דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תכנית שלבים

לומדים מהבית / שביתה נוספת בתכנית שלבים: "קוראים למשרד החינוך להתערב במשבר"

לפי העובדים, חברת קדימה מדע המעסיקה את מורי הקבלן לתלמידים בביתם תוקעת את המשא ומתן אתם על הסכם קיבוצי | משרד החינוך: המשא ומתן הוא מול המעסיק

לימודים בבית (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
לימודים בבית (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
דוד טברסקי

מורי תכנית שלבים, המלמדים ילדים חולים בביתם, ישבתו החל מהיום (שלישי) למשך שלושה ימים, על רקע התקיעות במשא ומתן עימם על הסכם קיבוצי. בתכנית 600 עובדים ובהם מורים סייעות קלינאי תקשורת ועוד מועסקים כעובדי קבלן ע"י חברת קדימה מדע. בתכנית לוקחים חלק כ-5,000 תלמידים חולים מדי שנה, בהם כאלה הסובלים ממחלות ניווניות, סרטן, בעיות פסיכיאטריות וכן ילדים עם אוטיזם.

מוועד העובדים המאוגדים בארגון כוח לעובדים נמסר כי "תקציב חברת הקבלן 'קדימה מדע' הוכפל מאז 2014, הוכפלו מספר השעות לילדים ועדיין ילדים נשארים בבית ללא מסגרת ומורים רבים לא התחילו את השנה – לאן הולך הכסף?" לטענת העובדים, הם לא זוכים לתוספות שכר בגין ותק, לא מקבלים שכר בגין חופשות משרד החינוך ומשרתם אף אינה מובטחת בין שנת לימודים אחת לאחרת.

בשנתיים האחרונות מנהלים העובדים מו"מ מול חברת הקבלן "קדימה מדע" על מנת להפוך את העסקתן של העובדים להעסקה ישירה אך נכון לכיום לא חלה התקדמות ממשית בתחום.  ע"פ הועד, הודיעה קדימה מדע על סירובה להמשיך במו"מ בטענה כי משרד החינוך לא חידש את ההתקשרות עמה. "קדימה מדע מתעקשת לדחוף את העובדים לשביתה" מסרה מירב אבן צור חברת וועד העובדים. "מבין התירוצים בהם נתקלו במו"מ זה החמור שבהם- משרד החינוך הודיע על הארכת ההתקשרות עד אוגוסט 2019. דומה שבקדימה מדע יעשו את הכל ובלבד שלא לתת לעובדי שלבים את מה שמובן לכל מורי במערכת החינוך".

בשבוע שעברה קיימה וועדת החינוך של הכנסת דיון במשבר בתכנית שלבים, כל זאת, ע"פ הועד, למרות עלייה הדרגתית בתקציבה של קדימה מדע אשר הוכפל מאז זכייתה לראשונה במכרז להפעיל התכנית. בהודעה מטעם הועד נמסר  שב-2014 היה תקציבה של קדימה מדע 31 מיליון שקל ותקציבה הנוכחי (2019) עומד על 59 מיליון שקלים ולמרות הגידול בתקציב, תנאי העבודה של המורים נותרו נחותים.

במהלך חופשת הקיץ ניסו בוועד המורים לפנות לשר החינוך נפתלי בנט ולמנכ"ל המשרד שמואל אבוהב בבקשה כי יתערבו במשבר, אך לדבריהם לא זכו לתגובה" במהלך הקיץ נעשה כל ניסיון שלנו להימנע מן השביתה, אך אנו נאלצים לנקוט בצעד חריף זה לאור הזלזול וההתעלמות ממשרד החינוך" נמסר בזמנו מוועד שלבים "שוב הוכח שברדיפה של שר החינוך אחרי הישגים הילדים החולים ומוריהם הם בבחינת מטרד." הוועד וארגון כוח לעובדים שבו וקראו למשרד החינוך להתערב במשבר.

ממשרד החינוך נמסר "משרד החינוך מייחס חשיבות רבה למענה החינוכי שניתן לילדים חולים בביתם. המורים בתכנית זו מועסקים על ידי קדימה מדע, ובתוך כך המשא ומתן על תנאי העסקתם ושכרם של המורים צריך להיעשות אל מול המעסיק."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!