דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ההפקרות נמשכת / בני גרינברג ז"ל הוא ההרוג אמש בתאונה באתר הרכבת הקלה בתל אביב

גרינברג היה מנהל העבודות באתר, מטעם חברת דניה סיבוס | זוהי התאונה הרביעית מתחילת השנה באתרי הרכבת הקלה | גרינברג הוא ההרוג ה-37 מתחילת השנה האזרחית, בתאונות בניין בהן נהרגו פועלים ועוברי אורח

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב ובני גרינברג ז"ל  (פלאש90 / באדיבות הפורום למניעת תאונות עבודה)
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב ובני גרינברג ז"ל (פלאש90 / באדיבות הפורום למניעת תאונות עבודה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בני גרינברג ז"ל (73) הוא העובד שנהרג אמש (ראשון) בשעות הערב בתאונת עבודה בתל אביב באתר הרכבת הקלה בפינת הרחובות מנחם בגין והחשמונאים. גרינברג נפגע ממערבל בטון ופונה לבית החולים איכילוב במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה, ומאוחר יותר נפטר מפצעיו. זו התאונה הקשה הרביעית באתרי הרכבת הקלה, וזהו העובד ההרוג ה-37 באתרי בנייה בארץ מתחילת השנה האזרחית.

זירת תאונת העבודה ברכבת הקלה. 29 באוקטובר 2018 (באדיבות אלון קדמון מהקבוצה למניעת תאונות בניין)
זירת תאונת העבודה ברכבת הקלה. 29 באוקטובר 2018 (באדיבות אלון קדמון מהקבוצה למניעת תאונות בניין)

על פי השלט שהוצב באתר, החברה הקבלנית המבצעת היא חברת דניה סיבוס שההרוג הוא עובד שלה. אולם על פי רישומי משרד העבודה והרווחה, החברה המבצעת באתר, האחראית על הבטיחות בו היא שותפות של שיכון ובינוי (סולל בונה) והחברה הסינית CRTG.

מחברת דניה סיבוס נמסר כי "חברת דניה סיבוס מבכה את מותו הטרגי של מנהל העבודה באתר ומשתתפת באבלה הכבד של המשפחה. עם היוודע פרטי האירוע הטיפול בנושא הועבר לחקירת המשטרה"

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי "מפקח הגיע למקום הבוקר. מדובר על תאונת דרכים מחוץ לאתר הבנייה על כביש מהיר. האירוע בטיפול משטרת התנועה". יש לזכור כי משרד העבודה מגדיר גם תאונות הנגרמות מצד כלים מכניים כבדים, במסגרת העבודה, כתאונות דרכים בלבד.

הנהג, בן 56 תושב המרכז, חזר בהמשך לזירה ועוכב לחקירה על ידי בוחני התנועה של משטרת ישראל.

חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א משה שטרן ופאראמדיקית מד"א אביה חגי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו משאית עומדת בצד ובסמוך במרכז הכביש שכב גבר בשנות השישים, מחוסר הכרה ללא דופק, ללא נשימה ועם פגיעה רב מערכתית קשה, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה, כשהתאפשר העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו קריטי".

המנוף שנפל בתאונה בה נהרג ההרוג הראשון בתאונת עבודה ב-2018 באתר עבודה של סולל בונה על הרכבת הקלה סמוך לפתח-תקווה (צילום: דוברות המשטרה)
המנוף שנפל בתאונה בה נהרג ההרוג הראשון בתאונת עבודה ב-2018 באתר עבודה של סולל בונה על הרכבת הקלה סמוך לפתח-תקווה (צילום: דוברות המשטרה)

במאי השנה נפצע עובד באורח קשה מפגיעת כף טרקטור שהתנתקה ונפלה על ראשו באתר חפירות הרכבת הקלה בפתח תקווה. בינואר השנה נהרג בהאא עדנאן כנאנה, בן 23 תושב יפיע בהתהפכות מנוף באתר לבניית מרכז תפעול ואחזקה של החברה יזמית הרכבת הקלה נת"ע, בפתח תקווה. בנובמבר 2017 נפצע עובד באורח קשה מפגיעת עגורן גשר באתר בניה של הרכבת הקלה בפינת רחובות הרצל ויהודה הלוי. גם בספטמבר 2016 התהפך וקרס מנוף ברחוב יהודה הלוי פינת לבונטין בעבודות הרכבת הקלה, בלא נפגעים.

בשותפות שיכון ובינוי CRTG בחרו שלא להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!