דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כבאות

סכסוך מתחמם / הסכסוך ברשות הכבאות: הכבאים הפגינו ומפקדי תחנות התלוננו על שפה גסה

"שימחי כהרגלו עסוק בתלונות במשטרה נגד כבאים, במקום להידבר איתם על הסכמי העבודה החוקיים שהוא מפר", אמר הבוקר אבי אנקורי, יו"ר ארגון הכבאים | במקביל שלחו מפקדי התחנות מכתב ליו"ר הסתדרות המעו"ף בתלונה על מחאת הכבאים

עשרות כבאים מרחבי הארץ הפגינו הבוקר מול משרדי הנהלת נציבות כיבוי והצלה בראשון לציון (קרדיט: יח"צ)
עשרות כבאים מרחבי הארץ הפגינו הבוקר מול משרדי הנהלת נציבות כיבוי והצלה בראשון לציון (קרדיט: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המשבר ברשות הכבאות מתחמם. עשרות כבאים מרחבי הארץ הפגינו אתמול (רביעי) מול משרדי הנהלת נציבות כיבוי וההצלה בראשון לציון, ומנעו כניסה ויציאה של רכבי המנהלים על רקע טענותיהם להפרת הסכמי העבודה ברשות. במקביל, שלחו הבוקר 22 מפקדי תחנות כבאות ברחבי הארץ מכתב ליו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, בו מחו על השימוש במילים בוטות במאבק ועל עצירת תרגילים ואימונים במסגרת העיצומים.

"שימחי כהרגלו עסוק בתלונות במשטרה נגד כבאים, במקום להידבר איתם על הסכמי העבודה החוקיים שהוא מפר", אמר הבוקר אבי אנקורי, יו"ר ארגון הכבאים. "כבר יותר משנה וחצי, מאז ששימחי נכנס לתפקידו, הוא מתעקש לפגוע בהון האנושי שלו  – הכבאים. הפגיעה הזו מסכנת אותם בפעילותם, ומסכנת בצורה חמורה גם את האזרחים. הפגיעה בכוח האדם משליכה באופן ישיר על המסוגלות המבצעית. אנחנו קוראים לשר לביטחון פנים גלעד ארדן להתערב, ולהשיב את מערכת יחסי העבודה בארגון לסדרה. לא יכול להיות מצב ששימחי ימשיך לפגוע במי שאמורים להציל חיי אדם".

בוועד העובדים הדגישו כי המחאה הבוקר, לצד הצעדים הארגוניים הננקטים במערך, הם בצמוד ובהתאם להחלטות בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. בהחלטתו מה-17 בספטמבר כתב השופט תומר סילורה כי "בית הדין מלווה את סכסוך העבודה שבין הצדדים מזה מספר חודשים. לפיכך, ניתן בהחלט לקבוע כי עובדי הרשות הארצית לכבאות והצלה נמצאים מזה תקופה ארוכה במצוקה קשה ואמיתית וכי יחסי העבודה בין הצדדים נמצאים בשפל המדרגה. לפיכך, הצעדים הארגוניים שננקטים בשלב זה ננקטים כמוצא אחרון ומתוך מטרה להסדיר נושאים שונים ביחסי העבודה. כמו כן, שוכנענו כי הצעדים הארגוניים המתבקשים הם מידתיים וסבירים ואינם מסכנים חיי אדם".

במכתב מהבוקר כתבו מפקדי התחנות כי יישוב חילוקי דעות על ידי הדברות ומו"מ הם עיקרון חשוב ביחסי העבודה הנהוגים בישראל ובמדינות אחרות, וכי פעולות ארגוניות לגיטימיות הן חלק מובנה בהתנהלותו של ארגון עובדים – ואף אישרו כי לעת הזו קיימות מהמורות במו"מ בין הצדדים. עם זאת, גינו את השימוש בכינויים כגון 'חנטריש, מחלה וצורר' כלפי נציב הכבאות, והתריאו מפני התדרדרות בתרבות השיח הארגונית הפוגעת במעמד ובתדמית השירות הציבורי לדבריהם. "ישנם ביטויים שאף שהם מופנים כנגד עובד ציבור מסויים כזה או אחר, למעשה מהווים הם קריאת תיגר על עצם סמכותה החוקית של המדינה ושל השירות הציבורי". מפקדי התחנות הוסיפו כי התנהלות שכזו לא תוביל כנראה לעולם לדרכי שלום והסכמות.

לגשר על כל חילוקי הדעות

המפקדים הדגישו את חשיבותם של ההשתלמויות, התרגילים והאימונים השוטפים להכשרת לוחמי האש ועל מנת שיוכלו לתת שירות מקצועי לאזרחי מדינת ישראל, וטענו כי המאבק שאין לו סוף עלול לגרום למחדל 'שתוצאתו תהיה אסון בחיי אדם'. המפקדים קראו לבר דוד לעשות את כל הנדרש על מנת לגשר בין כלל חילוקי הדעות, ולדאוג שארגון העובדים ישמור על רמת הדיון הציבורי ותרבות השיח.

לפני כשבועיים הודיע הארגון כי על אף גיבוי בית הדין לצעדיהם הארגוניים, החליטו שלא לכלול בהם את השבתת האימונים על רכב הכיבוי עם הסולם החדש שנרכש לאחרונה ברשות,  מתוך תחושת אחריות כלפי האזרחים.  נזכיר כי בית הדין דרש משימחי להתייצב בעצמו לדיון הקרוב בין הצדדים, שיתקיים ביום ראשון הקרוב לאחר שנדחה לבקשתו של שמחי.

נזכיר כי מאז כניסתו לתפקיד פועל נציב הכבאות שימחי כנגד עצם זכות ההתארגנות והשביתה של עובדיו, ואף התנה בעבר יצירת מסלולי קידום לנשים במערך הכבאות בוויתור העובדים על זכויותיהם אלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!