דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות המקומיות 2018

הולכים לקלפי / 55% מהישראלים הצביעו: נסגרו הקלפיות ברחבי הארץ והחלה ספירת הקולות

יותר מ-3.6 מיליון ישראליות וישראלים, מימשו את זכותם והצביעו | את שיעורי ההצבעה הגבוהים לעומת 2013 ניתן לייחס לסוגיות הבוערות אך גם ליום השבתון שניתן לראשונה | מדגם ב'רדיו חיפה' מנבא מהפך וניצחון לעינת קליש-רותם

  • מחוץ לקלפי בבית הספר לאמנויות באוליפנט (ספי קרופסקי)
    מחוץ לקלפי בבית הספר לאמנויות באוליפנט (ספי קרופסקי)
  • בחירות ברשויות המקומיות (הלל מאייר  פלאש90)
    בחירות ברשויות המקומיות (הלל מאייר פלאש90)
  • כניסה לקלפיות בשדרות, 30 באוקטובר 2018 (ניצן צבי כהן)
    כניסה לקלפיות בשדרות, 30 באוקטובר 2018 (ניצן צבי כהן)
  • מחוץ לקלפי בשכונת גילה בירושלים (ענת יורובסקי)
    מחוץ לקלפי בשכונת גילה בירושלים (ענת יורובסקי)
  • נשיא המדינה ורעייתו מימשו את זכות ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות וקראו לכל תושבי ישראל לצאת להצביע (מארק ניימן/לע"מ)
    נשיא המדינה ורעייתו מימשו את זכות ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות וקראו לכל תושבי ישראל לצאת להצביע (מארק ניימן/לע"מ)

שיעור המצביעים בבחירות לרשויות המקומיות שנערכו היום (שלישי) עמד עם סגירת הקלפיות על כ-55%, גידול משמעותי של כ-14% לעומת מערכת הבחירות הקודמת שהתקיימה בשנת 2013. כך עולה מהנתונים שמפרסם משרד הפנים באתר מיוחד שנפתח לטובת מעקב אחר שיעורי ההשתתפות בבחירות.

מבחינת התוצאות, נדע יותר במהלך הלילה אך מתוצאות מדגם שערכה תחנת 'רדיו חיפה' עולה כי עינת קליש-רותם היא המנצחת הגדולה בעיר עם מעל ל-50% תמיכה. במידה ואכן כך הדבר, תהיה קליש-רותם ראשת העיר הראשונה של עיר גדולה.

הקלפיות בבחירות לרשויות המקומיות בישראל נפתחו, בהשתתפות למעלה מ-6.6 מיליון תושבים בעלי זכות בחירה11 אלף הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ נפתחו החל מהשעה 7:00 בבוקר וינעלו ב-22:00 בלילה, מלבד יישובים קטנים בהם הקלפיות יפעלו לזמן קצר יותר. לראשונה יתקיים יום שבתון שנועד לעודד תושבים לצאת ולהצביע, בדומה לבחירות לכנסת. ממשרד הפנים נמסר כי נכון לשעה 13:00, עומד אחוז ההצבעה הארצי על 16.8%.

"יקיריי ויקירותיי תושבי ותושבות ישראל, צאו להצביע" אמר הבוקר נשיא המדינה ראובן ריבלין, "המעורבות בשלטון המקומי תמיד נכחה אצלנו בבית. עוד כשהייתי נער, אמי עליה השלום, הייתה חברת מועצה בעיריית ירושלים ובמשך שנים רבות אחר כך כיהנתי גם אני כחבר מועצה בעירייה. אנחנו יודעים לצאת ולהצביע בבחירות לכנסת, אבל יש דמוקרטיה אחרת וחשובה לא פחות – הדמוקרטיה שקרובה לבית. הדמוקרטיה הזו שנותנת לנו את היכולת להשפיע מתי ואיך ינקו את הרחובות, לאילו גנים ילכו הילדים ובאיזו תדירות יגיעו קווי האוטובוסים. היום יש לנו הזדמנות להשפיע. צאו להצביע – למען הבית שלכם".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

אחוז ההצבעה הממוצע לרשות: 3.3%, ירידה של 2.8% לעומת בחירות 2013

דיווח: חשד לזיופים בקלפי בירושלים

חברת החדשות פרסמה כי תושבים שבאו להצביע בקלפי בשכונה חרדית בבירה גילו שמישהו "הצביע כבר בשמם". תלונה הועברה למשרד הפנים

מפקחת הארצית על הבחירות המקומיות בודקת אירוע חריג בירושלים

ממשרד הפנים נמסר כי לאור אירוע חריג שהתרחש באחת מהקלפיות בירושלים, פנתה המפקחת הארצית על הבחירות המקומיות למנהל הבחירות בירושלים על מנת לבחון את האירוע. הפרטים דווחו לגורמים הרלוונטיים. המפקחת הנחתה את מנהל הבחירות לחדד שוב את הנהלים מול מזכירי הקלפיות.

אחוז הצבעה הממוצע לרשות: 8.4%, ירידה של 0.7% מבחירות 2013

קטטות בין מצביעים בכפר ירכא, שתי קלפיות נסגרו

עשרה בני אדם נפצעו באורח קל במהלך קטטות שפרצו בין מצביעים בכפר ירכא שבצפון, במהלכן הושלך ככל הנראה רימון הלם. עקב הקטטות נסגרו שתי קלפיות. כוחות משטרה נמצאים במקום.

אחוז ההצבעה הארצי: 6.8%

חשד לזיוף בקלפי בפתח תקווה

תושב העיר שהגיע לקלפי גילה כי כבר הצביעו בשמו. נסיבות המקרה נבדקות.

ירושלים: שני עצורים בחשד להתזת גז מדמיע בסמוך לקלפיות במרכז העיר

ירושלים: שלושה עצורים בחשד שמנעו מבוחרים להגיע לקלפיות בג'אבל מוכבר

חולון: קטטה בפתח האחת הקלפיות בעיר, שלושה עצורים

3 עצורים על רקע קטטה בכניסה למתנ"ס בו ממוקמת קלפי. טרם ידוע הרקע לקטטה.
במקום היתה התנגדות למעצר. שניים נעצרו בגין תקיפה והתפרעות במקום ציבורי. השלישי בגין הכשלת שוטר במילוי תפקידו.

נשיא המדינה: "כאן אנחנו קובעים מה נעשה סביב ביתנו, צאו להצביע!"

"בוקר טוב וחג בחירות שמח", אמרו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה בהגיעם לממש את זכות הבחירה לרשויות המקומיות הבוקר, בבית הספר "יפה נוף" בירושלים. מיד בתום ההצבעה, קרא הנשיא לכל תושבי ישראל לממש את זכותם ולהצביע.

"ההצבעה הזאת לא פחות חשובה מההצבעה לכנסת, שם נקבעת המדיניות של מדינת ישראל, עמדותיה בנושאי ביטחון וכלכלה, ועוד", הדגיש הנשיא ואמר עוד: "כאן אנחנו קובעים מה נעשה סביב ביתנו, מה היכולות שלנו למצוא תחבורה, בתים וחצרות נקיים, לפתח את העיר בה אנחנו יושבים, איך יהיו גני הילדים והנכדים שלנו, איך תהיה מערכת התכנון והבנייה. אלו דברים מאוד חשובים. אני יודע שחלקכם אומרים 'אני מצביע בבחירות לכנסת', אבל לא פחות חשוב להצביע בבחירות העירוניות, צאו להצביע!".

טענות למתקפת סייבר בחיפה

מכשיר הטלפון של המועמד ישראל סביון בחיפה הושבת הבוקר – באמצעות חבלה מכוונת. ההשבתה בוצעה באמצעות מתקפת שיחות ממספרים שונים, עד כדי השבתה.
במקביל הושבת מכשיר הטלפון של יושב ראש המטה ד"ר איתי גלבוע.
סביון: אני קורא לוועדת הבחירות להתערב בעניין ולבחון מיהם הגורמים המביאים לשיבוש מערכת הבחירות בחיפה. יש לשקול את הפסקת ההצבעה בחיפה.

דיווחים דומים נמסרו גם ממטה ראש העירייה יונה יהב.

תיעוד שיחות למטה יונה יהב (באדיבות המטה)
תיעוד שיחות למטה יונה יהב (באדיבות המטה)

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) טוען למתקפה על מכשיר הטלפון שלו

הטרדות גם בש"ס: בשעות אחרונות מאות אנשים מחייגים למכשיר הטלפון של ח"כ מיכאל מלכיאלי בטענה שחיפש אותם. מלכיאלי מגיש כבר תלונה לקצין הכנסת.

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "איש לא ישבור אותנו. נמשיך לפעול בכל הכח למען ש"ס ברחבי הארץ. מי שעושה זאת משדר מצוקה".

אחוז הצבעה ממוצע לרשות: 17.9%, עלייה של 2.4$ בהשוואה לבחירות 2013

אחוז ההצבעה הארצי עומד על 25.7%; בתל אביב 19.73% ובירושלים 14.4%

נכון לשעה 14:05 למעלה 1,650,478 מצביעים מימשו את זכות ההצבעה שלהם. אחוז ההצבעה הארצי עומד על 25.7%
אחוז ההצבעה בירושלים עומד על 14.14%
אחוז ההצבעה בתל אביב עומד על 19.73%
אחוז ההצבעה בראשון לציון עומד על
22.09%
אחוז ההצבעה בחיפה עומד על 21.77%
אחוז ההצבעה בפתח תקווה עומד על 22.98%
אחוז ההצבעה בקריית שמונה עומד על 27.67%
אחוז ההצבעה בחדרה עומד על 23.03%
אחוז ההצבעה בירוחם עומד על 34.90%

שרת המשפטים העלתה סרטון בו היא עוברת על חוק תעמולת הבחירות

שרת המשפטים איילת שקד הסירה סרטון מדף הטוויטר שלה, בו תועדה עוברת על חוק תעמולת בחירות בקלפי בו הצביע בבחירות לעיריית תל אביב.

שקד צולמה אוחזת פתק הצבעה ל"גב, רשימת הבית היהודי לעיריית תל אביב". צילום הסרטון והפצתו מנוגדים לסעיף שאוסר תעמולה ביום הבחירות "בכתב, בעל פה או בצורה אחרת, במקום קלפי או במרחק של פחות מ־25 מטרים ממקום הקלפי". האיסור הוא פלילי ודינו של העבריין הוא מאסר ששה חדשים או קנס.

"אני מצביעה 'גב', מאמינים בעיר הזאת", אמרה השרה בסרטון שהועלה לטוויטר שלה, "הסיעות האחרות כגון מרצ – לא להאמין לשטויות שהם אומרים לכם. מי שעומד עומד בראש המפלגה הזאת זה חיים גורן, אדם טוב וישר ולא שקרן כמו האחרים. זהו – 'גב'".

מלשכת שרת המשפטים נמסר בתגובה: "השרה שקד לא ידעה שהדבר עומד בניגוד לחוק תעמולת הבחירות. ברגע שהתברר שהדבר אסור, השרה הסירה מהרשתות החברתיות את הסרטון והתנצלה על הטעות שנפלה בשוגג".

יותר מ-2.5 מיליון אנשים כבר הצביעו, בת"א ובחיפה אחוזי ההצבעה גבוהים יותר מהבחירות הקודמות לעת עתה

נכון לשעה 17:00 - גידול משמעותי בשיעורי ההצבעה לעומת הבחירות הקודמות

משרד הפנים פרסם את הנתונים ההשוואתיים במספר יישובים: תל אביב 28.86% לעומת 16%, פתח תקווה 33.8% לעומת 21%, ראשון לציון 31.5% לעומת 15%, חיפה 31.9% לעומת 22%, ירוחם 49.12%, דימונה 38.67% לעומת 26%, נתניה 28.32% לעומת 16%, הרצליה 32.13% לעומת 21%, רעננה 36.77% לעומת 27%, חדרה 33.23% לעומת 21%, אור עקיבא 43.41% לעומת 34%, חצור הגלילית 53.91% לעומת 35%, צפת 46.38% לעומת 34%, בית שאן 55.73% לעומת 37%, עמק הירדן 40.90% לעומת 26%, אלעד 57.93% לעומת 55%, רהט 56.02%, לקיה 56.05% וחורה 57%. בסך הכל אחוז הצבעה מגזר לא יהודי – 56.49%.

נמשכת מגמת העלייה בשיעור ההצבעה בבחירות המקומיות

משרד הפנים מפרסם כי נכון לשעה 19:00, ממשיך לגדול הפער בשיעורי ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות לעומת הבחירות שהתקיימו ב-2013. שיעור ההצבעה הארצי עומד על כ-48%. כך למשל בת"א עומד שיעור ההצבעה על 37% לעומת 21% ב-2013, בראשל"צ 41% לעומת 19%, בחיפה 40% לעומת 30% ובפתח-תקווה 43% לעומת 28%.

ערד: בעקבות חשד לזיוף פתקים - ההצבעה בעיר הופסקה וחודשה

בעקבות גילוי כי במספר קלפיות הופצו פתקים של ראש העיר בהם שמו ושם רשימתו נכתבו בכתיב שונה ולא תקני – הופסקו הבחירות בעיר. רק כעבור זמן מה, בסיום הבדיקה והסרת הפתקים המזוייפים, חודשה ההצבעה

שיעור ההצבעה ב-2018 עקף את שיעור ההצבעה ב-2013 ונותרו עוד שעתיים

נכון לשעה 20:00 עומד שיעור ההצבעה על 51.27% כשמעל ל-3.3 מיליון בעלי זכות הצבעה מימשו את זכותם ונותרו עוד שעתיים לסגירת הקלפיות.

מנתוני משרד הפנים עולה כי נכון לשעה זו שיעור ההצבעה בתל אביב עומד על 37.84%, בירושלים 33.3%, בחיפה 41.33%, בראשון לציון 42.17%, בפתח תקווה 44.96%, בירוחם 66.10% ובחורה 75.87%.

מלבד יום השבתון, בבחירות היום יצאו לפועל מספר שינויים כתוצאה מחוקים שחוקקה הכנסת והחלטות בג"ץ. לראשונה יאוחדו הבחירות לעיריות ולמועצות המקומיות עם הבחירות למועצות האזוריות, שעד כה נערכו במועד נפרד. בנוסף, יתקיימו בפעם הראשונה הבחירות בארבעת היישובים הדרוזיים בגולן (מג'דל שמס, מסעדה, בוקעתא ועין קיניא), לאחר שעד כה פעלה ביישובים אלו מועצה שמונתה ע"י משרד הפנים. חידוש נוסף הוא הצבעה של אסירים ועצירים במתקני שב"ס בבחירות, שעד כה הורשו להשתתף רק בבחירות לכנסת.

בבחירות זכאי להשתתף כל תושב מעל גיל 17. בעירייה ובמועצות המקומיות, יצביע כל בוחר בפתק שצבעו לבן עבור סיעה למועצת הרשות המקומית, המונה בין 5 ל-31 חברים (תלוי בגודל הרשות), ובפתק שצבעו צהוב לראש הרשות. לראש הרשות ייבחר המועמד שעבורו הצביעו רוב הבוחרים, רק במידה ויזכה במעל 40% מהקולות. אם אף מועמד לא יעבור את סף ה-40% יתקיים סיבוב שני בין שני המועמדים שזכו במספר הקולות הרב ביותר עוד שבועיים – ה-13.11. ברשויות בהן יש רק מתמודד אחד לראש הרשות יוצב בקלפי גם פתק ירוק המבטא התנגדות למועמד היחיד, ואותו מועמד ייבחר רק אם יזכה במעל 40 אחוזי תמיכה.

במועצות האזוריות מתנהלת בחירה ישירה לראש הרשות בדומה לעיריות ולמועצות המקומיות, ובנוסף ייבחרו בכל יישוב נציגי היישוב למליאת המועצה האזורית וחברי הוועד המקומי.

שר הפנים אריה דרעי קרא לכלל בעלי זכות הבחירה לצאת ולהצביע: "נצלו את זכותכם להשפיע על השלטון המקומי. זו זכות דמוקרטית ממעלה ראשונה. נצלו את יום השבתון לבילוי, אך אל תשכחו קודם להצביע״.

לרשות הציבור יעמוד לראשונה אתר הבחירות של משרד הפנים בו ניתן יהיה להתעדכן באחוזי ההצבעה ובהמשך בתוצאות הבחירות.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!