דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבקי עובדים

מאבקי עובדים / עובדי "נס טכנולוגיות" בעיריית י-ם פתחו בעיצומים בשל פגיעה בזכויותיהם

העובדים הצטרפו ל-40 חבריהם המועסקים דרך "נס" בבית החולים הדסה שנקטו בעיצומים לפני כשבועיים | יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים: "לא נוותר וניאבק יחד עם העובדים על עתידם התעסוקתי"

אסיפת עובדים בנס טכנולוגיות לקראת העיצומים בביה"ח הדסה (דוברות ההסתדרות)
אסיפת עובדים בנס טכנולוגיות לקראת העיצומים בביה"ח הדסה (דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כשבועיים לאחר שכ-40 עובדי נס טכנולוגיות (NESS) נקטו צעדים ארגוניים בבית החולים הדסה בירושלים, פתחו הבוקר (רביעי) כ-80 עובדי החברה בעיריית ירושלים בשביתה מלאה בשיתוף ובגיבוי ארגון עובדי העירייה, זאת בשל תנאי העבודה הירודים במתחם המחשוב.

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דניאל בונפיל, הגיע הבוקר לעיריית ירושלים להביע תמיכה בעובדי נס ואמר כי "ההסתדרות תומכת ומגבה באופן מלא את עובדי נס במאבקם על תנאי העסקה ראויים ומכבדים. הנהלת נס מנסה בכל הכוח לסכל את התארגנות העובדים בהסתדרות באמצעות הפחדות ביריוניות וניסיונות לפטר את ראשי ההתאגדות". בונפיל הוסיף כי בהסתדרות לא יוותרו ויאבקו יחד עם העובדים על עתידם התעסוקתי.

כחלק מהשביתה לא ניתנים שירותי מחשוב, תמיכה, מערכות מידע ותקשורת לכל העירייה ויחידותיה השונות. בחלק מהקומות בבניין העירייה התגלתה תקלת תקשורת גדולה שלא טופלה על ידי עובדי נס.

לטענת העובדים, הנהלת נס מסרבת לפעול לשיפור התנאים הפיזיים בהם הם מועסקים – בקומת מרתף ובתנאי צפיפות קשים. כמו כן, טוענים בוועד כי ברקע לעיצומים גם ניסיונה של הנהלת נס לפגוע בחברת ועד המוצבת בעיריית ירושלים, שזומנה לשימוע לפני פיטורים שצפוי להיערך מחר.

עובדי נס טכנולוגיות בעיריית ירושלים בשביתה (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי נס טכנולוגיות בעיריית ירושלים בשביתה (צילום: דוברות ההסתדרות)

במקביל, נמשכת מזה למעלה משבועיים וחצי השביתה של עובדי נס באתר בית החולים הדסה, על רקע הסירוב של נס להשוואת תנאים לעובדי המנהל והמשק בבית החולים. הנהלת נס מסרבת באופן מוחלט להשיב לתביעות העובדים במשא ומתן שמתנהל בין הצדדים. עובדים אלו, שהיו בעברם עובדי הדסה, הועברו להעסקה קבלנית בחברת נס, תוך פגיעה בתנאי עבודתם. בהסתדרות טוענים כי גם בהדסה החלו להצטבר קריאות טיפול רבות בתקלות המחשוב בבית החולים על שלל אגפיו, והוא מקבל מנס תמיכת מחשוב ירודה. פיתוחים במערכות הופסקו ולא ניתנות הרשאות ברשת המחשבים, עם זאת הדגישו בוועד כי לא נפגעות פעולות מצילות חיים בבית החולים.

בהסתדרות טוענים כי הבוקר קיבלו שני חברי ועד העובדים המוצבים בהדסה זימונים לשימועים, ומדגישים כי פגיעה בעובדים על רקע התארגנות אסורה על-פי דין כפי שנקבע בפס"ד פלאפון, וכי "ההסתדרות לא תהסס לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה – ארגוניים ומשפטיים – כנגד ההנהלה אשר מהלכת אימים על העובדים".

את התאגדות עובדי נס טכנולוגיות מלווים יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דניאל בונפיל; יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי ומזכיר האיגוד המקצועי ממרחב ירושלים, דודו מור יוסף.

עובדי נס טכנולוגיות בעיריית ירושלים בשביתה (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי נס טכנולוגיות בעיריית ירושלים בשביתה (צילום: דוברות ההסתדרות)

מביה"ח הדסה נמסר בתגובה כי "הנהלת הדסה אינה צד בסכסוך העבודה שהתגלע בין עובדי חברת נס לבין ההנהלה שלה. עם זאת, הדסה לא מוכנה להיות בת ערובה במסגרת הסכסוך ולא תסכים לפגיעה בפעילות בית החולים האמורה להבטיח את בטיחות החולה ושמירה על חייו. הדסה ביקשה מחברת נס להחליף עובדים הפוגעים בעבודה השוטפת היומיומית, זאת כזכות העומדת לה כחלק מהחוזה שנחתם מול החברה".

מעיריית ירושלים נמסר כי "עיריית ירושלים אינה צד בסכסוך זה, והיא מצפה מחברת נס המספקת שירותי מחשוב לעירייה לטפל בסוגיה ולשמור על רציפות השירות שהיא מחויבת לה".

תגובת נס טכנולוגיות טרם נמסרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!