דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מאוגדים / ברוב של 78%: יחיאל שמן נבחר ליו"ר ועד פלאפון

שמן נמנה על מייסדי הוועד בחברת הסלולר, שפרץ את הדרך להתאגדות בכלל הענף | הוא יחליף את ברק לוי, שפרש לטובת ניהול המכון הבינ"ל למנהיגות של ההסתדרות | בבחירות לוועד הצביעו 85% מבעלי זכות הבחירה

יו"ר ועד פלאפון הנכנס יחיאל שמן עם עובדי המרלו"ג בקריית שדה התעופה (תמונה באדיבות המצולם)
יו"ר ועד פלאפון הנכנס יחיאל שמן עם עובדי המרלו"ג בקריית שדה התעופה (תמונה באדיבות המצולם)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יחיאל שמן, ממייסדי ועד פלאפון, נבחר היום (שני) לראשות ועד עובדי פלאפון, ברוב של 78% מקולות עובדי החברה. בבחירות לוועד וליו"ר שהתקיימו היום הצביעו 85% מתוך 2180 בעלי זכות הבחירה לוועד. גם רשימתו של שמן נכנסה לוועד במלואה. מול שמן התמודדה ענבל זכות, אף היא חברת ועד ותיקה, אשר זכתה ל-22% מהקולות.

"אני נרגש וגאה ושמח, מודה לעובדים שנתנו לי ולכל הקבוצה שלי את המנדט", אמר שמן לדבר ראשון. "יש בפנינו הרבה עבודה, אחריות גדולה לעמוד באתגרים הצפויים לנו ולהבטיח את עתיד ותנאי העובדים. אני וכל עובדי פלאפון נהיה כאן בעזרת השם גם בשביל הוועדים החדשים שיקומו בעתיד, נעזור להם ונהיה פורצי דרך. אני מחבק גם את המתמודדים שהתמודדו מולנו. אנחנו חברה אחת מאוחדת, ובמהלכים הקרובים שיהיו נהיה כוח מאוחד שידע לעמוד בפני כל אתגר". שמן הודה מעומק הלב ברק לוי היו"ר היוצא שהוביל את מאמצי ההתאגדות בחברה.

יו"ר ועד פלאפון הנכנס יחיאל שמן (תמונה באדיבות המצולם)
יו"ר ועד פלאפון הנכנס יחיאל שמן (תמונה באדיבות המצולם)

שמן (45), נשוי פלוס 4, עובד כמהנדס בחטיבת ההנדסה. הוא נמנה על מקימי ועד העובדים ב-2012, וכיהן בו בשורה של תפקידים כשהבולט שבהם הוא הובלת הנושא הרגולטורי, שכלל עבודה מול חברי הכנסת והשרים לטובת השמירה על ביטחונם התעסוקתי של עובדי החברה, וכן מניעת הוצאת עבודות למיקור חוץ. בנוסף, היה שמן מעורב בשיפור פוליסות ביטוחי הפנסיה, הבריאות, השינויים והסיעוד המוצעות לעובדי פלאפון, ולקח חלק במשאים ומתנים לגיבוש שני ההסכמים הקיבוציים שנחתמו בחברה. תחום נוסף שעסק בו הוא קידום קליטתם של עובדי קבלן להעסקה ישירה ופתיחת חדר האוכל בחברה לכלל עובדי הקבלן המועסקים בה.

שמן יחליף את ברק לוי, שכיהן בתפקיד מאז הקמת ועד העובדים בחברה ב-2012 ומונה לאחרונה למנכ"ל המכון הבינלאומי למנהיגות של ההסתדרות. לוי עצמו מסר: "הקמת הועד הייתה הפרק המשמעותי ביותר בחיי המקצועיים ואין מאושר ממני לראות בכל יום את עובדי פלאפון הולכים גאים וחזקים במסדרונות החברה, במוקדים ובשטח. אני שמח שהצלחנו להשאיר את ההגה בידיים בטוחות וטובות ואין לי ספק שוועד העובדים יצליח לשמור על מעמדו פורץ הדרך בעולם העבודה בישראל״.

יניב לוי, יו"ר אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות, מסר בעקבות תוצאות הבחירות כי "אנחנו מברכים על הבחירה ביחיאל ומאחלים לו הצלחה רבה בתפקיד. מדובר באיש ראוי שעשה רבות למען העבודה המאורגנת ולמען עובדי חברת פלאפון".

התארגנות עובדי פלאפון נחשבת לאחת מפריצות הדרך הגדולות בתנופת ההתאגדות בהסתדרות. עובדי החברה נאלצו להיאבק משך חודשים ארוכים להכרה ביציגותם מול הנהלת החברה והמנכ"ל דאז גיל שרון – מאבק שאף הוליד לבסוף את הפסיקה התקדימית בבית הדין הארצי לעבודה המכונה 'הלכת פלאפון' על פיה חל איסור על מעסיק להתבטא באשר לזכות ההתארגנות של עובדיו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!