דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

תעמולה אסורה / "מלחמה על הפרנסה": יונה יהב ובכירים בעיריית חיפה תועדו משדלים עובדים להצביע

"תודה לאל שמאז שיונה ראש עיר אנחנו מקבלים משכורת כמו שעון.. ביום שלישי כולנו עובדים, כולנו מתגייסים" כך אמר מנהל מחלקת התברואה בעיר נועם אשכנזי לעובדי מחלקה בעיר | עינת קליש רותם פנתה ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה | ממטה יהב לא מגיבים בשלב זה

ראש העיר חיפה יונה יהב בדיון בבית המשפט המשפט העליון בנושא האמוניה 4 לאפריל 2017 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
ראש העיר חיפה יונה יהב בדיון בבית המשפט המשפט העליון בנושא האמוניה 4 לאפריל 2017 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

בסרטון שפורסם היום (שני) נראה ראש עיריית חיפה יונה יהב כשלצידו שני בכירים בעירייה המשדלים את עובדי התברואה בעיר להצביע עבורו בבחירות, תוך שנרמז לעובדים כי משכורותיהם תלויות בבחירתו המחודשת לתפקיד ראש העיר. בסרטון שצולם במתקן העירייה, מקום אסור לתעמולת בחירות, נראה יהב כשלצידו מנהל מחלקת התברואה בעיר נועם אשכנזי ויו"ר ועד העובדים דוד ועקנין, כשהם פונים לעובדים. המועמדת עינת קליש פנתה ליועמ"ש בתגובה לסרטון בדרישה לפתוח בחקירה נגד יהב.

יונה יהב אמר לעובדים "אני מנצל את העובדה שאני בא כי מחרתיים יש בחירות, קודם כל להגיד לכם תודה, ולומר לכם שאני מבקש להמשיך ולשמור עליכם. אני בעצמי בן של סוור בנמל אנייודע מה זאת עבודת כפיים – כי זאת הסיבה שנכנסתי לתפקיד… אנחנו שומרים על הבטחון שלכם, על סביבת העבודה, אנחנו משפרים את סביבת העבודה עם הכלים החדשים. הכל אנחנו עושים כדי שאף אחד לא יקלקל, לא את העיר ולא את היחסים בין העדות… הפעם זה לא צחוק, הפעם זו מלחמה על הבית והפעם זו מלחמה על הפרנסה."

בסרטון פונה אשכנזי לעובדים ואומר להם: "לפני זה היה לנו חודש יש משכורת, חודש אין משכורת. תודה לאל מאז שיונה ראש העיר אנחנו מקבלים משכורת כל חודש כמו שעון… כולם יודעים ביום שלישי אנחנו הולכים לבחירות, ואנחנו חייבים ללכת ולבחור, ללכת ולעזור ליונה כדי שהוא יעזור לנו כי יונה זה האבא של כולנו. כל המשפחה, האישה הילדים, זה מלחמה על הפרנסה שלנו… ביום שלישי כולנו עובדים, כולנו מתגייסים, ביום הבחירות לבוא ולשים את הפתק הנכון יונה יהב והרשימה שלו למועצת העיר".

ועקנין אמר בסרטון: "לפני משהו כמו חצי שנה, רצינו לקלוט עוד 30 עובדים לתברואה, ודיברתי איתך יונה, ואמרתי למה להביא קבלן? יש לנו עובדים, ואז נעם לקח במקום לפנות ללשכת התעסוקה ישב וחפר בחטיבת כרמלי והשיג עובדים… רוב התושבים מעריכים את העבודה שלכם. למרות שאני אגיד לכם יודעים שאתם עושים עבודה קשה, אם זה בקיץ שכולם יושבים בחדרים ממוזגים, אם זה בחורף שיורד גשם. עבודה מאוד קשה. אני בכוונה פונה לחברה במגזר האתיופי, יבואו אליכם כל מני אנשים ויספרו לכם כל מני סיפורים. אבל אני אגיד לכם דבר אחד, מי נותן לכם פרנסה לאורך כל השנה, צריך לזכור את זה זה לא מישהו שבמבטיח הבטחות ונעלם. מישהו שנותן לכם פרנסה לאורך כל השנה. אנחנו כל הזמן מנסים לשפר ולייעל".

מיונה יהב לא נמסרה תגובה לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!