דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גלעד ארדן

משלושה יצא אחד / השר ארדן בחר מפכ"ל חדש: ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הכריז בצהריים (ו') כי ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, יהיה מפכ"ל המשטרה הבא | אדרי (51) כיהן לאחרונה כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים | תחת פיקודו של אדרי, כשהיה מפקד מחוז ירושלים, נרצחה שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה

ניצב בדימוס משה אדרי (יונתן זינדל/פלאש90)
ניצב בדימוס משה אדרי (יונתן זינדל/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הכריז בצהריים (שישי) כי מנכ"ל משרדו, ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, יהיה מפכ"ל המשטרה הבא. הכרזתו של השר ארדן על אדרי התאפשרה לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מוקדם יותר כי חרף מסמכי רגישים שהוגשו על שניים מהמועמדים ניתן להמשיך במינויים לתפקיד וכי אין מניעה משפטית לכך.

מבין שלושת המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה, בחר ארדן למנות דווקא את המועמד בעל העבר הבעייתי ביותר, ששימש עד עתה כמנכ"ל משרדו. כזכור, אדרי שימש בעבר כמפקד מחוז ירושלים במשטרה – בין היתר, בתקופה בה אירע הפיגוע במצעד הגאווה, שגבה את חייה של שירה בנקי בת ה-16, והביא לדקירת שישה צועדים נוספים. לאחר הפיגוע, קיבל אדרי הערה פיקודית בגין המקרה. "ניצב בדימוס משה אדרי ניחן ביכולות פיקודיות מרשימות ומוכחות", הבהיר השר ארדן מדוע הוא מאמין שאדרי הוא המועמד המתאים ביותר.

״שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך״, מסרה דוברות המשטרה. "משטרת ישראל מברכת את ניצב בדימוס משה צ’יקו אדרי על בחירתו לתפקיד המפכ״ל הבא של המשטרה. מפכ״ל המשטרה רוני אלשיך הודיע כי יסייע בידיו של המפכ״ל הנכנס ככל שיידרש על מנת לאפשר לו כניסה חלקה לטובת אזרחי מדינת ישראל שוטרי וקציני הארגון."

גלעד ארדן ורוני אלשיך (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90).
גלעד ארדן ורוני אלשיך (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90).

 

הישגים וכתם הרצח במצעד הגאווה

אדרי (51) הוא בוגר ישיבה תיכונית בקריית שמואל. אדרי שירת במשטרה מאז 1990 לאחר שחרורו מצה"ל כסגן מפקד סיירת גולני. במשטרה שירת במגוון תפקידי שטח וכיהן כמזכיר ביטחוני וראש המטה המבצעי במשרד לביטחון פנים, תחת השר לשעבר יצחק אהרונוביץ'.

בתקופתו כמפקד מחוז ירושלים התמודד אדרי עם גל טרור היחידים בצורה מרשימה ויוצאת דופן. בשנת 2015, אז שימש בתפקיד, אירעו בבירה 44 פיגועים. כמו כן, במהלך כהונתו אדרי עמד במוקד הסערה של מחדל מצעד הגאווה שבמהלכו רצח ישי שליסל את שירה בנקיז"ל, שלושה שבועות בלבד לאחר ששוחרר מהכלא בתום ריצוי מאסר על פשע שנאה דומה שביצע במצעד הגאווה. בדו"ח המסקנות של הוועדה המשטרתית שהוקמה בעקבות האירוע נרשמה לאדרי הערה פיקודית בלבד על אחריותו, ולא התבקשה הדחתו, כפי שהומלץ לגבי קצינים אחרים במחוז. אדרי הוא אומנם קצין מוערך, אך כהונתו בירושלים היא נקודת התורפה עבורו.

הוא מתגורר בכפר אורנים, נשוי ואב לשלושה. אדרי הוא בוגר לימודי תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל (אוניברסיטת בר אילן) וסיים לימודי תואר שני בלימודי המזרח התיכון (אוניברסיטת תל אביב).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!