דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

אלרגיה לאחריות / הורים לילדים אלרגיים: "המדיניות במעונות היום מובילה לסכנת חיים"

עמותת יה"ל הגישה הבוקר (א') עתירה נגד שר הרווחה, סגן שר הבריאות וממשלת ישראל, בטענה כי ילדים עם אלגיות מודרים ומופעלים במעונות בפיקוח | יור העמותה, שלומית רדר: "הגיע הזמן שמדינת ישראל תתעורר"

הפגנת משפחות עם ילדים אלרגיים (ללא קרדיט)
הפגנת משפחות עם ילדים אלרגיים (ללא קרדיט)
דוד טברסקי

הורים לילדים עם אלרגיות מזון עתרו הבוקר (ראשון) לבג"ץ כנגד שר עבודה והרווחה חיים כץ, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) ונגד ממשלת ישראל בטענה שבמעונות היום שבפיקוח משרד העבודה והרווחה ישנה סכנת חיים לפעוטות אלרגיים, לצד הדרה חלקית עד מלאה של פעוטות אלרגיים מאותם מעונות.

"המדיניות הנהוגה כיום במעונות מובילה לסכנת חיים של ממש לפעוטות הסובלים מאלרגיות מזון, לצד הדרה חלקית או מלאה שלהם" נכתב בעתירה שהגישה עמותת יה"ל, העמותה לאלרגיות מזון.

יו"ר העמותה שלומית רדר אמרה כי "משרד הרווחה ומשרד הבריאות מתקוטטים על תקציבים על הגב של הילדים האלרגיים, ומעמידים אותם בסכנת חיים יום יומית". לטענתה, "משרד הרווחה ושר הרווחה עושים כל שלאל ידם כדי להדיר את הילדים האלרגיים מהמעונות. הגיע הזמן שמדינת ישראל תתעורר ותתקדם אל עבר המאה ה-21 ותבין שיש לה אחריות גם על הילדים שלנו".

על פי הטענות המועלות בעתירה המדינה, האחראית לשילובם המלא של ילדיהם בתוך מערכת החינוך, לא מייצרת מערך שלם וכולל של התאמת הסביבה בכלל המסגרות לילדי גיל הרך לסביבה בטוחה עבורם, היערכות והכשרת צוות החינוך למתן מענה בעת התקף אלרגיה במסגרת החינוכית וקביעת קריטריונים למקרים חריגים ובהם דרישה לתגבור כוח אדם לרבות הוספת סייעות מיוחדות, לטיפול במקרים אלרגיים פרטיקולריים.

לטענת ההורים, למרות ההנחיות הברורות וההתחייבויות של המדינה אל מול ההורים, המדינה לא קידמה היערכות מלאה לקליטת פעוטות אלרגניים במערך החינוך הרך ומאפשרת, תחת הנחיית משרד העבודה והרווחה, למעונות היום לדרוש מימון מכספם של ההורים לסיוע רפואי לרבות קליטת סייעת רפואית.

"שילוב הדברים מוביל להפליה קשה על רקע מוגבלות ועל רקע כלכלי-חברתי גם יחד של הפעוטות האלרגיים,מדיניות זו מובילה למעשה להדרת חלק מהפעוטות האלרגיים ממעונות היום המפוקחים, אשר אינם בטוחים עבורם כל זמן שהמלצות משרד הבריאות אינן מיושמות בשטח", נכתב בסיכום העתירה, שמבקשת מבית המשפט על מתן צווים למדינה להתערב ביישום, תיקון ופיקוח הנהלים הנדרשים ליצירת סביבה בטוחה לילדים האלרגיים במעונות היום. בנוסף לכך, דורשים ההורים קביעת דיון דחוף בנושא בבג"ץ.

"צר לי שההורים נאלצים לפנות לבג"ץ בעניין זה" אמרה יו"ר הוועדה לזכויות הילד,ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), "התאמת מעונות היום והפעוטונים לשילוב ילדים אלרגיים בתוכם היא צעד הכרחי ובלתי נמנע, בו אנו עוסקים למעלה משנתיים בוועדה לזכויות הילד ובוועדת החינוך. פשוט עצוב ומקומם שצריך פסיקה של בית משפט כדי לחייב את המדינה לעשות את מה שיכולנו לעשות כבר מזמן".

ההורים לילדים אלרגיים נלחמים נגד המדינה במספר חזיתות בשנה האחרונה. בעיקר נגד רצונה של המדינה להפסיק את מערך הסייעות הרפואיות במערך החינוך לגיל היסודי והרך, ובמקומו הובלת מהלך של הכשרת צוותי ההוראה לטיפול במקרי התקפי אלרגיה. המהלך ספג ביקורת מטעם ארגוני ההורים, המועצה לשלום הילד והסתדרות המורים והוציא את ההורים לרחובות ולהפגנות שבועיות מול הבית של שר החינוך, נפתלי בנט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!