דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית הדין לעבודה

עובדים כדי לחיות / בית הדין ידון בעתירת המעסיקים נגד שביתת הבטיחות בעבודה

"איש לא חולק על הצורך לפתור את הבעיה" כתבו המעסיקים בעתירה לבית הדין, "אך השבתת המשק לא תפתור דבר" | ההסתדרות בתגובה: "אם הנושאים שעל הפרק לא יפתרו נעמוד על זכותנו לשבות"

ניידת משטרה בזירת תאונת בניין. ארכיון (צילום: רוי אלימה/פלאש90)
ניידת משטרה בזירת תאונת בניין. ארכיון (צילום: רוי אלימה/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המעסיקים עתרו אתמול (שני) לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בדרישה למנוע את השביתה הכללית הצפויה להתחיל ביום רביעי בנושא הבטיחות בעבודה, ודיון בנושא נקבע היום בשעה 15:00, פחות מיממה לתחילת השביתה. "איש לא חולק על הצורך לפתור  את בעיית תאונות העבודה אך השבתת המשק לא תפתור דבר ותגרום נזק כספי עצום למשק ולמגזר העסקי. אנו קוראים לבית הדין לקרוא לצדדים הרלוונטיים לשבת ביחד למשא ומתן, עד לייצור פתרונות אפקטיביים שרובם בסמכות הממשלה" מסר נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש. בהסתדרות הבהיר בתגובה: "אם הנושאים שעל הפרק לא יפתרו אנחנו עומדים על זכות השביתה".

לטענת נשיאות הארגונים העסקיים, ההסתדרות עושה שימוש לא סביר ולא מידתי בכלי השביתה והלינו כי גם גורמים שאינם צד לסכסוך כלל צפויים להיפגע. "הכוח של השביתה לגרום נזקים כבדים וסבל בל ישוער לציבור רחב שכלל אינו צד לסכסוך בין העובד לבין המעסיק, ככל כוח אחר במדינה דמוקרטית, אינו בלתי מוגבל והוא נדרש לאיזון מול זכויות ואינטרסים אחרים של הציבור" כתבו בעתירה. "קיום השביתה המתוכננת ולו גם ליום אחד, או חלק ממנו, יגרום נזק בלתי הפיך למדינת ישראל, תושביה וכלכלתה. השביתה תוביל כבר מהיום הראשון לנזק כספי ישיר של 1 מיליארד שקל, כאשר כל שתימשך השביתה, נזק זה רק ילך ויגדל".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בכינוס ההסתדרות לקראת השביתה במשק, (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בכינוס ההסתדרות לקראת השביתה במשק, (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות)

עוד הדגישו כי עסקים המשנעים תוצרתם לחו"ל באמצעות הנמלים, עלולים לספוג נזקים גדולים, פגיעה במוניטין ואף סכנת התרסקות לחלקם, וכי חלקים מהמגזר העסקי עלולים להיפגע בשל מחסור שייווצר בחומרי גלם המיובאים מחו"ל, והמגזר המסחרי צפוי להיפגע אף הוא מחסימת הייבוא. "ככל שתימשך השביתה כך יתגברו הנזקים עד כדי מצב שהמדינה לא תוכל לשאתו" הזהירו, והוסיפו כי גם המגזר התיירותי ייפגע בשל סגירת דרכי הכניסה והיציאה מהארץ. "הנזק הכספי בגין שינויים אלו מגיע למאות אלפי שקלים נזקים למלונות ישראל לשירותי התיירות הנלווים ולכלל כלכלת ישראל".

ביום חמישי כינס יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מאות חברי ועדים בבית הועד הפועל בתל אביב, והכריז על כוונת ההסתדרות להשבית את המשק החל מיום רביעי בשל ההפקרות בתחום הבטיחות בעבודה. "החברים שלי כאן הוכיחו עצמם בשביתה על שכר המינימום, ושביתה על עובדי קבלן, על פנסיה חובה, על אנשים עם מוגבלות" אמר ניסנקורן לחברי הועדים. "לכל אחד יש את שק הבעיות שלו שהוא מתמודד איתן, אבל אנחנו צריכים להבין דבר אחד: אם לא נוביל את כולם קדימה אז בסוף כל אחד עם הצרות שלו וכולם שוקעים למטה. לכן אם לא יהיה פתרון עד יום רביעי נצא לשביתה. שביתה קשה, כי החיים קדושים. וכל אחד מאיתנו ישבות ויחשוב כשהוא יוצא לשביתה שהוא מציל נפש אדם. אנחנו נשבות עד שיפתרו את הבעיה הזו". ניסנקורן הדגיש בדבריו שישיבותיו עם משרדי הממשלה לא הולידו פתרונות, וטען כי המשרדים השונים מטילים זה על זה את האחריות לפתרון המשבר.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!