דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

עלייה במדד / מדד קלות עשיית העסקים: ישראל עלתה למקום ה-49

זאת אחרי שבשנה שעברה מוקמה במקום ה-54 במדד שעורך הבנק העולמי ומקיף 190 מדינות | במשרד האוצר טענו כי ההישג הוא תוצאת פעילות של החשב הכללי, במשרד המשפטים טענו דווקא כי פעולתם בתחום רישום המקרקעין היא האחראית לשיפור

עסק חדש (צילום אליסוטרציה: Shutterstock).
עסק חדש (צילום אליסוטרציה: Shutterstock).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

עליה של חמש מקומות למדינת ישראל במדד קלות עשיית העסקים (Doing Business) של הבנק העולמי. ישראל דורגה במקום השנה ה-49 מתוך 190, זאת אחרי רצף שנים בהן ירדה ישראל בדירוג, ובשנה שעברה דורגה במקום ה-54.

המדד של הבנק העולמי בוחן שורה של פרמטרים המשפיעים על תהליכי הקמת עסקים ותפעולם השוטף. בין המדדים שנבחנים ניתן למצוא את יעילות הטיפול בבקשות להיתרי בניה, מהירות החיבור לחשמל, אכיפת דיני חוזים והקלות לנהל מסחר בינלאומי. את המקום הראשון במדד תפסה ניו זילנד. ובמקום האחרון נמצאת סומליה. בצמוד לישראל נמצאות השכנות סרביה (במקום ה-48) ומונטנגרו (במקום ה-50).

הציון הכולל של מדינת ישראל עמד על 73.3 מתוך 100 נקודות אפשריות. המדדים שבהם קיבלה ישראל ציונים גבוהים הם יעילות תהליכי הקמת עסק (בעיקר רישוי עסקים) עם ציון של 92.3, וקלות המסחר הבין לאומי עם ציון של 82.8. לעומת זאת בקטגוריה של אכיפת דיני חוזים קיבלה ישראל ציון נמוך של 57.9 ובמדד רישום נכסים הציון של ישראל הוא 64.2 בלבד.

בינתיים, בישראל נאבקים משרדי האוצר והמשפטים על הקרדיט על הדירוג המשופר. עם פרסום המדד תלה שר האוצר את השיפור בדירוג בפעולותיו של החשב הכללי במשרד האוצר כשאמר כי "תפקידנו כמדינה לייצר סביבה עסקית נוחה שתעודד צמיחה. קבענו יעדים לשיפור הסביבה העסקית ואני שמח שאנחנו עומדים בהם בהצלחה. נתוני הצמיחה הטובים, העלאת דירוג האשראי של ישראל ונתוני האבטלה הנמוכים מוכיחים שהכלכלה הישראלית חזקה ושאנחנו בכיוון הנכון. כדי להבטיח סביבה עסקית נוחה, אנחנו נמשיך את המגמה של העלאת דירוג הDoing Business שהוועדה בראשות החשב הכללי רוני חזקיהו מובילה בהצלחה".

באותו הזמן הוציא משרד המשפטים הודעה בה נכתב כי "את העלייה הדרמטית בדירוג ניתן לזקוף בעיקר לזכות מהפכת השירותים המקוונים וההתייעלות הארגונית באגף רישום והסדר מקרקעין (טאבו) במשרד המשפטים. מהפכה זו החלה בשנים האחרונות, לאחר ששרת המשפטים, איילת שקד, שמה דגש על הקלה ברגולציה וקידום סביבה משפטית תומכת עסקים בכלכלה הישראלית. את מהלכי טיוב הרגולציה והפחתת הביורוקרטיה במשרד המשפטים מובילה מנכ"לית המשרד, אמי פלמור, ואת הרפורמה בתחום רישום המקרקעין הוציא אל הפועל מנהל אגף רישום והסדר מקרקעין, עו"ד שלומי הייזלר".

יש לציין כי על אף הציון הנמוך בקטגוריית רישום נכס, מדובר בשיפור משמעותי שכן בשנה שעברה עמד הציון של ישראל בקטגוריה הזו על 58.1 נקודות בלבד כך שמדובר בשיפור משמעותי של 6.04 נקודות מהשנה שעברה ולמעשה בקטגוריה הזו זינקה ישראל 41 מקומות ממקום 130 למקום 89. השיפור במדד רישום הנכס אחראי גם על מרבית השיפור בציון הכולל של ישראל שכן מלבד מדד המיסוי ששופר ב 0.28 נקודות בשאר המדדים הציון נשאר דומה או שופר במאיות הנקודה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!