דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

ההפקרות נמשכת / פועל נהרג עקב פגיעת תקרת המבנה שקרס בעת שיפוץ בית בחיפה

חלק מהתקרה במבנה קרסה והפועל, פואד נג'יב דראושה (53, איכסאל), נפגע בראשו וסבל מפגיעה רב מערכתית | כוחות ההצלה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו | חוקרי המשטרה במקום ונציגי משרד העבודה זומנו גם הם

תאונת עבודה קטלנית בחיפה (איחוד הצלה כרמל)
תאונת עבודה קטלנית בחיפה (איחוד הצלה כרמל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פועל בן 53 מהכפר איכסאל, נהרג הבוקר בתאונת עבודה במהלך שיפוצים במבנה ברחוב הסייפן בחיפה. מבדיקה ראשונית של המשטרה, הפועל נפגע מראשו לאחר שחלק מתקרת המבנה קרס. חובשים ופארמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו. זהו העובד ההרוג ה-38 באתרי הבניה מאז תחילת השנה. מדובר בשיפוץ בית פרטי ומפקח של משרד העבודה והרווחה במקום.

רק שלשום בשעות הערב נמנעה השביתה הכללית במשק עם חתימתן של שורת הסכמות בין ההסתדרות ומשרדי העבודה, האוצר והשיכון שמטרתן לצמצם את תופעת תאונות העבודה בענף הבניין. ההסכם כולל בין היתר הגדלת כוח האדם של מינהל הבטיחות במשרד העבודה, הפיכת תקן הפיגומים האירופי למחייב בישראל, קידום החוק למינוי עוזרי בטיחות באתרי הבניה, קביעת מדרג אחריות ברור הכולל את יזמי הבניה, הסדרת סוגיות שונות הקשורות למנופים ובטיחותם ועוד.

אתמול נפצע עובד באורח קל לאחר שנפל מפיגום תוך כדי עבודתו באתר בניה ברחוב תוצרת הארץ בפתח תקווה. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים בילינסון.

ביום שלישי אחר הצהריים נפצע עובד כבן 47 באורח בינוני, ככל הנראה במהלך תיקון מזגן בבניין משרדים בחולון. הוא פונה על ידי מד"א עם חבלות באגן ובגפיים לבית החולים תל השומר.

מוקדם יותר באותו יום פונה לבית החולים הדסה עין כרם גם עובד כבן 30 במצב בינוני עם חבלת חזה לאחר שנפגע מרכב שככל הנראה נפל מליפט במוסך בבית שמש.

בשעות הבוקר בשלישי, קרס פיגום מגובה 12 מטרים באתר בניה ברחוב וייצמן בפתח תקווה. באורח נס, האירוע נסתיים בלא נפגעים. כמו כן אותרה באותו הבוקר גופת אדם שנמצא לכוד  מתחת לתלולית אבנים בשטח אכסון של חברת גינון בטבריה. במשטרה טענו כי לא היה עובד של חברת הגינון.

ביום שני נפגע עובד בן 25 באורח קשה לאחר שנפל מגובה 2 מטר מסולם במהלך התקנת שלט בנגריה ברחוב בעלי המלאכה באשדוד ופונה על ידי מד"א במצב קשה לבית החולים תל השומר עם חבלת ראש.

ביום ראשון בצהרים נכווה עובד כבן 46 מזפת רותח באתר בניה בחולון. הוא פונה לבית החולים תל השומר במצב קשה, עם 30% כוויות בפלג גופו העליון ובגפיים, כשהוא מורדם ומונשם. עובד נוסף נפל מגובה 7 מטרים במהלך עבודות שיפוץ במפעל נגב קרמיקה בראשון לציון ומצבו הוגדר בבית החולים בינוני. בנגב הדגישו כי מדובר בעובד חברה חיצונית שטיפלה בתיקון נקודתי בגג, ושלה כל אישורי הבטיחות הנדרשים לביצוע העבודה – והנושא באחריותה
מוקדם יותר באותו יום  נפל אדם (35)  שככל הנראה תיקן דבר מה על גג ביתו ברחוב אברהם אבינו בבאר שבע ופונה במצב בינוני לבית החולים סורוקה.

תגובת קו לעובד: "פואד נג'יב דראושה, תושב איכסאל בן 53, נהרג היום באתר בנייה ברחוב סיפן בחיפה. פואד עסק בעבודת שיפוצים בבית פרטי, כאשר חלק מהתקרה נפל על ראשו והרג אותו במקום. יהי זכרו ברוך. התאונה הקטלנית הזו מתרחשת שעות ספורות לאחר חתימת ההסכם בין ההסתדרות לאוצר, ומזכירה לנו את מצב הבטיחות המחפיר באתרי הבנייה. האתר בו מצא הבוקר פואד את מותו ייסגר, בצו הפסקת עבודה, אך במקום לא תתקיים חקירה מקיפה ופלילית ולא יאותרו האחראים הישירים למחדל. היזם והקבלן לא ישלמו מחיר אישי כבד, כתבי אישום לא יוגשו, והאתר ייפתח מחדש מבלי שכל הכשלים הבטיחותיים טופלו ותוקנו".

"אילו יושמו ההסכמות הטריות כבר היום, ייתכן ומפקח היה מגיע לבדוק את מצב הבטיחות במקום והיה מצביע על הליקויים בזמן. האתר היה מתנהל תחת עינו הפקוחה של עוזר בטיחות והעובדים היו זוכים להכשרות בטיחות. במידה והתאונה הקשה הייתה מתרחשת למרות האמצעים שננקטו, היזם היה נושא באחריות אישית ורשם הקבלנים יכול היה לנקוט בצעדים דרסטיים כנגד הקבלן המבצע. כל עיכוב בביצוע ההסכמים עולה לעובדים בדמים. אנחנו קוראים להקמה מיידית של יחידת חקירות משותפת למשטרה ומנהל הבטיחות, על מנת שתאונה כמו זו שהתרחשה הבוקר תיבחן כזירה בה התרחש פשע ואדם מצא את מותו. כמו כן, אנחנו קוראים להגשת כתבי אישום כנגד האחראים הישירים למותו של כל עובד בניין, על מנת לשנות באופן יסודי את גישת המערכת לנגע תאונות העבודה בענף הבניין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!