דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

גיוס חרדים / לראשונה: פרויקט "בעקבות לוחמים" מותאם למלש"בים חרדים

אולי בממשלה יש משבר סביב חוק הגיוס אבל בשטח יש יותר ויותר צעירים חרדים שמתגייסים | האתגרים עוד רבים אך הפרויקט הייחודי אמור לעודד ולהקל על נערים הלומדים במסגרות חרדיות להתגייס

הפגנת תמיכה בחיילים החרדים בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
הפגנת תמיכה בחיילים החרדים בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
שי ניר

האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון יקיים היום (שני) לראשונה פרויקט "בעקבות לוחמים" ייעודי לבני נוער מהמגזר החרדי. במסגרת הפרויקט לעידוד הגיוס לצה"ל, יסיירו בני הנוער באתרי מורשת קרב וייפגשו עם לוחמים ביחידות לוחמות חרדיות.

התגייסותם של צעירים חרדים לצה"ל היא תופעה שהחלה בשנים האחרונות ותופסת תאוצה מאז. הגיוס הנרחב חושף את תהליכי השינוי אותם עוברת החברה החרדית במדינת ישראל. התגייסות החרדים לצבא נותנת מענה לצרכים הולכים ומתפתחים בקרב הציבור החרדי להשתלב בחברה האזרחית של מדינת ישראל הן במימוש החובה האזרחית והן מצד הזכויות בפתיחת האפשרויות להשתלב תעסוקתית. אלפי חרדים התגייסו כבר לצבא במסלולים שונים ותהליך השתלבותם בצבא הוא תופעה הולכת ורווחת אך יחד עם זאת נושא הגיוס מאוד טעון בהיבטים פנימיים של החברה החרדית ובמישור הפוליטי. אחד האיומים המשמעותיים על יציבותה ושלמותה של ממשלת ישראל היא מחלוקת חוק הגיוס והשלכותיו על הציבור החרדי הרחב.

בהודעת האגף נמסר כי המסע הייעודי הראשון לנוער החרדי, בהובלת האגף ובשיתוף מינהלת החרדים בצה"ל וחטיבת כפיר יכלול כ-100 מועמדים לשירות ביטחון מהמגזר החרדי, הלומדים במסגרות חרדיות. מחזור נוסף צפוי לצאת למסע בסוף נובמבר.

נמסר כי הפרויקט, שיתקיים בבסיס אימון חטיבתי כפיר, שם לו כמטרה את חיזוק הזיקה ועידוד הנכונות והמוכנות בקרב בני הנוער לשירות משמעותי וקרבי בצה"ל. וזאת באמצעות חשיפתם לפעילות היחידות החרדיות בצה"ל, שיח עם לוחמים וסיור באתרי מורשת קרב.

במסגרת הפרויקט ייחשפו בני הנוער החרדים ליחידות הלוחמות במסלול נצח, המיועד לצעירים חרדים, ובמהלכו ייפגשו עם מפקדים בכירים שיספרו להם על היחידות ועל תנאי השירות. הצעירים יוכלו להכיר ולהתרשם מהייחודיות של כל אחת מהיחידות, ישתתפו בפאנל לוחמים בו יוכלו לשאול את החיילים והקצינים שאלות ולקבל מידע משמעותי על הגיוס לחילות אלה, יבקרו באתרי מורשת קרב, יצפו בתצוגת אמל"ח ובתרגיל אש.

אודי דרור, ראש החטיבה לגיוס ומסלולים תורניים באגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון אמר, "אנו רואים חשיבות רבה בעידוד בני נוער חרדיים לגיוסם ושילובם בצה"ל. לאור זאת, ביצענו את ההתאמות למגזר החרדי בפרויקט "בעקבות לוחמים". פרויקט זה הינו חלק ממגוון רחב של פעילויות שמפעיל האגף הביטחוני חברתי לעידוד הגיוס והכנת בני הנוער חרדים כך שיחשפו  ליחידות הלוחמות ומסלולי השרות הרלוונטיים עבורם, זאת תוך שמירה על צביונם החרדי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!