דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חצבת

המגפה שחזרה / התפרצות החצבת: בגירים שרוצים להתחסן נאלצים לשלם ולחכות

משרד הבריאות מפנה אוכלוסיות בסיכון למרפאות המטיילים הפרטיות, שם עולה החיסון יותר ממאתיים שקלים, וכרוך בהמתנה של שלושה ימים | משרד הבריאות: מי שחושש שנחשף, שיפנה בהקדם ללשכת הבריאות

חיסון לחצבת (צילום: PureRadiancePhoto / Shutterstock.com).
חיסון לחצבת (צילום: PureRadiancePhoto / Shutterstock.com).
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות פצח היום (רביעי) בקמפיין הסברה בשל התפרצות החצבת, אך אינו מסוגל להתמודד בעצמו עם הצורך הגובר בחיסונים. כך למשל, המשרד מפנה אוכלוסיות הנמצאות בסכנת היחשפות לחצבת למרפאות מטיילים על מנת שיקבלו חיסון.

המשמעות היא שבמקום שהמדינה תיקח אחריות מלאה על החיסון, בייחוד לנוכח ההתפרצות הנוכחית, נאלצים בגירים המעוניינים בכך, ובפרט אוכלוסיות בסיכון, להוציא מהכיס מאות שקלים עבורו. אלא שהתשלום עבור החיסון מסתמן כבעיה משנית – גם אלה שישלמו על החיסון, ובהם אוכלוסיות בסיכון להידבקות, עלולים לקבוע תור מאוחר הרבה יותר מהזמן הנדרש, כ-72 שעות מהחשיפה.

אמנם לפי אתר משרד הבריאות החיסון מקנה הגנה כשבועיים לאחר קבלתו, כלומר מעבר ל-72 שעות הללו, אך מיותר לציין כי עבור כולם ובפרט אוכלוסיות בסיכון מוטב לקבל אותו מוקדם ככל הניתן. למעשה, באותו דף שאלות ותשובות באתר המשרד, נכתב כי "במקרה של התפרצות, יכול משרד הבריאות לבצע שינויים ולהקדים את החיסון באוכלוסיות שחלו, בהתאם לחוות דעת מומחים".

העיתונאית לינוי בר-גפן, סיפרה מוקדם יותר בפייסבוק ובטוויטר כי ניסתה לברר את הנושא בשיחה לאחת מלשכות משרד הבריאות. היא נענתה שם כי החיסון לא יינתן "אצלנו, גם לא בקופת חולים, פני למרפאות מטיילים", נמסר לה. לאחר מכן היא התקשרה למרפאות מטיילים, שם נענתה כי "ייעוץ רופא זה 156 שקל, החיסון עצמו עוד 60 שקל. תוסיפו אובדן שעות עבודה, נסיעות וכו' והנה כבר הושת עליכם קנס של כמה מאות שקלים על הימצאותכם במדינה שבה אין חובת חיסון". אלא שהעניין הוא שגם שם זה ייקח זמן: "אין תורים עד סוף החודש". מחר תוביל בר גפן משדר  מיוחד בעניין ב-21:00 בערוץ 10.

לפי אתר משרד הבריאות, במצבי שגרה ניתן לקבל את החיסון מגיל ששה חודשים ועד גיל 18 באופן מסובסד. זאת דרך לשכות הבריאות ותחנות טיפת חלב, כשתלמידים עד כיתה ט' שלא חוסנו יכולים לקבל זאת במסגרת שירותי הבריאות לתלמיד. העניין הוא שמגיל 18 ניתן לקבל את החיסונים בתשלום דרך מרפאות המטיילים.

אלא שהמצב הנוכחי הוא כל דבר אחר חוץ משגרה, בישראל ובעולם, וגם במשרד הבריאות מבינים זאת. כך גם מובהר בתגובת המשרד לפיה "מגעים של חולים מאותרים על ידי לשכות הבריאות בחקירה האפידמיולוגית ומזומנים לקבלת חיסון על ידי הלשכה. במידה ומי מהפונים חושש שהיה מגע עליו לפנות ללשכת הבריאות על מנת שתערך חקירה אפידמיולוגית ויינתנו המלצות בהתאם לממצאי החקירה".

פרטים על לשכות הבריאות בקישור הבא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!