דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

אש קטלנית / עלה ל-31 מניין ההרוגים בשרפות הענק בקליפורניה

14 גופות חדשות התגלו ליד העיירה פרדייז, שנהרסה כמעט כליל בשריפה המשתוללת מאז השבוע שעבר, 110 בני אדם עדיין נעדרים באזור | מעל ל-200 אלף בני אדם פונו מבתיהם במדינה

אם ובת שביתן בפרדייז קליפורניה נשרף כליל בשרפות הענק במדינה. 10 בנובמבר 2018. (צילום: AP Photo/John Locher)
אם ובת שביתן בפרדייז קליפורניה נשרף כליל בשרפות הענק במדינה. 10 בנובמבר 2018. (צילום: AP Photo/John Locher)

מניין ההרוגים בשריפות הענק המשתוללות בקליפורניה מאז השבוע שעבר עלה הבוקר (שני) ל-31, כך הודיעו הרשויות אחרי שאתמול התגלו 14 גופות חדשות ליד העיירה פרדייז שבצפון המדינה, שזהותם עדיין לא ידועה. שתי גופות נוספות נמצאו במליבו שבדרום המדינה. על פי ההערכה, מעל ל-200 אלף בני אדם פונו מבתיהם בעקבות השריפה.

השריף של מחוז בוטה, קורי הונייה, מסר כי משלחת חיפוש והצלה נשלחה לסייע לכוחות בשטח, היא תצטרף לארבע המשלחות שנמצאות כבר בפרדייז. מחלקת המשפטים של קליפורניה שלחה מעבדת DNA ניידת על מנת לאסוף חומרים גנטיים מהתושבים שקרוביהם נעדרים, בתקווה לזרז את תהליך הזיהוי. על פי השריף הונייה, יש עדיין 110 דיווחים על נעדרים שעדיין לא נפתרו.

מכוניות שננטשו ועלו באש בפרדייז קליפורניה, שנפגעה קשות משרפות הענק במדינה. 10 בנובמבר 2018. (צילום: (AP Photo/Noah Berger
מכוניות שננטשו ועלו באש בפרדייז קליפורניה, שנפגעה קשות משרפות הענק במדינה. 10 בנובמבר 2018. (צילום: (AP Photo/Noah Berger

הונייה הוסיף כי הוא מקווה שרבים מהנעדרים יימצאו. יותר מ-500 פניות על נעדרים הגיעו למשטרה המקומית מאז החלה השרפה, רבים מהנעדרים נמצאו בסופו של דבר.

ביממה האחרונה נחלשו הרוחות העזות, שגרמו לאש להתפשט ולהפוך לאחת מהשריפות הקטלניות ביותר בהיסטוריה של קליפורניה. עם זאת, הרוחות צפויות לשוב ולהתחזק במהלך היום, ולכן רוב צווי הפינוי באזור נותרו בעינם.

השריפות התפשטו ליותר מ-170 אלף דונם, ועלולות לגרום לנזק לעשרות אלפי מבנים, כך על פי רשות הכיבוי במדינה. לפי מרכז חיזוי הסופות של ארצות הברית, היושב באוקלהומה, האש עלולה לאיים על אזורים כגון לוס אנג'לס ואנהיים, שבהם מתגוררים כ-20 מיליון בני אדם.

שתי שרפות קטלניות פרצו גם בדרום קליפורניה, ופגעו גם בבתי הפאר של מאליבו וגם בבתי של שכונות פועלים בפרברים. שני בני אדם נהרגו כתוצאה מהאש.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז כי הממשל הפדרלי יספק מימון למאבק בשרפות בשני הקצוות של קליפורניה. מאוחר יותר איים הנשיא לעצור את הזרמת הכספים למדינה, בטענה כי ניהול היערות של המדינה הוא "כל כך עלוב".

טראמפ צייץ בשבת כי "אין כל סיבה לשריפות הענקיות, הקטלניות וניקרות האלה בקליפורניה". לטענתו, "אנחנו מעבירים מיליארדי דולרים בכל שנה, וכל כך הרבה בני אדם נהרגים, הכל בגלל ניהול כוש ביותר של היערות. תקנו את זה עכשיו, או שלא יהיו יותר תקציבים פדרליים!". המושל הנבחר של קליפורניה, גאווין ניוסום, צייץ בתגובה כי "זה לא הזמן למחנאות פוליטית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!