דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון הסוחרים

סוף לחגיגה? / עתירת היבואנים נגד הפטור ממע"מ בקניות באינטרנט מגיעה לעליון

לטענתם, המצב הקיים בו מוצרים שנקנים מחו"ל בסכום של עד 75 דולר מפלה לרעה את התעשייה המקומית ופוגע בתחרות החופשית, ודורשים פטור דומה למוצרים ישראליים | בשלוש השנים האחרונות מספר החבילות לישראל הוכפל

קניות באינטרנט (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קניות באינטרנט (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שהכנסת דחתה אותם, צפוי בג"ץ לדון בעתירת ארגוני הסוחרים ביום שני הקרוב. הארגונים קובלים נגד הפטור ממס על רכישות באינטרנט, וטוענים להפליה הנובעת מהפטור הניתן לרוכשים באינטרנט, פטור שהורחב בשנה שעברה במסגרת הרפורמות של שר האוצר כחלון. הסוחרים טוענים כי הם, שמייבאים בסיטונאות בגדים ומוצרי צריכה אחרים צריכים להתחרות בתנאים לא הוגנים ביבוא האישי. על העתירה שהוגשה באפריל האחרון השיבה המדינה ביוני. ביום שני הקרוב צפויים שופטי בית המשפט להציג את פסיקתם בנושא.

בראש מאבק הסוחרים עומד נשיא לשכות המסחר אוריאל לין, המנהל כבר למעלה משנה מאבק נגד המדיניות אותה מוביל שר האוצר להרחבת הפטורים ממס לרכישות באינטרנט. לצידו של לין עומדים בעיקר יבואני האופנה, שספגו פגיעה משמעותית מהמעבר של הצרכנים לרכוש ישירות באינטרנט. עם הגשת העתירה הצטרפו אליה גם התעשיינים באמצעות נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש.

"המדינה מתערבת בתחרות החופשית, ומעניקה באופן אבסורדי יתרון תחרותי מובהק לעסקים זרים בתחרות על לבו של הלקוח הישראלי", כתבו ראשי הארגונים בעתירתם. "רכישת מוצרים מחו"ל דרך האינטרנט גדלה ועולה מדי שנה כמעט ב-25% ביחס לשנה החולפת. 91% מהגולשים ברשת כבר עורכים באמצעותה קניות. מספר החבילות הנשלחות לישראל מחו"ל הוכפל ושולש בשנים האחרונות, והגיע ל-61 מיליון חבילות בשנת 2017".

נכון להיום יבוא אישי של חבילות בשווי של עד 75$ פטור ממע"מ. במסגרת הרפורמות של כחלון, ירדו את מרבית מיסי הקניה הנוספים על ייבוא אישי של מוצרי צריכה שונים. לעומת זאת, היבואנים המסחריים נדרשים לשלם מע"מ על כלל המוצרים שהם מייבאים, כבר מהשקל הראשון.

על פי סקר שנערך לפני כשנה על ידי בזק, כ 80% מהישראלים רוכשים מוצרים באינטרנט בהיקף משוער של למעלה מ 10 מיליארד שקלים בשנה. על פי כל ההערכות, מגמה זו נמצאת בהתרחבות מתמדת כשענקיות המסחר באינטרנט דוגמת אמזון ועלי אקספרס גדלות בקצב מהיר משנה לשנה. כשבאפריל האחרון התכנסה ועדת הכספים לדון בעניין, נרשמה תמימות דעים בין חברי הועדה ביחס למדיניות המס המקלה על מסחר באינטרנט. אף אחד מחברי הכנסת לא רצה לעמוד בצד הפחות פופולארי המכיר בעוול שיש בפטור חסר הפשר המעדיף ערוץ קניה אחד על פני ערוצי קניה אחרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!