דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / לאחר איומי החרם, נבחרת הנשים בכדורמים שיחקה אמש מול ספרד

לאחר שלחץ של תנועת ה-BDS על התאחדות הכדורמים של ספרד כמעט גרם לביטול המשחק בין שתי הנבחרות, הלחץ הישראלי שהופעל על התאחדות השחייה העולמית השאיר את המשחק המועד המתוכנן | בסיום המשחק ישראל הפסידה 11:5 לספרד

נבחרת ישראל נשים כדורמים באליפות אירופה בברצלונה (איגוד הכדורמים בישראל)
נבחרת ישראל נשים כדורמים באליפות אירופה בברצלונה (איגוד הכדורמים בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

במהלך המשחק השני בגביע אירופה, נבחרת ישראל בכדורמים נשים הפסידה בתוצאה 11:5 לנבחרת ספרד החזקה (סגנית אלופת העולם). לזכות ישראל הבקיעו: שונית סטרוגו ומרים בוגצנ'קו צמד שערים. את השער החמישי כבשה, מקנזי מונה. למרות לחץ ארגון ה-BDS, המשחק נערך במכון הספורט הלאומי הקטלוני מול קהל אוהדים מקומיים. 

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים הייתה ביומיים האחרונים במרכזה של דרמה גדולה, לאחר שלחץ של תנועת ה-BDS על התאחדות הכדורמים של ספרד כמעט גרם לביטול המשחק בין שתי הנבחרות. לפני הטיסה של השחקניות הודיע ראש העיר של מולינס על סירובו לאפשר למשחק של נבחרת ישראל להיערך בעיר.

בעקבות ההודעה הדרמטית, ההתאחדות הספרדית החליטה להעביר את המשחק לבריכה במכון הספורט הלאומי הקטלוני ללא קהל וללא דגלים או סיממנים של משחק בינלאומי ולהקדים את המפגש משעה 20:30 לשעה 14:00 בהצהריים. יו”ר איגוד הכדורמים הישראלי וראשת המשלחת, רויטל גלוסקא כהן, סירבה להצעה וכן לכל הצעה חלופית אחרת ועמדה על כך שנבחרת ישראל תשחק כמו כל נבחרת במפעל, מול קהל, עם דגלי ישראל ונגינת ההמנון, במקום ובמועד המתוכנן.

נבחרת ישראל סירבה לקבל את החלטה של ההתאחדות הספרדית והחליטה לא הופיעה למשחק בזמן והמיקום החלופי. בעקבות כך הוכרז על ניצחון טכני לספרדיות. הדרמה נמשכה כאשר איגוד השחייה העולמי 'FINA' התערב בעקבות לחץ של ישראל והחליט להכריח את התאחדות הספרדית לקיים את המשחק בשעה 19 עם דגלים וקהל כאשר רק 60 צופים יוכלו להיכנס לאולם בו יתקיים המשחק, 30 מהצד הישראלי ו-30 מהצד הספרדי.

במהלך היום ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), שלח מכתב לנשיא איגוד השחייה העולמי 'FINA', ובו הוא דורש ממנו את קיום המשחק כמתוכנן. במכתבו, כתב ח"כ רזבוזוב לנשיא FINA, ד"ר ח'וליו מאגליונה: "המשחק הועבר מהאולם המתוכנן, הוקדמה שעת הפתיחה למשחק וכניסת הקהל לאולם החדש אינה מתאפשרת לקהל הרחב – אולי מתוך ניסיון להסתיר את המשחק. כידוע לך, מדובר בעבירה על תקנון FINA וחריגה מהצ'ארטר האולימפי, לו FINA מחויבת, האוסרים על התערבות פוליטית בספורט".

עוד נכתב במכתב: "משום כך, אני דורש מכם, גוף שעליו להישאר מנותק מפוליטיקה, להתנהג בהתאם לכתוב בחוקי FINA ובקוד האתי שלכם, אחרת אפעל בכדי להחיל עליכם סנקציות כלכליות. אם FINA לא תתערב באופן מיידי, בכוותנו לפנות לכל החברות התורמות ומשמשות כספונסרים ל-FINA ולהגיש כנגדן דוחות לבורסות השונות בעולם בטענה שהן תורמות לגוף הפועל בניגוד לחוקי הספורט ובניגוד לתקנונים הרשמיים".

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה בתגובה לאירועים: "אני מבקשת להודות ולהצדיע לרויטל על עמידתה האיתנה והאמיצה מול הלחצים שהופעלו עליה מצד השלטונות בספרד ואיגוד השחייה העולמי ועל שלא התפשרה לקיים את המשחק ללא קהל. זו ההתנהגות לה אני מצפה מכל יושבי ראש האיגודים והוועד האולימפי".

נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים).
נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים).

לאחר ההישג חסר התקדים של של נבחרת הנשים הישראלית, מקום 10 באליפות אירופה, הקיץ בברצלונה, שובצה ישראל לבית 1 יחד עם נבחרת ספרד (מקום 2 באליפות עולם ומקום 3 באליפות אירופה). נבחרת רוסיה (מקום 3 באליפות עולם), יוון (מקום 3 באליפות אירופה) ונבחרת רומניה.

בעקבות השתתפות הנבחרת בטורניר גביע אירופה, יוכל הקהל בישראל לצפות החל מהחודש הקרוב בבריכה שבמכון בווינגייט, בכמה מהנבחרות הטובות בעולם, במהלך טורניר גביע אירופה המשמש כמשחקי מוקדמות של הליגה העולמית וישוחק בשיטת בית-חוץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!