דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

משבר בכבאות / בית הדין דחה עתירה לאסור עיצומים של הכבאים

לאחר דיון סוער בו השתתף נציב הכבאות דדי שמחי, קיבל השופט את עמדת העובדים לפיהם אין לשלול מהם את זכות השביתה | בית הדין קרא לשר לביטחון פנים להתערב במשבר

הפגנת הכבאים נגד נציב הכבאות דדי שימחי מול בית הדין לעבודה. 4 בנובמבר 2018 (צילום: עמר כהן)
הפגנת הכבאים נגד נציב הכבאות דדי שימחי מול בית הדין לעבודה. 4 בנובמבר 2018 (צילום: עמר כהן)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין לעבודה בתל אביב דחה היום (שני) עתירה שהגישה המדינה בבקשה לעצור את העיצומים של עובדי מערך הכבאות. לאחר דיון סוער שהתקיים אתמול בנוכחות קצינים בכירים, עובדים וראש הוועד אבי אנקורי, והנציב דדי שמחי, שהגיע לראשונה  לבית הדין, קבע השופט תומר סילוורה כי העובדים יוכלו להמשיך את העיצומים בהם נקטו, ולא להחריף אותם.

"לא ייתכן שמערך הכבאות ינוהל באמצעות צווים ופניות חוזרות ונשנות לבית הדין לעבודה" נכתב בפסק הדין. "על הצדדים להיכנס למו"מ אינטנסיבי, בין אם באמצעות מו"מ ישיר ובין באמצעות פנייה להליך גישור ולהגיע להבנות".

ביה"ד ציין כי הקשיב "בכובד ראש" לדבריו הנוקבים של שמחי לפיהם הפגיעה באימונים וניתוק המגע מסכנים חיים. עם זאת, לאור כך שהעיצומים אושרו על ידי ההסתדרות וגורמים נוספים, וכן שכתוב מפורשות בהודעה על הצעדים ש"לא תהייה פגיעה בהגנה על האזרחים והצלת חיים ורכוש", החליטו לאשר אותם בכל זאת. בכך קיבל בית המשפט את גרסת העובדים לפיה אין פגיעה מהותית ומסכנת חיים בכשירות המקצועית של מערך הכבאות.  , ומאחר ויחסי העבודה בי הצדדים נמצאים בשפל המדרגה, אזי אין מנוס מלאפשר למשיבים, כמוצא אחרו ומתוך מטרה להסדיר נושאים שונים ביחסי העבודה, להמשיך בעיצומים באותה מתכונת".

"הסיבה העיקרית להחלטה זו היא כי היענות לבקשת המדינה תוביל לכך שזכות השביתה של עובדי המבקשת יפגע באופן מהותי. כידוע, זכות השביתה הינה זכות יסוד ראשונה במעלה".

בסיום פסק הדין קרא השופט לנציב כבאות והצלה שימחי, וכן למנכ"ל ולשר לביטחון פנים להתערב בסכסוך הממושך בנציבות בכדי לסיע לצדדים להגיע להבנות על הסכמי העבודה בנציבות.

נציב הכבאות דדי שמחי נכנס לפני כשנה ועשרה חודשים לתפקיד, ומאז יחסי העבודה בארגון עכורים ביותר. לטענת עובדי הכבאות פועל שימחי כנגד עצם זכות ההתארגנות והשביתה בארגון, ואף התנה בעבר יצירת מסלולי קידום לנשים במערך הכבאות בוויתור העובדים על זכויותיהם אלו.

העובדים החלו בעיצומים אלה לפני מספר חודשים, לאחר שההסכמים הקיבוציים עליהם היו חתומים שונו, בלא שנחתמו הסכמים חדשים. העובדים מוחים על מספר צעדים אותם מוביל שמחי,  ביניהם פגיעה בתקציבי הרווחה לעובדים, שינוי שיטת המכרזים באופן המקשה לטענתם על עובדי השירות להתקדם בתפקידים, ומינוי קצין רפואה העוקף את סמכויות הרופאים התעסוקתיים ובכך מקשה על התנהלות המערכת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!