דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קופת חולים מאוחדת

המאוגדים / כוחם באחדותם: הסכם קיבוצי חדש ל-4,500 עובדי ועובדות קופת חולים מאוחדת

לפי ההסכם שיעמוד על חמש שנים, שכר המינימום בקופה יעמוד על 5,800 שקלים, ויתווספו אליו הגדלת ערך השעה, מתן קצבת ביגוד, מענקים לעובדים ותיקים ועוד | "לאחר מו"מ שנמשך כשנה וחצי הגענו להסכם היסטורי שישנה מיידית את שכרם של העובדים בקופה ויבטיח להם אופק כלכלי", אמרה יו"ר ועד עובדי מאוחדת, שלה ונטורה

עובדות קופת חולים מאוחדת מפגינות מול המרפאה הראשית של הקופה בירושלים בדרישה להסכם קיבוצי. מאי 2013 (צילום: פלאש90)
עובדות קופת חולים מאוחדת מפגינות מול המרפאה הראשית של הקופה בירושלים בדרישה להסכם קיבוצי. מאי 2013 (צילום: פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר משא ומתן ממשוך ואיומי שביתה, הגיעו עובדי קופת חולים מאוחדת והנהלת הקופה להסכם עבודה קיבוצי. ההסם יחול על כל 4,500 העובדות והעובדים בקופה, ועיקריו יצירת מנגנון מיוחד לצמצום פערי שכר בין העובדים, העלאת שכר המינימום בקופה ל-5,800 שקל, הגדלת ערך השעה, מתן קצבת ביגוד, מענקים לעובדים ותיקים. לדברי ההסתדרות, סך התוספות הכלולות בהסכם מגלמות עלייה של יותר מ-20% בממוצע השכר של העובדים

ההסכם, שתוקפו חמש שנים, יחול ברובו רטרואקטיבית מתחילת שנת 2018. תוספות השכר יינתנו גם תוך התחשבות בממוצע השכר של כל סקטור והתוספות המשמעותיות יותר יינתנו לעובדים המשתכרים מתחת לממוצע הסקטוריאלי. מנגנון צמצום הפערים הכולל את העלאת השכר ההתחלתי והתוספות האמורות יחולקו לעובדים רטרואקטיבית מתחילת השנה ויינתנו כבר במשכורת נובמבר. לצד זאת, החל מינואר 2019 יקבלו עובדי מאוחדת תוספת של אחוז ותק על כל שנת העסקה שיצברו, ולראשונה יקבלו פעם בשנה קצבת ביגוד. ההסכם קובע גם תוספת מיוחדת בגין ימי עבודה מפוצלים, והעלאת ערך השעה שיחושב מעתה לפי 173.3 שעות עבודה חודשיות במקום 175.

חתימת הסכם קיבוצי חדש בקופת חולים מאוחדת (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי חדש בקופת חולים מאוחדת (צילום: דוברות ההסתדרות)

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך את העובדים: "עבודה מאורגנת מצמצמת פערים וההסכם החדש במאוחדת מחזק את מעמד העובדים, תוך דגש על העובדים ברמות השכר הנמוכות. לצד קידום ערכי השוויון והשקעה בהון האנושי, הסכם זה מציב את השכר המינימלי בקופה 500 שקל מעל לשכר המינימום במשק. ההסכם הוא צעד משמעותי נוסף לביסוס מערכת יחסי העבודה הקיבוציים במאוחדת, וכולל הישגים רבים שמעגנים את שיפור תנאי העובדים ועוזרים לחזק את ביטחונם התעסוקתי".

סעיפים נוספים בהסכם קובעים כי כל הסכם מסגרת למגזר הציבורי שייחתם בעתיד יחול על עובדי מאוחדת. הצדדים סיכמו אף כי מעתה תחולק פעם בשנה לעובדים הוותיקים "משכורת יובל" בגובה 60% מהמשכורת של כל עובד עם ותק העסקה של 25 שנה לפחות. לראשונה בקופה, הפרשות הגמל לעובדי מקצועות הרפואה יחושבו גם על רכיבים שאינם פנסיוניים, וכל עובדי דירוג דרגה קיבלו תוספות שכר שתנוע בין 750 ל-1,000 שקל, באופן המיטיב עם המשתכרים ברמות הנמוכות. ההסכם כולל גם בניית מנגנון לקידום מזכירוֹת אחראיות (מנהלות מרפאות קטנות) בד בבד עם קביעת טווחי שכר למנהלי מרפאות על פי גודל המרפאה – תוך הבטחת שכר ראוי ומשמעותי יותר לבעלי תפקידים אלו.

חתימת הסכם קיבוצי חדש בקופת חולים מאוחדת (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי חדש בקופת חולים מאוחדת (צילום: דוברות ההסתדרות)

הצדדים סיכמו על המשך המו"מ לחתימת הסכם עבור עובדי מרפאות השיניים של מאוחדת אשר צפוי להיחתם בחודש הקרוב, המשך המו"מ לעובדי רשת בתי האבות של הקופה והתחלת מו"מ להסכם קיבוצי ראשון עבור סקטור מנהלי המחלקות בקופה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, שהיה מהשותפים למשא ומתן ציין: "מדובר בהסכם חשוב שנועד לחזק את עובדי קופת חולים מאוחדת ולשפר את תנאי העסקתם, תוך צמצום הפערים ביניהם וביסוס מערכת יחסי האמון בין הצדדים". יו"ר ועד עובדי מאוחדת, שלה ונטורה, שהיתה שותפה אף היא במשא ומתן הממושך אמרה: "לאחר מו"מ שנמשך כשנה וחצי הגענו להסכם היסטורי שישנה מיידית את שכרם של העובדים בקופה ויבטיח להם אופק כלכלי. אני מודה לכל חברי הוועד שלי שעבדו ללא לאות ואת ההנהלה שהבינה את הרגישויות ואת הצרכים האמיתיים של העובדים.".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!