דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות המקומיות 2018

טוהר הבחירות / משטרת ישראל בודקת חשדות לזיוף בבחירות לעיריית ת"א

כך התגלה היום (ד') בדין שערה בנושא ועדת הפנים של הכנסת | החקירה נפתחה אחרי אחרי שעלה חשד שהוכנסו לאחת הקלפיות שמונה מעטפות במרמה | הוועדה החליטה על הקמת ועדת משנה שתבדוק תלונות על פגיעה בטוהר הבחירות

בחירות ברשויות המקומיות. 30 באוקטובר 2018 (צילום: אהרון קרוהן/פלאש90)
בחירות ברשויות המקומיות. 30 באוקטובר 2018 (צילום: אהרון קרוהן/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

משטרת ישראל פתחה בחקירת חשדות לזיופים בבחירות לעיריית תל אביב שהתקיימו בשבוע שעבר, כך נחשף היום (רביעי) בדיון שערכה ועדת הפנים לבקשת ח"כ תמר זנדברג (מרצ). בסיום הדיון הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש (הליכוד), על על הקמת ועדת משנה לבירור חשדות לזיופים ותלונות על טוהר הבחירות.

עד עתה, הגיעו לוועדת הפנים תלונות על הבחירות המקומיות בתל אביב ובבני ברק, ובעניין שתיהן התקיימו דיונים. כאמור, בדיון היום נחשפה חקירת המשטרה בנושא הבחירות בתל אביב. ירוחם כהן, מנהל הבחירות בעיר, דיווח לוועדה כי "לקראת סיום ספירת קולות החיילים, בקלפי האחרונה, שהיו בה 1,570 מעטפות, נתפסו 8 מעטפות. נציג ש"ס שישב עם נציג 'מאמינים' ראה שהוא מוציא מעטפות ושאל אותו 'מה זה?' והוא ענה לו 'אל תסבך אותי'".

ח"כ זנדברג (מרצ) אמרה כי "הדיון הוא על זיוף בחירות שיכול להשפיע על שתיים-שלוש סיעות. אני לא יודעת כמה מעטפות לא כשרות היו שם. אולי 80, אולי 100 ואולי 200. מה שקרה פה חמור, ונציגים של שתי סיעות שחברו לזייף בחירות הגיעו עכשיו לעכב את הדיון".

כאן העיר סנ"צ גלעד בהט, ראש מדור חקירות במשטרה וראש צוות הבחירות הארצי כי "האדם שמדבר הוא עד בחקירת משטרה שמתנהלת כרגע. נפתח אירוע, הגיע ניידת. הוגשה תלונה. אנשים נחקרים. גם האדם הזה עד".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר כי "זה הדיון הכי לא ענייני. כולנו בעד טוהר בחירות. אם מישהו פגע בזה הוא צריך להיענש. יש בתי משפט. המשטרה תניח בפני הגורמים הרלוונטיים את ממצאיה. אם היה זיהום, אני הראשון שאצדד בבחירות חוזרות. בואו נחכה בסבלנות שגורמי המקצוע יעשו את עבודתם".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הצטרף לדבריו ואמר כי "אין פה אנשים ישרים יותר וישרים פחות. אתם לא האינטליגנטים ואנחנו לא הקופים על העצים. אם היה אכפת לך זיופים, היית צריכה ליזום דיון נרחב במגזר הערבי והיהודי. את באה בשליחות מרצ. זה ניסיון נואש לקושש קולות בדרך לא ראויה. סיעה דמוקרטית כמו מרצ צריכה להתבייש בזה".

עו"ד מיכל רוזנבוים, נציגת סיעת "מאמינים" (רשימה משותפת בתל אביב לבית היהודי ולאגודת ישראל) אמרה לחברי הוועדה כי "היו רק 8 קולות שנחשדו בזיוף. ועדת הקלפי ספרה את כל הספירה המדויקת. מדברים על 8 קולות. ספרו שוב והספירה הייתה תקינה. אי אפשר לומר זיהום. יש כאן ניסיון בוטה להטות תוצאות בדיעבד".

ועדת המשנה שהוקמה היום תהיה פתוחה לבחינת תלונות אודות כלל הרשויות המקומיות בהן עלו חששות לזיוף או חששות אחרות בנוגע לבחירות המקומיות. תלונות אודות נושאים אלה ניתן להעביר באמצעות הדואר האלקטרוני למזכירות ועדת הפנים (לחצו כאן), או ליו"ר הוועדה (לחצו כאן).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!