דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ניימאר מקדם זכויות ילדים עם מוגבלות, ועל הדרך גם לומד מהם כמה דברים

שחקנה של פריז סן-ז'רמן רתם השבוע את הפרסום הרב שלו כשחבר ליוזמה של ארגון Handicap International בה מלמדים ילדים עם מוגבלות דברים אותם הם יודעים לעשות | כך, למשל, לומד הכדורגלן ריקוד מילדה עם רגל תותבת

נייאמר בקמפיין לקידום זכויות ילדים עם מוגבלויות (באדיבות ארגון Humanity & Inclusion's)
נייאמר בקמפיין לקידום זכויות ילדים עם מוגבלויות (באדיבות ארגון Humanity & Inclusion's)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ניימאר, אחד משחקני הכדורגל המפורסמים בעולם, בחר השבוע לנצל את הבמה שניתנה לו ולפתוח ביחד עם ארגון הבינלאומי HI) Handicap International) את הפרויקט המשותף teacherkids# – בית ספר וירטואלי בו יוכלו ילדים עם מוגבלות ללמד אנשים אחרים דברים שהם יודעים לעשות על מנת .

הפרויקט המיוחד הושק ביום שישי האחרון בעזרת סרטון שהופץ ביוטיוב, טוויטר ואינסטגרם. בתחילת הסרטון נראה ניימאר הולך על כר הדשא ומופיע הכיתוב "ל-32 מיליון ילדים בעלי מוגבלות אין גישה להגיע לבתי הספר".  בהמשך נראה ניימאר מגיע לחדר, ובעזרת מקרן לומד מידי ילדים עם מוגבלויות שונות. כך, למשל, מלמדת אותו ריקוד ילדה עם רגל תותבת, נער עם תסמונת דאון מלמד אותו מדיטציה וילדה עם לקות ראייה מעבירה לכדורגלן שיעור באוריגאמי. הסרטון מסתיים עם הכיתוב "אם הם יכולים ללמד, הם גם יכולים ללמוד".

מטרת הסרטון היא כפולה. מצד אחד לעורר מודעות לילדים עם מוגבלות שלא יכולים להגיע לבית הספר בגלל מוגבלות מסוימת ומצד שני לפתוח בית ספר ללימודים עצמיים שמעצימים את הילדים עצמם. באתר כיום יש 12 סרטונים באיכות גבוהה שצילמו בפרויקט עצמו. בנוסף יש גם הוראות לצילום סרטון עד 3 דקות והעלאתו עם ההשטאג #teacherkids , כדי להגדיל את המאגר של הבית ספר הווירטואלי.

ניימאר, עם 41 מיליון עוקבים בטוויטר ויותר מ-100 מיליון עוקבים באינסטגרם, היה זה שהוציא את הקמפיין לדרך. העוקבים קיבלו את היוזמה באהבה ובירכו אותו ברשתות חברתיות. אחד העוקבים כתב לו "זאת הסיבה שאני מעריץ אותך. אני יודע שלפעמים אתה עושה טעויות בכדורגל, אבל אתה מנסה לעורר השראה. אתה רוצה לעזור לילדים ולשאר האנשים עם מוגבלות. אני מעריץ שלך ניימאר." עוקב אחר כתב  "יש לך לב ממש טוב, אני מעריץ אותך על זה".

https://twitter.com/neymarjr/status/1055833457010581506

HI הוא ארגון שהוקם ב-1982 במטרה לעזור במצבים של עוני והדרה חברתית, קונפליקטים ואסונות, ומספק סיוע חשוב לאנשים עם מוגבלות וקבוצות פגיעות אחרות. ב-2017 הפך ניימאר לשגריר הראשי שלה. הפרויקט המשותף הראשון שלהם הוא הקמת בית הספר הווירטואלי, במטרה לתת מקום חדש ואיכותי לילדים וילדות שבדרך כלל מודרים מתוך החברה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!