דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שדרות

הולכים לקלפי / התושבים בשדרות לא צפו הפתעות מיוחדות בבחירות - הם צדקו

נראה שהתוצאות בקרב על ראשות העיר היו ידועות לתושבים כבר אתמול, ואכן, אלון דוידי ימשיך לכהונה נוספת | המירוץ האמיתי השנה הוא על מועצת העיר, כאשר ישנן 13 רשימות ו-12 מושבים

כניסה לקלפיות בשדרות, 30 באוקטובר 2018 (ניצן צבי כהן)
כניסה לקלפיות בשדרות, 30 באוקטובר 2018 (ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

התושבים בשדרות העדיפו שלא להזדהות בשמם אבל שמחו לדבר. "ברחוב הזה לדוגמה, צריך לטפל במערכת הניקוז" אמר לנו מצביע בן 58. "החינוך אצלנו מצוין ואפשר לשפר אותו אפילו יותר. אשמח אם יוסיפו עוד יום לשוק העירוני לרווחת התושבים הוותיקים". על השאלה למי הצביע? העדיף שלא לענות.

כניסה לקלפיות בשדרות, 30 באוקטובר 2018 (ניצן צבי כהן)
כניסה לקלפיות בשדרות, 30 באוקטובר 2018 (ניצן צבי כהן)

על פי התוצאות המתפרסמות הבוקר (רביעי) – אלון דוידי ימשיך לכהן כראש העיר. אך גם אתמול, בבדיקת כיוון הרוח בליקוק אצבע, הביעו התושבים, או לפחות נהגי המוניות איתם שוחחנו, תחושה כי לא צפוי מהפך.

כמו שאמר לנו אחד הבוחרים, "לפני חמש שנים כשהיה המהפך הפעילים התרוצצו ועבדו כבר מלפנות בוקר. הפעם די ברור מה יקרה, ואפשר עכשיו (9:30) לשמוע את הזבובים והציפורים ברחוב" אמרו לנו. עם זאת התחרות על המושבים במועצת העיר מתוחה למדי – עם 13 רשימות ו-15 מקומות במועצה.

"הגיע הזמן שיחליפו את המבוגרים שתפסו את הכיסאות הרבה זמן והרימו את היד תמיד עם ראש המועצה, במועמדים צעירים ונמרצים שרוצים לעבוד עבור העיר ולא רק עבור עצמם" אמרה לנו מתנדבת במטה רשימת זך בראשות יניב פרץ. "שדרות חייבת שינוי וזה לא נגמר רק בפארקים. שינוי בביטחון. פעם דוידי היה עושה הפגנה אחרי כל רקטה. היום אנחנו סופגים 30 רקטות בלילה וראש העיר מתפאר שאנחנו 'עורף חזק'. אנחנו לא חזקים, אנחנו נפגעים. אנחנו רוצים ביטחון ולא רק התרפסות בפני ראש הממשלה כדי להביא מיליארדים".

באופן כללי, אמר לנו מצביע אחר – מה שמעסיק את התושבים זה הנושא הביטחוני. "ברמה המוניציפלית כמעט ואין השפעה כי זו לא הצבעה לכנסת שמשפיעה על מדיניות ממשלה. לדעתי בבחירות המוניציפליות מעסיקים את הציבור דברים שונים לחלוטין. ארנונה, רמת חינוך, תעסוקה. אני תומך באלון דוידי, ראש העיר המכהן. כי באמת חל שינוי דרמטי ממה שהיה לפני 5 שנים. אז היה גרעון של 120 מיליון שקל והתפקוד היה גרוע – היום העירייה בעודף תקציבי. משכורות מגיעות בזמן, והוקוס פוקוס קמות חמש שכונות חדשות. זה שינוי משמעותי".

אבל גם במטה של המועמד השני לראשות העיר, אמיר פינטו, שמרו אתמול על אופטימיות. "התחושה בשטח טובה מאוד. תחושה של מהפך" אמר לנו ציון כהן ראש מטה השטח. "אבל לקראת הערב נהיה יותר מבוססים. העשייה של דוידי ב-5-4 השנים האחרונות הייתה הרבה נצנצים ואילוז'יות. בקרב תושבי העיר האותנטיים והוותיקים הנטיה היא להצביע לפינטו, כשעיקר הבוחרים של דוידי הם מהגרעין התורני שגרמו לפילוג ושנאה שלא הייתה קיימת בעיר. זה הפך סקטוריאלי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!