דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

כדורגל / המאמנת הראשית הראשונה של נבחרת הגברים הצעירה באיטליה

שחקנית העבר פטריציה פאניקו, אחראית על יצירתה וגיבושה של נבחרת שנתון 2004, בדרך למציאת הכישרונות האיכותיים ביותר בכדורגל האיטלקי | "התקווה שלי, שעכשיו הדלתות יפתחו להרבה מהקולגות שלי" אמרה פאניקו בראיון

פטריציה פאניקו (Photo by Gabriele Maltinti/Getty Images)
פטריציה פאניקו (Photo by Gabriele Maltinti/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת איטליה בכדורגל גברים עד גיל 15 התכנסה לראשונה ביום חמישי ועל כר הדשא עמדו זה לצד זה הדור הבא של בופון, דל פיירו ופירלו. לסגל של שנתון 2004 הוזמנו 38 שחקנים ממחלקות הנוער הטובות בדרום ובמרכז איטליה. שחקני העתיד של הכדורגל האיטלקי הגיעו נפעמים ונרגשים, מלאי חלומות ותשוקה למגרש האימונים בעיר רומא. 

בתוך מתחם האימונים הם פגשו לראשונה את מאמנת הכדורגל פטריציה פאניקו, המאמנת הראשית שלהם לשנה הקרובה. בסיומו של מחנה האימונים הקצר ומשחק האימון שנגמר בתיקו 2:2, המאמנת פאניקו היתה צריכה להכריע מי מהם יעברו את המבחנים וימשיכו איתה בשנתיים הקרובות כשחקני נבחרת איטליה.

פטריציה פאניקו בת ה-43 היא המאמנת הראשית של נבחרת איטליה עד גיל 15 בכדורגל גברים. בכך הפכה למאמנת הראשית הראשונה בנבחרות הגברים הצעירות באירופה. בתחילת חודש אוגוסט היא זכתה למינוי היוקרתי, לאחר שעבדה בשנה הקודמת כמנהלת הטכנית ועוזרת המאמן של נבחרת איטליה עד גיל 16 בכדורגל גברים. מתוקף תפקידה פאניקו היא האחראית על יצירתה וגיבושה של נבחרת שנתון 2004, בדרך למציאת הכישרונות האיכותיים ביותר בכדורגל האיטלקי וצירופם לנבחרת. חלק גדול מהשחקנים שהגיעו למבחנים מגיעים מקבוצות קטנות, כדי לא לפספס גם כשרונות שעוד לא התגלו בקבוצות הקטנות באיטליה.

פאניקו זכתה בתפקידה הראשון בצוות האימון של נבחרות איטליה בשנת 2017 ומאז הספיקה לעשות היסטוריה. בחודש מרץ השנה היא הובילה את הנבחרת כמאמנת ראשית זמנית בשני משחקי הידידות מול נבחרת גרמניה. בכך הפכה לאישה הראשונה בכדורגל האיטלקי שעומדת על הקווים כמאמנת ראשית במשחק של נבחרת גברים.

כינויה של פאניקו כשחקנית היה "העקרב", בעקבות יכולתה ההתקפית המשובחת בה "עקצה" את היריבות. פאניקו היא אחת משתי השחקניות היחידות שנבחרו להיכל התהילה של הכדורגל האיטלקי. במהלך הקריירה הארוכה היא שיחקה במועדונים לאציו, מילאן, ורונה, טורינו, פיורנטינה ובלו סקאי מהליגה האמריקאית. בליגה האיטלקית היא זכתה ב-10 אליפויות עם ארבעה מועדונים שונים, והיתה מלכת השערים ב-14 עונות שונות. את נבחרת איטליה היא הובילה לארבעה גביעי עולם וחמש אליפויות אירופה. במדי הנבחרת היא הופיעה 204 משחקים וכבשה 110 שערים.

מיד לאחר פרישתה מכדורגל פעיל, היא מונתה למאמנת נבחרת הנערות עד גיל 19. לאחר שנה קיבלה מינוי יוקרתי יותר, בו המשיכה להיות חלק משמעותי מצוות המאמנים המכשיר את הדור הצעיר של הכדורגל האיטלקי. בהתאחדות האיטלקית היו מרוצים מעבודתה והשנה היא זכתה לראשונה להפוך למאמנת ראשית. נבחרות עד גיל 15 לא מתחרות בתחרויות רשמיות ומשמשות הכנה ראשונה לכדורגל בינלאומי. במהלך השנה הקרובה, יצטרכו פאניקו ועוזריה להעניק את הבסיסים הדרושים לשחקנים ברמות הבינלאומיות הגבוהות. התחרויות הרשמיות מתחילות רק בנבחרות עד גיל 17.

בראיון למגזין הנשים האיטלקי "IO Donna" התייחסה פאניקו לשאלה האם לפי דעתה הכדורגל האיטלקי מוכן לאישה שתהיה בצוות האימון בליגה הבכירה. פאניקו מבינה היטב את רוח הדברים בכדורגל האיטלקי, שעוד אינו מוכן לשינויים כל כך גדולים: "באופן ברור, לא! אחרת משחק הבכורה שלי כמאמנת ראשית (בחודש מרץ) לא היה כזאת סנסציה. זה יכול לקרות רק כאשר כולם יסתכלו על היכולת שלך כמאמנת ולא יבחנו אותך לפי המגדר שלך. התקווה שלי, שעכשיו הדלתות יפתחו להרבה מהקולגות שלי."

במהלך הראיון המשיך המראיין להקשות עליה והיא נשאלה האם היא מסוגלת לראות את עצמה מאמנת את נבחרת הגברים הבוגרת בעוד 10 שנים. "למען האמת, זה יהיה נחמד. אבל אני לא מסוגלת לדמיין את זה קורה, בגלל התגובות של האנשים. אני מנסה להתפתח עם הזמן, אני לומדת מכולם ומנסה לתרום כמה שאפשר למען ההצלחה המשותפת."

ההחלטה של ההתאחדות האיטלקית להאמין ולטפח את פטריציה פאניקו כמאמנת היא לא דבר מובן מאליו. הנהלת ההתאחדות מאמינה במאמנת הצעירה ומתייחסת ליכולות האימון שלה ולא למגדר שלה. המטרה של פאניקו היא די ברורה. היא מעונינת להתקדם ככל שניתן בתוך תפקידי ההתאחדות, במטרה לפתוח עוד דלתות למאמנות איטלקיות כמוה. פאניקו תצטרך להשאיר עם הזמן חותם אמיתי ולא להתפתות להצעות שמגיעות מליגת הנשים המתחדשת, בתקווה שתצליח יום אחד לעשות היסטוריה ותהיה המאמנת הראשית הראשונה שתוביל את נבחרת איטליה הצעירה במהלך טורניר רשמי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!