דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

מחאת הלהט"ב / האופוזיציה מקדמת את זכויות הקהילה הגאה ומתנגחת בממשלת נתניהו

אחרי ניסיון התחמקות, הגיע ראש הממשלה נתניהו לדיון על חוק הפונדקאות | לפיד: "זה אפילו לא נגד סולם הערכים שלך - זה נגד סולם הערכים שלך שלא תהיה ראש ממשלה" | המחנה הציוני תגיש חבילת הצעת חוק לשיוויון עבור להט"ב

מחאת הלהט"ב בכיכר רבין, 22 ביולי 2018 (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
מחאת הלהט"ב בכיכר רבין, 22 ביולי 2018 (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)

לאחר שאספו 40 חתימות של חברות וחברי כנסת מהאופוזיציה, הגיע ראש הממשלה נתניהו לדיון בנושא פונדקאות שווה עבור גברים. האופוזיציה תוקפת את נתניהו וממשלתו על ההסתה וההתעלמות מקהילת הלהט"ב, ועל ההבטחה להשוות את התנאים לפונדקאות עבור גברים יחידנים, הבטחה מהכנסת הקודמת. בהצעת החוק שהגישו ח"כ שמולי וח"כ גרמן מוקדם יותר תמכו שלושה חברי כנסת מהאופוזיציה – שרן השכל ואמיר אוחנה מהליכוד ומירב בן ארי מסיעת כולנו, אך היא נפלה: 41 תמכו 49 התנגדו. במקביל, הגישה המחנ"צ חבילת חקיקה מקיפה המקדמת שוויון עבור להט"ב.

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד) (תיקון – הרחבת הזכאות להליכי נשיאת עוברים והרחבת ההגנה והשמירה על האם הנושאת), התשע"ח-2017. ח"כ איציק שמולי: "הזכות למשפחה היא זכות יסוד. אחד היסודות המרכזיים של הקיום האנושי ומימוש נעלה של הטבע האנושי ורצון האדם בהמשכיות.  זכות טבעית זו ניצבת במדרגה נעלה במדרג זכויות האדם אך היא נמנעת כבר יותר מ20 שנה  מקהילה שלמה, הקהילה שלי. החוק מאפשר לזוגות מסוג מסוים בלבד לממש את זכותם להיות הורים. במשך 22 שנה החוק אפשר לזוגות סטרייטים להגשים את החלום אבל גזר על אחרים מאסר עולם של בדידות, עלבון ועריריות. עבור הממשלה היינו סוג ב' ונותרנו סוג ב'. הגיע הזמן למעשים ולא למילים, הדרישה האלמנטרית כאן היא לשוויון."

הפגנה בעד זכות האימוץ להורים להטב"קים בתל אביב 21 ביולי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
הפגנה בעד זכות האימוץ להורים להטב"קים בתל אביב 21 ביולי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן טען שח"כ גרמן העלתה את הצעת החוק כדי לפגוע בממשלה, שכן היתה יכולה לעשות זאת כשהיתה שרת בריאות. ח"כ יעל גרמן הגיבה: "זו לא פעם ראשונה שסגן השר ליצמן עומד כאן ומשקר במצח נחושה. כשאנחנו היינו בממשלה, בלעדייך, העברנו את חוק הפונדקאות בקריאה ראשונה ורק מפני שלא הספקנו להעביר בשנייה ושלישית אנחנו נמצאים כאן היום. מצפה להתנצלות על השקר הגס".

"מאמינים שכל בני האדם שווים, וכל האהבות שוות"

התכנית של המחנה הציוני מחולקת לשני פרקים, כשהראשון עוסק בזכות להורות ולמשפחה והשני לחינוך לשוויון ומרחב פתוח. בכל פרק שמונה חוקים המבקשים להתמודד עם האתגר החוקי שביצירת חברה שוויונית יותר עבור להט"ב. "אנו מתחייבים שבמושב החורף הנוכחי נניח את כל הצעות החוק הללו על שולחן הכנסת,
ומצפים מכל הכוחות הליברליים – מימין ומשמאל – לתמוך בהן, לא רק בהצהרות אלא
גם בהרמת יד ברגע המכריע", נכתב בפתיח התכנית.

אבי גבאי, יו"ר מפלגת המחנה הציוני מסר: "אנחנו במפלגת העבודה ובסיעת המחנה הציוני מאמינים שכל בני האדם שווים, וכל האהבות שוות. לא רק שאסור להפלות אדם בשל בחירתו את מי לאהוב וכיצד להגדיר את עצמו, אלא גם אסור להפלות זוגות ומשפחות של בנות ובני קהילת הלהט"ב. הכרה זו חייבת להכנס באופן ברור ושלם לספר החוקים של מדינת ישראל. אני גאה להציג בפניכם לראשונה, תכנית להסדרת חקיקה בכל התחומים – הורות ומשפחה, כלכלה, ביטחון אישי, מניעת הסתה ועוד – תכנית שמטרתה לקדם את זכויות הקהילה כמכלול והיא מביעה את המחויבות שלנו לא רק לקהילה הגאה, אלא לבסיס הרעיוני."

ואלו הצעות החוק בחבילת השוויון של המחנה הציוני: עיגון חוקתי של הזכות לשוויון גם ללהט"ב, חינוך לערך השוויון ולהכרה באוכלוסייה הלהט"בית: חלק הכרחי מתכנית הלימודים הממלכתית, מאבק בהפליה של טרנג'נדרים בשוק העבודה: איסור הפליה על בסיס זהות מגדרית, שינוי או מחיקת סעיף המין בתעודת הזהות: זכותם של טרנסג'נדרים להגדיר את עצמם בעצמם, פשעי שנאה: החמרת הענישה באמצעות קביעת עונש מינימום ואיסור טיפולי המרה.

תיקון חוק יסוד כבוד האדם וחירותו: הוספת הזכות לחיי משפחה, זוגיות והורות, תיקון חוק הפונדקאות: הכללת זוגות להט"בים ואבות יחידניים במעגל הזכאים, תיקון חוק האימוץ: להט"בים יוכלו לאמץ בדיוק כמו הטרוסקסואלים 04 אימוץ מחו"ל: אחריות המדינה ליזום הסכמים בינלאומיים שיאפשרו אימוץ בידי להט"ב, הכרה ב"הורות משותפת", כולל הכרה בתאים משפחתיים בהם יותר משני הורים חוק תרומת ביציות בין בנות זוג תיקון לחוק רישום הורים: אבות ואימהות להט"בים יוכלו להירשם כהורים בדיוק כמו אבות הטרוסקסואליים נישואים אזרחיים: זכותם של להט"בים להתחתן (ולהתגרש) בארצם.

הפנתרות הוורודות על חבילת החקיקה של המחנה הציוני: ״להט״בים נמצאים בכל מקום: יש להטבים אצל החרדים, הדתיים לאומיים, השמאלנים והימנים- אנחנו מצפים מחברי כנסת מכל סיעות הבית לתמוך בחבילת החקיקה ומודים למחנה הציוני על המהלך התקדימי. לפני כחודשיים לא רק הקהילה הגאה- כמעט כל עם ישראל יצא בקריאה סוחפת לשוויון זכויות עבור הקהילה הגאה. האהבה שלנו לא שווה פחות משל אף אחד אחר, המשפחות שלנו לא פחות טובות ואנחנו לא אזרחים נחותים- מגיע לנו שוויון!״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!