דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרמית

תשמור על הכסף שלך / עצור, כמעט ונפלת בתרמית: המלחמה נגד חברות השקעה מזוייפות

הרשות לניירות ערך השיקה היום אתר אינטרנט פיקטיבי, המעלה את מודעות הציבור לתרמיות של חברות המתחזות לחברות להשקעה | אני תקווה כי צעדים אלו ונוספים שמקדמת הרשות יגבירו את המודעות של הציבור להשקעות אחראיות", אמרה ענת גואטה יו"ר רשות ניירות ערך

האתר הפיקטיבי של הרשות לניירות ערך (צילום מסך)
האתר הפיקטיבי של הרשות לניירות ערך (צילום מסך)
יונתן קירשנבאום

הריבית הנמוכה והשיפורים בטכנולוגיה הדיגיטלית, הובילו בשנים האחרונות לעלייה במספר חברות ההשקעה המזויפות, שמפרסמות את עצמן באתרי אינטרנט שונים. היום (שני) פרסמה רשות ניירות ערך אתר אינטרנט פיקטיבי המחקה את פעילותן של חברות מסוג זה, במטרה להעלות את מודעות הציבור לתרמיות דומות. "במהלך תקדימי החלטנו להקים אתר השקעות מזויף על מנת לנסות ולפצח את ה"חומה הפסיכולוגית" של ציבור המשקיעים ולהמחיש את החשיבות שבהשקעות המפוקחות על ידי הרשות. אני תקווה כי צעדים אלו ונוספים שמקדמת הרשות יגבירו את המודעות של הציבור להשקעות אחראיות", אמרה ענת גואטה יו"ר רשות ניירות ערך.

ברשות ניירות ערך הסבירו כי הנגישות שמביא האינטרנט, יחד עם סביבת הריבית הנמוכה הובילו לעלייה משמעותית במספר החברות הפיקטיביות שמתחזות לחברות השקעה. חברות אלו מנסות ללכוד את מי שמעוניין למצוא אפיק השקעה מניב יותר מחיסכון בבנק ומפרסמות את עצמן באתרי אינטרנט שונים.

משנת 2015 הרשות מיפתה ברשת האינטרנט למעלה מ-50 חברות ויחידים, שזוהו בעקבות פרסומים ותלונות מהציבור. הבדיקה הובילה לסגירה ולהפסקת פעילות אסורה של כ-40 חברות ויחידים. בנוסף, מיפתה הרשות את תחום ההשקעות הלא מפוקחות ברשת האינטרנט, שם זוהו למעלה מ-100 חברות שהציעו השקעות מסוג זה.

האתר מציף את כל סימני האזהרה למשקיע, כולל דוגמאות לפרויקטים שהסתיימו ואף המלצות ממשקיעים נוספים, כדי להגדיל את מהימנותו. הגולשים אשר הביעו עניין בקבלת פרטים נוספים, קיבלו התרעה על ניסיון תרמית וזו הובילה אותם לכללי זהירות ולצעדים שחשוב לנקוט לפני כל השקעה.

"בעידן הדיגיטאלי, המידע זמין ונגיש לכולם והאינטרנט הפך כר פורה לניסיונות לביצוע תרמיות. בשנים האחרונות הצטבר ברשות מידע המבטא את ההצפה של ההצעות להשקעות, חלקן אמיתיות וחלקן רק נראות טוב מכדי להיות אמיתיות. אלפי אנשים נכנסו בשבוע האחרון לאתר ההשקעות המזויף שהקמנו ומאות מהם כמעט נפלו בתרמית והיו עלולים לאבד את כספם ואת חסכונותיהם. אנו קוראים לציבור לעקוב אחר פרסומי הרשות ולהצטרף לסדנאות שאנו מקיימים ברחבי הארץ, ללא עלות, להיכרות עם שוק ההון", אמרה הדר הורן, דוברת הרשות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!