאי ובמקבילו "הפלס" נכתב, "פיגוע במרכז יהודי". בעיתון "המבשר" המזוהה עם אגודת ישראל הכתב בכותרת הראשית, "פיגוע ירי, לא ברור היכן". בעיתון "המודיע" המזוהה גם כן עם אגודת ישראל נכתב "פיגוע טרור במרכז יהודי קונסרבטיבי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!