דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בחירות גלויות? הזייה!

בשיטוט לגמרי לא אקראי באינטרנט, במקומות שמעטים האנשים המוצאים בהם עניין, מצאתי את הפרוטוקול של
ישיבת ועדת הבחירות של איגוד הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות

פרוטוקול ועדת הבחירות

אחד הנושאים המעניינים דווקא, בהם דנו שם היה בשאלה האם הבחירות לראשות האיגוד צריכות להיות חשאיות או גלויות.

נו, ומה אתם חושבים?

יש לציין שלצערנו מי שבוחר את יו"ר האיגוד זה לא כל חברי האיגוד כולו כמו בבחירות לראשות ההסתדרות , אלא ועידה של 120 איש שרובה מורכבת מחברי ועדים ובהצבעה גלויה, חלקם אף ועדים ממונים, שמונו על ידי יו"ר האיגוד בעצמו (שגם הוא יו"ר ממונה) שאף מתמודד בבחירות. ובכל זאת לרוב חברי ועדת הבחירות שהם אנשי שלומו של היו"ר המכהן, לא מרגיש לא נכון לתמוך בבחירות גלויות. והם אף מגנים על כך:
כתשובה לדבריו של חבר ועד ששוחח עם אנשים ומסביר שיש חבריי ועדים שלא יצביעו כצו מצפונם עקב פחד וחשש מהתנכלות עתידית, עונים אנשי שלומו של היו"ר המכהן, כנאמר לפי הפרוטוקול:

"אני לא רוצה מראש להגדיר שאנשים באיגוד מצביעים על פי הפחד. אני חושב שמי שמונע על-ידי פחד אז עדיף שלא יהיה בכלל חבר ועד. אם חבר ועד לא מסוגל לעמוד מול החברים באיגוד ולהגיד "אני רוצה אותו בתור יו"ר האיגוד" – אז שלא יהיה בכלל חבר ועד. בנוסף, הצבעה חשאית היא פתח לקומבינות. זה נותן פתח לזה שאנשים יתחבאו מאחורי הפרגוד ויעשו כל מיני קומבינות שאנחנו רוצים להימנע מהם"

נו באמת? אנשים לא מצביעים ע"פ פחד?! אנשים חיים ע"פ פחד, הצבעה חשאית? מה פתאום, הרי הצבעה חשאית שהיא לב לבו של הליך דמוקרטי היא למעשה "פתח לקומבינות" כמו שאמר מי שאמר לפרוטוקול של ועדת הבחירות, באמת, פתח לקומבינות?. הייתה דוגמה נהדרת לזה רק עכשיו בבחירות המוניציפליות בחיפה כשיונה יהב, אז עדיין ראש העיר של חיפה, הסביר לעובדי הניקיון של העירייה מה יקרה אם לא יצביעו עבורו. זה כל כך ברור, בסיסי וידוע, אבל באיגוד שלנו אפשר להתעלם כי האיגוד שלנו מפחד מבחירות חשאיות.

ואז מוסיפים וחוזרים לטיעון השחוק כל כך שהמצביעים הם נבחרי ציבור ולכן מן הראוי שבוחריהם ידעו למי הצביעו.

אבל כמו שכבר כתבתי, חלק לא מבוטל מהמצביעים הינם חברי ועד ממונים, ובמידה וההצבעה תהיה גלויה, באמת שאין להם ברירה. ובכלל מדובר בבחירה פרסונאלית בין שני אנשים או יותר, אז למה ליצור את חוסר הנעימות הזה ויותר מכך את הפגיעה הכל כך קשה, עד מוות כמעט בדמוקרטיה?

למה לא לאפשר פשוט בחירות חשאיות כמו שיו"ר ההסתדרות נבחר בבחירות אישיות? ממה הם מפחדים?

גם חבריי הוועדים הנבחרים, בסביבת עבודה שכזו, תלויים מאוד ביו"ר האיגוד- ולכן מוטב, למען הליך תקין ודמוקרטי שתתוקן העוולה ותתקיימנה באיגוד בחירות חשאיות, אם בשביל בחירות חשאיות, צריך בחירות כלליות שאף הן ראויות מאוד, אז קדימה! בחירות כלליות וחשאיות, או לפחות רק חשאיות.

גילוי נאות – אני מתמודד בבחירות הללו ולכן הנושא קרוב לליבי.

תמונה אחת והכיתוב שתחתיה שמסבירים הכל טוב ממני "הבחירות" ציור של ויליאם הוגארת' (1755). לפני שהונהגה הצבעה חשאית הצבעה תחת איומים הייתה נפוצה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!