דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ארבעה שבועות / הסגל הבכיר במכללות הציבוריות הפגין היום מול כנס המל"ג בירושלים

ח"כ פורר: "לא יכול להיות שבזמן שנפתלי בנט חוגג עם המועצה להשכלה גבוהה בקוקטיילים, עשרות אלפי סטודנטים ויותר מאלף מרצים סובלים ואפילו לא מדברים איתם" | מרצה ממכללת ספיר נעצרה | 30 אלף סטודנטים טרם התחילו את הסמסטר

הפגנת עובדי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות מול כנס המל"ג בירושלים (קרדיט: יח"צ כח לעובדים)
הפגנת עובדי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות מול כנס המל"ג בירושלים (קרדיט: יח"צ כח לעובדים)
דוד טברסקי

עימותים בהפגנת חברי הסגל הבכיר במכללות הציבורית. מרצה אחת, מן החוג לעבודה סוציאלית במכללת ספיר, אף נעצרה. ההפגנה התקיימה מחוץ לכנס המועצה להשכלה גבוהה בירושלים, לאחר ארבע שבועות בהם המרצים הבכירים במכללות הציבוריות שובתים.

כוחות משטרה פועלים בהפגנת עובדי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות (קרדיט: יח"צ כח לעובדים)
כוחות משטרה פועלים בהפגנת עובדי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות (קרדיט: יח"צ כח לעובדים)

כמאה מרצים יצאו להפגין כנגד התקיעות במו"מ בין הועד המתאם של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות, המאוגד בכח לעובדים, לבין המדינה. המרצים והמרצות הגיעו הבוקר לכניסה לכנס לציון 70 שנה למל"ג במלון רמאדה בירושלים. המרצים, השובתים זה השבוע הרביעי, קראו לשר החינוך המשתתף בכנס "בנט תתעורר המרצים שווים יותר". בין השאר העבירו המרצים ביקורת על כך ששר החינוך מתפאר ב"שבירת" הקרטלים של האוניברסיטאות בעזרת המכללות הפרטיות ואת המכללות הציבוריות המצויות בקריסה הוא בכלל לא סופר. "מסתבר שעבורו השכלה גבוהה נקנית בכסף רב" אמרו חברי המועצה המתאמת של הסגלים הבכירים. עוד נמסר מכח לעובדים שבשל הפגנת המרצים נמנעה כניסת נשיא המדינה לאירוע. על פי כח לעובדים, לאחר שעה של הפגנות החלו עימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון ואף נעצרה מרצה אחת, מן החוג לעבודה סוציאלית במכללת ספיר.

הפגנת עובדי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות (קרדיט: יח"צ כח לעובדים)
הפגנת עובדי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות (קרדיט: יח"צ כח לעובדים)

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), חבר ועדת החינוך של הכנסת, הגיע להפגנה לתמוך בחברי במרצים והמרצות. "תפסיקו להיות נחמדים, לא יכול להיות שבזמן שנפתלי בנט חוגג עם המועצה להשכלה גבוהה בקוקטיילים, עשרות אלפי סטודנטים ויותר מאלף מרצים סובלים ואפילו לא מדברים איתם" אמר פורר. "אם שר החינוך לא מסוגל להסתכל לכם בעיניים ולא מסוגל להסתכל לסטודנטים בעיניים, שלא יבוא וינאם על השכלה גבוהה, היחס המשפיל הזה וההתעלמות מהמרצים הבכירים ומהסטודנטים יחסל את ההשכלה הגבוהה בישראל."

הגיע הזמן להפוך את הקערה!

אחרי שבועיים, קרוב ל-30 אלף סטודנטים שלא התחילו ללמוד ו-30 מיליון שקלים שנזרקו לפח, הגיע הזמן להפוך את הקערה!הסגל הבכיר מוכרח להיצמד להסכם העקרונות כפי שהתחייב ולנהל את המצב בלי שביתה על גבינו. ות"ת, ור"מ והאוצר חייבים לקחת אחריות ולעשות הכל כדי להחזיר אלפי סטודנטים ללימודים.מרגישים שיש לכם מה לומר לכל אותם גורמים?-כתבו להם>>ליו"ר ועד הסגל האקדמי הבכיר במכללות, ד"ר רוברט אלבין- albin@sapir.ac.ilלMoshe Kahlon – משה כחלון – Sar@mof.gov.ilל נפתלי בנט – Naftali BennettSar@edu.gov.ilלממונה על השכר, קובי בר-נתן – lishkasa@mof.gov.ilיו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ- yaffaz@che.org.ilיו"ר ור"ם, פרופ' שלמה בידרמן- BIDERMAN@mta.ac.ilמנכ"ל ות"ת, פרופ' מתניהו אנגלמן- directorgeneral@che.org.il

Posted by ‎התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית‎ on Sunday, November 4, 2018

במקביל למחאת המרצים, יצאה התאחדות הסטודנטים בקמפיין בפייסבוק כנגד המשך השביתה. בהודעה של ההתאחדות יש כפל משמעויות. מצד אחד נראה שהסטודנטים מבקשים להטיל את האחריות להמשך השביתה על משרד האוצר והות"ת בשל סירובם להתקדם במו"מ מול המרצים והמרצות ובכך להביע עמם סולידריות. מצד שני בוחרים הסטודנטים לשים במרכז הקמפיין את עצמם כקרבנות הסיטואציה ומבהירים שאינם מוכנים להמשיך עם השביתה.

"הסמסטר של למעלה מ-20,000 סטודנטים נמצא בסכנה ממשית" מסר שלומי יחיאב, סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית "המאבק שאמנם חשוב, נעשה על גבם. הפתרון למצב מונח על כתפי הות"ת והאוצר, שבצור בעמדתו ולא מוביל לפתרון המשבר. אנחנו שואפים לחזק את תנאי סגל המרצים במכללות הציבוריות, אך לא תוך שימוש בסטודנטים כקלפי מיקוח. יחד עם אגודות הסטודנטים התחלנו בפעולות מחאה שיתוגברו בימים הקרובים, אנחנו לא מוכנים להיות בני ערובה במאבק".

עובדי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות שובתים מזה השבוע הרביעי ודרישתם פשוטה: הפסקת ההפליה בשכר ותנאי העבודה בינם לעמיתיהם באוניברסיטאות. ע"פ המרצים, עד היום לא הייתה התקדמות במו"מ בין המדינה למרצים. על הפרק עומד נושא עקרוני – כל עובדי ההוראה במכללות הציבוריות, בין אם זוטרים ובין אם בכירים, מופלים לרעה ביחס לעובדי האוניברסיטאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!