דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק בזנות

מאבק בזנות / בית המשפט הורה על הסרת אתרים המפרסמים זנות מהאוויר

בית המשפט דחה את טענת בעל האתר 'סקס האדיר' שהמודעות באתר מפרסמות שירותי עיסוי | הפרקליטות: "צעד נוסף במאבק בתופעת פרסום שירותי זנות באינטרנט"

מחשב ואזיקים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
מחשב ואזיקים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה  היום (שני) על הסרת אתר האינטרנט "סקס אדיר" וארבעה אתרי אינטרנט נוספים הקשורים עמו, לאחר שקבע כי אתרים אלה מפרסמים שירותי זנות.

ההחלטה ניתנה בהמשך לבקשה שהגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה בחודש יוני 2018 האחרון, למתן צו הסרה של אתרי האינטרנט. הבקשה הוגשה לבית-המשפט במקביל לפתיחה בחקירה פלילית של מפעיל האתרים – שרון דגני.

בהחלטה שניתנה היום, דחה השופט בני שגיא את טענתו של מפעיל האתר לפיה המודעות לא מציעות במפורש שירותי מין, והתייחס לכך שהמודעות שהופיעו באתר התייחסו לשירותי "עיסוי אירוטי" וכללו תמונות של נשים בתנוחות מיניות. בהחלטה נקבע כי מודעות אלה נועדו לפרסם שירותי זנות למעשה.

בית-המשפט קבע כי אילו היה מדובר בשירותי עיסוי, ולא בשירותי זנות בכיסוי, הרי שהמודעות היו מתמקדות באופי הטיפול ולא במראה החיצוני של המעסה. בית המשפט הוסיף וקבע כי "המציאות מלמדת כי פעמים רבות נעשות מניפולציות מילוליות על מנת להסוות את העובדה כי הלכה למעשה, עסקינן במכירת שירותי מין. הציבור הגולש לאתרים אלה מבין זאת, המפרסמים באתר מבינים זאת, ובוודאי שגם בעלי האתרים המספקים את פלטפורמת הפרסום מבינים זאת. כשם שאין ציפייה אמיתית למצוא רופא ב"מכון בריאות", כשם שתפקידה של "נערת הליווי" לא מסתכם ב"ליווי" כך גם ה"עיסוי האירוטי" המפורסם באתרי האינטרנט אינו מסתכם רק ב"עיסוי". על "מכבסת מילים" מעין זו עמדו יוסי בנאי ושלישיית "הגשש החיוור" במערכון "השליח בבנק", בטובעם את הביטוי – "ישראבלוף".

בית המשפט קבע כי ההחלטה תיכנס לתוקף תוך 15 ימים, אולם ככל שמפעיל האתרים יציג תכנית להמשך פעילות האתר ללא המודעות המהוות פרסום בדבר שירותי זנות, יסויג הצו בהתאם.

הבקשה וההליכים בתיק נוהלו על ידי עו"ד שירי רום ועו"ד איתי גוהר ממחלקת הסייבר בפרקליטות. ממחלקת הסייבר בפרקליטות נמסר כי "ההחלטה מהווה צעד נוסף במאבק בתופעת פרסום שירותי זנות באינטרנט, שהינה חוליה משמעותית בתעשיית הזנות הממסחרת את גופן של נשים ומציגה אותן כמוצרי צריכה. הפגיעה הכלכלית באלה שמרוויחים מהאנשים והנשים העוסקים בזנות, תוך ניצולם, תקשה על המשך ביצוע העבירות על-ידי מנהלי אתרי הזנות. בכוונת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה להמשיך שיתוף הפעולה עם רשויות האכיפה ולהשתמש  בחוק הסמכויות במטרה להילחם בפעילות עבריינית במרחב המקוון, כחלק מתפישת ההפעלה של הפרקליטות בתחום המאבק בפשיעה המקוונת".

בחודשים האחרונים מנהלת מחלקת הסייבר בפרקליטות מאבק כנגד מספר אתרים מרכזיים העוסקים בפרסום זנות. אתר מרכזי כזה הוא "סקס פורום" – פורטל פורומים של צרכני זנות, בהם הם מעבירים ביקורות על צריכת זנות, הכוללים כתובות של זירות זנות, פרטים מזהים ודרכי יצירת קשר עם נשים בזנות. כנגד האתר ביקשה הפרקליטות להוציא שני צווי חסימת גישה. גם לאחר שהשניים הוצאו, ממשיך האתר להתקיים, עם כי במתכונת מצומצמת מבעבר.

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות אמרה ביחס לפסיקה: "זירת הזנות המרכזית בישראל היום היא רשת האינטרנט. מזה שנים שאתר "סקס אדיר" הוא אתר פרסום הזנות הגדול בישראל. אנו מברכות את מחלקת הסייבר מהפרקליטות על העבודה היסודית שנעשתה להסרת האתר מהרשת, אך מבקשות להזכיר שוב כי אם היה מדובר בעבירה כה חמורה, שנעשית כלפי כל אוכלוסייה אחרת – לא היה עולה על הדעת להמתין עם סגירתו עוד יום אחד נוסף."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!