דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד ראש הממשלה

משרד ראש הממשלה / ועדת הכספים אישרה העברת תוספת של 60 מש"ח לטובת מטוס ראש הממשלה

ח"כ לוי: "לנכים אין, לסיעוד אין, אבל לטירוף של המטוס יש כסף" | ח"כ רוזנטל: "התוספת היחידה שנדרשת היא למנגנון הפאר והנוחות, זה יהיה מטוס עגל הזהב" | אגף התקציבים במשרד רה"מ: "כלל התקציב, כולל תחזוקה ל-5 שנים תעלה כ-580 מיליון ₪"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עולה על מטוס בדרכו לעצרת האו"ם בניו יורק (אבי אוחיון /לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו עולה על מטוס בדרכו לעצרת האו"ם בניו יורק (אבי אוחיון /לע"מ)
שי ניר

בדיון סוער שנערך היום (שני) אישרה ועדת הכספים העברת כ-165 מיליון ₪ לתקציב משרד ראש הממשלה, בכללם 60 מיליון ₪ תוספת לצרכיי העמדת מטוס ראש הממשלה. המשרד: העלות הכוללת כולל תחזוקה ל-5 שנים תעמוד על 580 מיליון ₪. ההעברה אושרה ברוב של 6 מול 5 אך לצד כך קרא יו"ר הוועדה למשרד רה"מ להעמיד תשובות לשאלות מדוע נדרשה ההתפתחות התקציבית ומה הוא יעודה.

נתניהו עולה על מטוס לדאבוס (עמוס בן גרשום/ לע"מ)
נתניהו עולה על מטוס לדאבוס (עמוס בן גרשום/ לע"מ)

בדיון בוועדה עלה כי תוספת התקציב נגזרת ממשרדי המשפטים, החינוך, הגנת הסביבה, קליטת עלייה, החקלאות ורזרבות האוצר וכי התקציב נועד לממן העברת 60 מיליון ש"ח לצורך השתתפות המשרד עבור מטוס לראש הממשלה במשרד הביטחון. זאת על פי בקשת משרד האוצר במסגרת יישום החלטות הקבינט המדיני ביטחוני, המאמצות את עיקרי דו"ח גולדברג. בנוסף מיועדים 48 מיליון ₪ למימון נסיעות רה"מ לחו"ל בהתאם לקצב הביצוע בפועל וגידול במספר הנסיעות ביחס לשנים קודמות. בנוסף נועד התקציב לממן גידול בהוצאות אבטחת רה"מ וראשי מדינות שמגיעים לישראל (14 מיליון ₪. 

התוספת הכוללת (165 מש"ח) תשמש גם לתוספת עבור תכנית החומש להפחתת נטל הרגולציה (10 מיליון ₪) ולתגבור התכנית הממשלתית לשילוב יוצאי אתיופיה (כ-7 מיליון ₪).

הבקשה לתוספת התקציבית לצרכי ראש הממשלה היוותה קרקע נוחה לחברי הכנסת מהאופוזיציה לירות את חיציהם בראש הממשלה ולהאשימו בנהנתנות.

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי, "רה"מ לא אוהב להיות פה, אלא במקומות שמשתחווים לו" והוסיף, "כל פעם מביאים לנו בנפרד את הנסיעות שלו, שיביאו במרוכז את נסיעות הממשלה, לא רק רה"מ. לעניין המטוס – הוועדה אישרה 300 מיליון, זה עלה ל-400, ראיתי את המטוס, כל הבקשה לא נוגעת לסוגיות ביטחוניות או לאמצעי שליטה, התוספת היחידה שנדרשת היא למנגנון הפאר והנוחות, זה יהיה מטוס עגל הזהב, זה חצוף. ראוי שיהיה מטוס לרה"מ אך לא עגל זהב מעופף".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) התלונן כי הכסף הולך לדקורציה של המטוס ולא להיכן שהציבור זקוק לכסף ביותר, "אישרנו כבר 278 מיליון ₪, היום מבקשים עוד 60, הגענו ל338 מיליון וזה לא הסוף. מבקשים 30 מיליון לתחזוקה שוטפת, המטוס כבר כאן, עושים לו עיצוב פנים. דווח שהמטוס יגיע ל-580 מיליון ₪. לשכור מטוס שיחכה לו עולה מיליון ₪ לנסיעה, ההחזקה השנתית השוטפת מכסה 30 נסיעות, מה הטירוף הזה של מטוס פרטי?! זה שישית מהכסף שצריך כדי לאושש את הבריאות. לנכים אין, לסיעוד אין, אבל לטירוף של המטוס יש כסף".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני הגן על תקצוב המטוס בכך שלא יהיה מיועד רק לשימושו של ראש הממשלה אלא לבכירים ישראלים נוספים. "מי שהציע את ההצעה לא היה רה"מ ולא הקואליציה, בהצעה היה היגיון רב, שלא רק רה"מ ייסע. מדובר על מטוס שאמורים לנסוע בו גם שרים בכירים, גם הנשיא, גם אישים בכירים שצריכים את האבטחה הזו. היה ויכוח אם צריך את המטוס או לא וזה לא התחלק לקואליציה אופוזיציה. לא צריך כזה להט רק כי ביבי ראש ממשלה, אבל אנחנו רוצים לדעת למה התוספות".

חברי הכנסת איציק שמולי ואיתן כבל אמרו בביקורת את בקשה התוספת מעל האישור התקציבי המקורי וכי מסתירים את הסיבה לבקשה הנוספת. גם ח"כ גפני אמר שלא ברורה לו התוספת, "אין שום דבר שעובר תחת הראדר, היו חילוקי דעות, זה חצה מפלגות, יש יתרונות וחסרונות, כנראה שהיתרונות עלו, כי הוחלט שכן. אי אפשר להעביר כסף בלי להגיע לוועדה, לראייה מגיעים לכאן לאשר. אותי גם מטריד למה התוספות".

דרורית שטיינמיץ, מנהלת אגף תקציבים, משרד רה"מ אמרה בדיון, "משרד הביטחון הוא הגורם שאחראי על הפרויקט הזה, הוא יצא להליך מרכזי, המסגרת נידונה בוועדת חוץ וביטחון, היא לא נפרצה ואתם לא נדרשים לאשר תוספות, אנחנו מאשרים את אבני הדרך שנקבעו לפרויקט. המשרד שבוצע ע"י משרד הביטחון, כלל רכישה ותחזוקה שוטפת של הפרויקט למשך 5 שנים. זה הליך מכרזי שזכתה בו חברה, הוועדה מתבקשת לאשר את אבני הדרך לרכישה והסבה, עדין אין תקציבים שמועברים. אין פריצה של מסגרת התקציב שנקבעה על ידי כל הגורמים – כלל התקציב, כולל תחזוקה ל-5 שנים תעלה כ-580 מיליון ₪".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!