דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

יהלום שחור / נציג המשטרה: החברה של לבייב "התנהלה כארגון פשע לכל דבר"

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של זבולון לבייב, בנו של איש העסקים, ושל שני חשודים נוספים בפרשת הברחת היהלומים | עוד טענה המשטרה כי "החברה שיבשה והשמידה ראיות".

לב לבייב (צילום ארכיון: יוסי זליגר / פלאש 90).
לב לבייב (צילום ארכיון: יוסי זליגר / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית משפט השלום בראשון לציון, על ידי השופט גיא אבנון, האריך היום (ראשון) ביומיים את מעצרם של זבולון לבייב, בנו של לב לבייב, ראובן שמואלוב, וחשוד נוסף ששמו אסור בפרסום. שלושת החשודים הינם עובדי חברת היהלומים LLD בבעלות לב לבייב, וכונו על ידי המשטרה כחשודים הבולטים בפרשת "יהלום שחור".

החשוד הרביעי אותו ביקשה המשטרה להשאיר במעצר, ששמו אסור בפרסום, שוחרר בתנאים מגבילים על ידי בית המשפט.

בקשת המשטרה הייתה להאריך את מעצר ארבעת החשודים בשישה ימים. נציג המשטרה, גל צסנר, אמר בתחילת הדיון כי "חברת LLD התנהלה כארגון פשע לכל דבר ועניין. תוך שימוש בבלדרי יהלומים, שמבריחים יהלומים כאחרוני בלדרי הסמים. החברה שיבשה והשמידה ראיות".

כזכור, הפרשה הפכה לגלוייה בשבוע שעבר, במהלכו נעצרו על ידי המשטרה תשעה חשודים, רובם עובדי חברת LLD בעבר או בהווה. כיום, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של ארבעה חשודים בלבד, בזמן שיתר החשודים שוחחרו לבתיהם, רבים – בתנאים מגבילים.

לשאלת השופט אבנון, ענה נציג המשטרה גל צסנר כי "מי שנמצא כרגע בהארכת המעצר הם החשודים העיקריים שלמעשה אחראיים על העבירות. מי שנמצא פה – חלקו בפרשה גדול יותר ומעורבותו גדולה יותר".

בהמשך הדיון, התברר על ידי עורכי הדין המייצגים את החשודים, כי רבים ממי שנעצרו בפרשה הושמו באותם תאי מעצר עם עצורים אחרים בפרשה, באופן שאפשר להם לשוחח זה עם זה. זאת, למרות שבתחילה טענה המשטרה כי היא חוששת משיבושי חקירה.

כך, אמר בדיון עו"ד אלון רון, המייצג את זבולון לבייב, כי בלילה בו הוכנס לבייב למעצר, הוכנס לתא שלו חשוד אחר בפרשה, ששמו אסור לפרסום. לטענתו, גם לאחר שביקש לבייב להרחיק ביניהם, החשוד השני הועבר לתא הנמצא מולו, באופן שאפשר לשניים להמשיך לשוחח.

בהמשך, טען עו"ד ז'ק חן, המייצג את ראובן שמואלוב, כי במהלך כל סוף השבוע, הושם שמואלוב באותו תא מעצר יחד עם שני חשודים אחרים בפרשה, ששמם אסור בפרסום.

עורכי הדין שאלו את נציג המשטרה בדיון האם ייתכן כי חשודים רבים כל כך בפרשה הושמו בתאי מעצר משותפים מתוך כוונה מכוונת של המשטרה לגרום להם לדבר, טענה לה נציג המשטרה התנגד. לטענת המשטרה, החשש משיבושי חקירה הינו מכך כי העצורים ישפיעו על חשודים אחרים בפרשה שאינם עצורים, ולא כי ישפיעו אחד על השני.

על כך אמר נציג המשטרה צסנר כי מתוקף תפקידיהם הבכירים בחברה של לבייב ושמואלוב, מתקיים החשש לפיו הם יוכלו לשבש את החקירה ולשוחח עם חשודים שטרם נעצרו ונחקרו. על לבייב אמר צסנר כי "מתוקף תפקידו כמנכ"ל בחברה ובחברת LRD, אנחנו חוששים לשיבוש מהלכי חקירה, בזמן שאנשי החברה נחקרים".

כאמור, מדובר בהארכת המעצר השנייה אליה הובאו ארבעת החשודים. זאת, כאשר לבייב ושמואלוב שהו זה שבעה ימים במעצר, ושני החשודים הנוספים חמישה ימים. הפעם, ביקשה המשטרה הארכת מעצר של שישה ימים – בקשה אותה השופט אבנון צמצם באופן משמעותי. אבנון העיר למשטרה כי הוא תולה את הארכת המעצר הנוכחית בכך שלאחריה ישוחררו החשודים לחלופות מעצר. אבנון אמר כי "מצופה מהיחידה החוקרת לקדם באופן משמעותי בפרק הזמן שנקצב את פעולות החקירה האקוטיות בעניינם של החשודים, כך שבמועד הדיון הבא, ככל שיתקיים, מצופה מהיחידה לבקש החוקרת לבקש להורות על שחרורם בתנאים מגבילים". עוד אמר כי "מובהר כי ככל שלא ץחול התפתחות משמעותית ובלתי צפוייה, סביר שהחשודים ישוחררו".

עו"ד אלון רון, המייצג את זבולון לבייב, התייחס בסיום הדיון לטענות המשטרה לפיהן חברת LLD פעלה כמן ארגון פשע, ואמר כי "מה שמגדירה המשטרה בשלב כל כך מוקדם של ההליך – לא צריך להתייחס לזה ברצינות ממשית. חכו למה שיתברר – גם בחקירה, גם אחרי זה, ואם יהיה צורך בבית משפט – אז גם בבית משפט". עוד אמר רון על לבייב כי החשדות הנוגעים להברחת יהלומים "החשדות הללו לא קשורים אליו, הוא לא מעורב בצורה של הברחה".

עו"ד רון הוסיף ואמר כי "אנחנו טענו שהמעצר נובע מרצון של המשטרה להגיע לאנשים אחרים. אם זה נכון או לא נכון – זה נראה כבר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!