דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט וחברה / חזקים באמת: שחקני ליגת העל בכדורגל אומרים "לא" לאלימות נגד נשים

במהלך המחזור ה-10 בליגת העל עלו השחקנים אל טקסי פתיחת המשחקים עם חולצות ושלטים ובמחצית התנגן סרטון להעלאת המודעות לתופעה המכוערת | מתחילת השנה נרצחו 21 נשים, על-פי החשד, על רקע מגדרי

שחקני מכבי נתניה במשחק מול מכבי פ"ת מחזיקים שלט "לא לאלימות נגד נשים" (קרדיט: עמוד הפייסבוק הרשמי מכבי נתניה)
שחקני מכבי נתניה במשחק מול מכבי פ"ת מחזיקים שלט "לא לאלימות נגד נשים" (קרדיט: עמוד הפייסבוק הרשמי מכבי נתניה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אמש (שבת) במסגרת המחזור העשירי של ליגת "ג'פניקה", נערך מפגן חשוב של קבוצות ליגת העל במטרה להעלות את המודעות לתופעת האלימות נגד נשים בחברה הישראלית. הציון המרגש נעשה ביוזמת הפרויקט הקהילתי "ביחד", בצוותא עם עמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים" להעלאת המודעות הציבורית לעניין חשוב זה. בכל אחד ממשחקי המחזור ה-10 עלו 22 שחקני הקבוצות לצד נשים לטקס ניגון המנון הליגה, במהלכו החזיקו השחקנים מעל לראשם שלט הנושא את הכיתוב: "לא לאלימות נגד נשים".

לפני המשחק ובמהלך המחצית נוגן סרטון אשר אומר: “אחת מכל ארבע נשים זקוקה למקלט”. בסרטון המצמרר, נראות ארבע נשים על רקע אפור, מסתובבות בחדר מסביב לכסאות, כאשר יש מוזיקה ברקע. כאשר המוסיקה נפסקת, שלוש נשים מצליחות לתפוס את הכיסאות הריקים והרביעית נשארת בצד. הפרסומות מעלה את המודעות לנתון המזעזע שכיום במדינת ישראל רבע מהנשים סופגות אלימות במשפחה. הסרטון קורא לתרום לעמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים" בשביל לבנות עוד מקלטים לנשים הסובלות מאלימות משפחתית.

ארז חלפון, יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל: "מנהלת הליגות בכדורגל מצטרפת ליוזמה בינלאומית חשובה מאין כמותה בניסיון לצמצם ולמנוע את תופעת האלימות במשפחה. אין צורך להכביר מילים על הנזק שגורמת אלימות מכל סוג שהוא, פיזית, מילולית או כלכלית למשפחה כולה, היא משפיעה לרעה על נשים וילדים ויוצרת מעגל שקשה לפרוץ, ילד שנחשף לאלימות בבית יהפוך בבוא העת למבוגר אלים. אנחנו מתייצבים מול הקהל שלנו ומנסים להעביר שני מסרים, האחד הוא כמובן נגד שימוש באלימות והשני הוא יצירת מודעות. ברוב המקרים קורבנות האלימות שומרים על שתיקה מתוך פחד ובושה. אנחנו צריכים להיות ערים וקשובים לאנשים שסביבנו, בעיקר לנשים סביבנו ולאתר רמזים לאלימות לפני שיהיה מאוחר מדי. 21 נשים נרצחו מתחילת השנה על ידי גברים חלשים, פחדנים ואלימים. אלה האחיות שלנו. אלה הבנות שלנו. וזו האחריות שלנו".

אוה מדז׳יבוז, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה׳: "היוזמה של מנהלת הליגות בכדורגל בהובלת ארז חלפון היא דוגמה מצוינת לדרך שבה החברה האזרחית יכולה להשפיע ולגלות מעורבות בנושא שהוא באמת עניין של חיים ומוות. דווקא הבחירה של קבוצות הכדורגל להתגייס למאבק באלימות כלפי נשים מעוררת בי תקווה גדולה. גברים אלימים מרגישים לעיתים קרובות מדי כאילו הכוח בצד שלהם וכאן הם נאלצים להתמודד עם האמת – שהם דווקא הכי חלשים. אני מאמינה שאחת הדרכים לצמצם אלימות היא להוקיע את הגברים האלימים, לנדות אותם, להדביק להם אות קין. כשהחברה תתנער מאלימות, התופעה תצטמצם".

"עמותת ל.א לאלימות נגד נשים": "אלימות ורצח נשים אינה גזירה משמים ואינה בעיה של נשים בלבד. היא נוגעת ישירות לכל אחד ואחת מאיתנו ועלינו יחד, גברים ונשים כאחד, לעצור את המכה והרצח הבא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!