דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דוד אזולאי

הלך לעולמו / השר לענייני דת, דוד אזולאי, נפטר בגיל 64 לאחר מאבק בסרטן

השר שנזקפו לזכותו 780 הצעות חוק נולד במרוקו, עלה בגיל 9 והיה מעורב בעשייה ציבורית במשך 40 שנים | הרב הראשי לישראל: "פעל ללא לאות בדרכו השקטה הייחודית בעוצמה ולשם שמים"

דוד אזולאי, שר הדתות  (צילום: פלאש 90).
דוד אזולאי, שר הדתות (צילום: פלאש 90).

דוד אזולאי, השר לשירותי דת ומי שהיה חבר כנסת מטעם מפלגת ש"ס, נפטר אתמול (שלישי) בגיל 64 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. אזולאי נולד במרוקו ועלה לארץ בגיל 9 ומעט לאחר שחרורו מצה"ל החל את הקריירה הציבורית שלו כשנבחרת למועצת העיר עכו בה התגורר, תפקיד בו כיהן במשך שלוש קדנציות. ב-96 נבחר לראשונה בבחירות לכנסת ה-14 מטעם מפלגת ש"ס וכיהן בה ברציפות עד לחודש מרץ השנה, אז התפטר בשל מחלתו והוחלף על-ידי בנו יינון, שהיה הבא ברשימת המפלגה לכנסת.

גם לאחר התפטרותו מהכנסת המשיך לכהן כשר לענייני דתות עד שבשל מצבו הבריאותי הוחלף לאחרונה על-ידי השר אריה דרעי. אזולאי התגורר בשנתיים האחרונות בשכונת קריית שמואל בחיפה והותיר אחריו את רעייתו וארבעת ילדיהם. הלווייתו תתקיים הלילה בשעה 23:00 בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

פעילותו הפרלמנטרית הענפה לאורך השנים הניבה השגים רבים, ביניהם שלל חוקים חברתיים שיזם, כדוגמת איסור גביית דמי כניסה לגנים ציבוריים, תיקון לחוק הגנת שכר העובדים, חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה לעיגון מעמדם של לוחמי האש, פטור מתשלום ארנונה לבתי עלמין שאינם למטרות רווח, תיקון לחוק פיצוי לנפגעי פוליו ועוד. הוא חולל שינוי בתחומים רבים, ביניהם דירוג התשלום במעונות יום, משפחתונים וצהרונים – סיוע למשפחות נזקקות בקבלת דרגות סבסוד, סיוע משרד הבריאות לילדים נכים ברכישת והתאמת עזרים רפואיים, סיוע למפוני גוש קטיף, ועוד.

לזכותו נזקפות עד היום כ-780 הצעות חוק, זאת מלבד מאות דיונים שנשא מעל בימת הכנסת ואלפי שאילתות שייעודן היה להטיב עם האזרח. הוא ישב בכל ועדות הכנסת, והיה חבר בשדולות למען הדיור הציבורי, למען העסקה ישירה, למען השתלבות תעסוקתית של המגזר החרדי, למען אנשים עם מוגבלויות, למען חיזוק הפריפריה, למען השלטון המקומי, כיהן כיו"ר השדולה למניעת הגירה בלתי חוקית לישראל והסדרתה. כל אחת מהשדולות הללו שימשו כר נרחב לעשיה וחקיקה.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס לפטירתו של השר דוד אזולאי. ״נעצבתי כל כך על מותו של ידידי, שר הדתות דוד אזולאי. דוד היה אחד הפוליטיקאים המרגשים והמחוברים ביותר לכל שבטי ישראל. איש עכו שעסק בצרכי ציבור באמונה כל ימיו לצד מסירות אין קץ למשפחתו הנפלאה". הנשיא ציין כי בתקופה האחרונה התמודד אזולאי בגבורה עם מחלתו אך הקפיד להמשיך ולשרת את הציבור ככל יכולתו. "נישא את זכרו בליבנו״, הוסיף.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס גם הוא לפטירתו של אזולאי ובהודעה מטעמו נמסר כי "ממשלת ישראל אבלה היום על פטירת חברנו היקר, השר דוד אזולאי ז״ל, שהלך לעולמו. במשך תקופה ארוכה התפללנו לרפואתו של דוד, שנאבק במחלה קשה. לצערנו, מאבקו לחיים הסתיים לפני שעות אחדות". רה"מ מנה את הרקורד המרשים בעשייתו הציבורית של אזולאי ואמר עליו כי היה "שר מצוין וחרוץ שהאיר פנים לכל אדם, אוהב שלום ורודף שלום". לסיום הוסיף כי אזולאי יחסר לו ולכל חברי הממשלה ומסר את תנחומיו למשפחה.

הרב הראשי לישראל ונשיא הרבנות הראשית, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הגיב לדבר פטירתו של אזולאי ואמר הערב כי "עולם הרבנות ושירותי הדת איבד היום את אחד מגדולי תומכיו ומעריציו, ידידנו השר הרב דוד אזולאי זכרונו לברכה שפעל ללא לאות בדרכו השקטה הייחודית בעוצמה ולשם שמים לשמירה על כבוד הרבנות ומסורת ישראל ולשמירת זהותה היהודית של המדינה, וזכה להעמיד דורות ישרים ההולכים בדרכו". הרב מסר את תנחומיו למשפחת אזולאי.

מתנועת ש"ס נמסר כי יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, "המומים וכואבים את לכתו בטרם עת של שלוחא דרבנן, ירא שמים בתכלית, ראש וראשון לכל דבר שבקדושה, השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי ז״ל".

גם חבריו למפלגה פרסמו דברי נחמה והשתתפות בצער, ביניהם חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי שאמר כי פטירתו של אזולאי היא בשורה קשה ועצובה לעם ישראל בכלל ולו ברמה האישית בפרט. "עם ישראל איבד היום אדם מיוחד שפעל עשרות בשנים למען כלל ישראל בשקט ובצנעה, וביצע מהפכות גדולות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!