דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלעזר שטרן

ההתבטאות והסערה / דבריו של ח"כ שטרן לרגב עוררו סערה: "לא אדבר על איך התקדמת בצבא"

שטרן אמר את הדברים בדיון על חוק הנאמנות בתרבות | רגב בתגובה: "דבריו הם כתב אישום נגד נשים בצבא. הצטרפת לגברים שמכפישים נשים" | שטרן: "לא היה לדברים קשר סקסיסטי" | רגב ביקשה מלפיד להדיחו מהמפלגה, אך לפיד גיבה את שטרן

שר המודיעין אלעזר שטרן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר המודיעין אלעזר שטרן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שי ניר

סערה במערכת הפוליטית בעקבות התבטאות מעוררת מחלקות של ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אל מול שרת התרבות מירי רגב, במהלך דיון על חוק הנאמנות אותו מקדמת רגב. בזמן שהוא נושא דברים על בימת הכנסת אמר שטרן לרגב "מירי, אני לא רוצה לדבר פה על איך התקדמת בצבא, לא כדאי". רגב בתגובה קראה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להדיח את שטרן מתפקידו, אך לפיד גיבה אותו ואמר כי הוא מאמין שלא הייתה כוונה סקסיסטית בדבריו.

בדיון קטעה רגב את שטרן שדיבר נגד חוק הנאמנות בתרבות ואמרה, "היית מצטיין, היית ראש אכ"א מעולה שהיינו צריכים את החצר אחרי כל אמירה שלך". שטרן השיב מירי "נחזור להתנתקות? שמחת יותר". הוויכוח המשיך ואז שטרן אמר "מירי, מירי, אני לא רוצה לדבר פה על איך התקדמת. לא כדאי איך התקדמת. את יודעת שאני יודע איך התקדמת".

רגב התייחסה היום למקרה ואמרה, "דבריו של שטרן הם כתב אישום נגד הנשים שקודמו בצבא ונגד מפקדי הצבא שמעורבים בקידום נשים בצה"ל. בדבריו כלפיי יש רמיזה לכך שאני התקדמתי לא כפי שהגברים מתקדמים בצה"ל, על פי הקריטריונים והמלצות מפקדיי, אלא בהחפצה נשית". בדברי פנתה שטרן ואמרה, "הצטרפת לגברים שמכפישים נשים ומזלזלים בכבודן. #YouToo". לדבריה פנתה  ליועץ המשפטי לממשלה, לשר הביטחון ולעדת האתיקה של הכנסת בבקשה "לפתוח בבדיקה מול כל מפקדיי בצבא ולשמוע מהם אם נפל דופי בקידומי בצה"ל, והאם הם פעלו באופן פלילי וקידמו אותי שלא כדין".

השרה רגב פנתה ליו"ר מפלגת 'יש עתיד': "אני קוראת ליאיר לפיד להשעות לאלתר את שטרן מתפקידו כפי שעשה עם יעקב פרי וצביקה גנדלמן. אין מקום בחיים הציבוריים לאדם שמבזה נשים ורומז רמיזות סקסיסטיות".

שטרן עצמו הגיב לסערה ואמר: "אמש במהלך נאומי במליאת הכנסת התפרצה השרה מירי רגב בהערות הקשורות לשירות הצבאי שלי. כוונתי, כפי שאמרתי מעל הדוכן, הייתה קשורה להתלהבות היתרה של רגב בשירות אדוניה כמו בתקופת ההתנתקות וכמו שהיא עושה גם היום, תמיד מתחנפת לבכירים ממנה בלי טיפת תפיסת עולם ואידיאולוגיה. לא היה לדברים קשר סקסיסטי."

לפיד גיבה את שטרן, ואמר ״אני מאמין לשטרן ולכוונותיו. מי שמייחס כוונות מסוג זה לאלוף עתיר זכויות, מפקד בה״ד 1 שגידל דורות של לוחמים, פשוט לא מכיר את שטרן. השיח הנמוך שמירי רגב מובילה אליו לא נמצא בכלל בסולם הערכים של שטרן.״ לפיד הוסיף, ״האלוף שטרן דיבר על החנפנות האינסופית של מירי רגב למפקדיה שהגיעה לשיאה בהתנתקות. מי ששמע משהו אחר יש לו כנראה בעיה חמורה״.

ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) תקפה אתמול במליאה את ח"כ שטרן ואמרה: "אני רוצה להביע מחאה כלפיך ח"כ שטרן על הרמיזות בדברים שלך כלפי השרה רגב. אני אישית לא יודעת למה התכוונת אבל הרמיזות היו בכיוון מאד ברור וזה לא לעניין. זה פסול לזרוק אמירות כאלו כלפי נשים."

ח״כ שרן השכל מתייחסת בטוויטר לאמירה של ח״כ אלעזר שטרן על השרה מירי רגב: ״איפה חברות הכנסת מהשמאל?! איפה יאיר לפיד? ‏אלעזר שטרן אתה שוביניסט דוחה ואליטיסט, קשה לגברים כמוך להבין שיש בישראל נשים חזקות, חכמות ומוכשרות ולכן הן מתקדמות. ‏אתה כנראה פוחד כי הן יותר מוצלחות ממך, והדרך היחידה שלך להתמודד עם החוסר ביטחון עצמי היא הערה מגעילה כלפי מירי רגב! יצאת קטן״.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!