דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נפתרה המחלוקת / כחלון וכץ סיכמו על תוספת תקנים, רפורמת הסיעוד יוצאת לדרך

שרי האוצר והרווחה הגיעו להסכמות שפתרו את המחלוקת בין שני המשרדים ויאפשרו את יישום הרפורמה כבר החודש, כמתוכנן | על פי ההסכמות, 101 תקנים יתווספו באופן מיידי, למעלה ממאה תקני כוח אדם יתווספו בהמשך

קשישה ומטפלת סיעודית בתל-אביב. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: משה שי / פלאש 90)
קשישה ומטפלת סיעודית בתל-אביב. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: משה שי / פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

אחרי מחלוקת בין שני המשרדים, שר האוצר משה כחלון ושר העבודה והרווחה חיים כץ סיכמו היום (שני) על תוספת כוח אדם למוסד לביטוח הלאומי לטובת יישום הרפורמה להגדלת שעות הסיעוד לקשישים. משמעות ההסכמה היא שהרפורמה תיכנס לתקופה כבר החודש, כמתוכנן. על פי ההסכמות, יתווספו באופן מיידי 101 תקנים ליישום הרפורמה, למעלה ממאה תקני כוח אדם יתווספו בהמשך.

"העלויות הגבוהות של טיפול סיעודי עלולות למוטט משפחות שלמות" אמר הבוקר כחלון, "האחריות שלנו כמדינה לתת רשת בטחון כלכלית לאותם קשישים סיעודיים ולבני משפחותיהם שעובדים קשה ומשלמים מסים כל חייהם. אני מברך על ההסכמות עם שר הרווחה שיאפשרו לרפורמת הסיעוד לצאת לדרך. יותר מדי משפחות חיכו יותר מדי שנים לרפורמה הזו, ואנחנו נעשה הכול כדי לוודא שתצליח".

השר כץ הוסיף כי "הגדלת שעות הסיעוד תסייע בשיפור השירות לאזרחים הוותיקים. רמת הזכאות הגבוהה תגיע לכ-5,000 שקלים ותקל בנטל הכלכלי על בני המשפחה של החולים הסיעודיים".

עיקרי הרפורמה כפי שאושרו בתחילת השנה: נוספו רמות נוספות לקצבת הסיעוד. הקצבה תשולם מעתה לפי 6 רמות זכאות (במקום 3), כדי להתאים באופן מיטבי את שעות הסיעוד למצב התפקודי של מקבל הקצבה.

עד היום ניתן היה לקבל בין 9.75 שעות טיפול בשבוע ל-22 שעות למי שמעסיק עובד ישראלי (או 18 למעסיק מטפל זר). ברפורמה החדשה יוכלו לקבל בין 5.5 שעות טיפול שבועיות ל-28 שעות למי שמעסיק עובד ישראלי (או 24 שעות למעסיק מטפל זר).
בשנת 2021 עם ההבשלה המלאה של הרפורמה שעות הטיפול ברמה הגבוהה יגיע עד ל- 30 שעות שבועיות למטפל ישראלי ו- 26 שעות לעובד זר.

בכל רמות הקצבה יוכלו הזכאים לקבל קצבה בכסף. ברמת הקצבה הנמוכה (רמה 1) אפשר לקבל את מלוא הקצבה בכסף 1,407 שקלים בחודש.

בשאר רמות הזכאות (רמות 2 עד 6) יוכלו הזכאים להחליף עד 4 שעות טיפול שבועיות בקצבה בכסף – שמזכים ב-819 שקלים בחודש, או עד שליש מהקצבה באישור של עובד סוציאלי. את שאר הקצבה הם יוכלו לקבל בשירותים כמו: טיפול אישי בבית, ביקור במרכזי יום, לחצן מצוקה, מוצרי ספיגה ושירותי כביסה. לראשונה, יתאפשר להעסיק בן משפחה כמטפל.

מי שמעסיק מטפל צמוד, עובד זר, יוכל לקבל את כל הקצבה בכסף, שברמה הגבוהה תגיע ל-4,912 שקלים (במקום 3,610 שקלים כיום).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!