דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עזה

המבצע שהשתבש / מרכינים ראש: סגן אלוף מ' הובא אחר הצהריים למנוחות

תחנות הרכבת בשדרות, אופקים ונתיבות ישארו סגורות | אין לימודים בעוטף ישראל | מאז השעה 1:15 לא נורו רקטות לעבר ישראל | 7 אנשי חמאס נהרגו בפעולת צה"ל ברצועה | עדכונים שוטפים

נזקי התקיפה הישראלית בחאן יונס. 12 בנובמבר 2018 (Photo by Ali Jadallah/Anadolu Agency/Getty Images IL)
נזקי התקיפה הישראלית בחאן יונס. 12 בנובמבר 2018 (Photo by Ali Jadallah/Anadolu Agency/Getty Images IL)
שי ניר

דובר צה"ל התיר לפרסום כי הקצין שנהרג הלילה בפעולת הכוח המיוחד ברצועת עזה, הוא סגן אלוף מ' ז"ל. קצין נוסף שנפצע קשה מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ומצבו יציב. נכון לשעה 6:00, זוהו 17 שיגורי רקטות מכיוון הרצועה לתוך ישראל, כיפת ברזל יירטה 3 מהן, ולא נמסר על נפגעים או נזק בקרב התושבים בעוטף. מאז השעה 1:15 לא נורו רקטות לעבר ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הבוקר כי "‏אני מרכין את ראשי בנפול סגן אלוף מ׳ ז"ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה"ל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו תסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לסא״ל מ׳, למשפחתו ולחבריו לנשק. יהי זכרו ברוך:

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס מסר כי "כח צה"ל שפעל הלילה ברצועת עזה נקלע למציאות מורכבת מאוד. הלוחמים פעלו באופן הירואי, פגעו במי שאיים עליהם וחילצו את עצמם לשטח ישראל. תגברנו כוחות ואנחנו ערוכים".

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה אמש כי "יחידה מיוחדת של הצבא הישראלי חדרה לשטח הרצועה, בעומק של כ-3 ק"מ, באמצעות רכב אזרחי באזור מסגד השאהיד איסמאעיל אבו שנב, מזרחית לחאן יונס. הכוח חיסל את המפקד בזרוע הצבאית של חמאס, נור ברכה. אחרי שהכוח נחשף ולוחמינו הסיגו אותו, נכנסו מטוסי חיל האוויר למרחב והחלו להפציץ כדי לחפות על נסיגת הכוח – דבר שהביא להרוגים בקרב בני עמנו. האירוע נמשך וכוחותינו פועלים מול התוקפנות הציונית המסוכנת".

על-פי הזרוע הצבאית של חמאס, מסוק צבאי נחת סמוך לגדר הגבול ותחת אש כבדה שנורתה עליו מטווח קצר פינה את כוח צה"ל. עוד נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר פוצצו מהאוויר את רכב המילוט של כוח צה"ל. בהודעת הארגון נאמר כי ישראל נושאת באחריות מלאה לתקרית ולהשלכותיה. "ההתנגדות הכשילה את פעולת המודיעין הישראלי לעיני כל העולם".

לפי הנחיית כוחות הביטחון לא יתקיימו לימודים היום ברחבי עוטף ישראל. תחנות הרכבת בשדרות, נתיבות ואופקים יהיו סגורות, ותנועת הרכבות מצפון בקו זה תסתיים בתחנת אשקלון. בנוסף לא תתקיים תנועת רכבות מבאר שבע בקו הרכבת המערבי, רכבת הנגב. ברוב המועצות האזוריות ממשיכים את משנה הזהירות, ומבקשים מהעובדים לעבוד בסמוך למרחבים מוגנים.

7 מאנשי הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו בפעולה האמורה, ביניהם בכיר בארגון, ואחרים נפצעו בתקיפת צה"ל בדרום רצועת עזה, כך מדווח משרד הבריאות הפלסטיני.  ראש הממשלה נתניהו קיצר את ביקורו בפריז וינחת כבר הלילה חזרה בישראל, שר הביטחון ליברמן קיים הערכת מצב ביטחונית בקריה.

התייעצויות הביטחוניות של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל אייזנקוט וראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
התייעצויות הביטחוניות של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל אייזנקוט וראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

 

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

אדלשטיין: "‫לבם של כל אזרחי ישראל נמצא כעת עם תושבי הדרום וכוחותינו הפועלים בגדר הרצועה"

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "‫בשמי ובשם כנסת ישראל אני שולח חיבוק ותנחומים למשפחתו של סא״ל מ׳, לוחם אמיץ, מלח הארץ, שנפל הלילה בפעילות המבצעית בעזה, ואיחולי החלמה מהירה לחייל הפצוע.‬ ‫לבם של כל אזרחי ישראל נמצא כעת עם תושבי הדרום וכוחותינו הפועלים בגדר הרצועה. מי ייתן ויחזרו הביתה בשלום"

איזנקוט: "צה"ל חייב לסגן-אלוף מ׳ יותר משניתן לספר"

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, וראש השב״כ, נדב ארגמן, קיימו הערכת מצב בהשתתפות בכירי צה״ל ושירות הביטחון הכללי. במהלך הערכת המצב עמדו על מוכנות כוחות צה״ל וכוחות הביטחון למול התפתחויות עתידיות. צה״ל תגבר כוחותיו בפיקוד הדרום וערוך להפעלת כוח רב באם יידרש.

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט: ״כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל. הכוח וכוחות חיל-האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. מצדיע לכוחות. צה״ל חייב לסגן-אלוף מ׳ יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה״ל הפצוע״.

ח"כ עמיר פרץ: "התנהלותם של תושבי העוטף מהווה גיבוי חשוב לכוחות הביטחון"

שר הביטחון לשעבר ח״כ עמיר פרץ: ״אני מביע צער עמוק על נפילתו של קצין צה״ל ושולח איחולי החלמה שלמה לחייל הפצוע. פעולות בעומק שטח האויב הן חלק הכרחי לשמירה על ההרתעה ועל היתרון האיכותי של צה״ל, והתנהלותם של תושבי העוטף מהווה גיבוי חשוב לכוחות הביטחון במשימות החשובות.״

ליבני: "גאים באומץ הלב של חיילנו", לפיד: "מחזק את לוחמי צה״ל ומפקדיו"

ראש האופוזיציה ציפי לבני: ״כואבים עם משפחת קצין צה״ל שנהרג הלילה בפעולת כוחותינו ברצועה ומאחלים החלמה מהירה לקצין הפצוע. אנחנו גאים באומץ הלב של חיילנו שערוכים בכל שעה לכל משימה. ולתושבי העוטף – לא נותר אלא להצדיע לכם. כעת יש לפעול בשיקול דעת ובאחריות.״

יו״ר מפלגת יש עתיד, ח״כ יאיר לפיד:  ‏״לילה קשה לצה״ל ולתושבי עוטף עזה. מחזק את לוחמי צה״ל ומפקדיו, שהוכיחו אתמול תעוזה ונחישות והזכירו לחמאס ולכל האויבים שלנו שאין מקום שבו לא נגיע אליהם. משתתף בצערה הכבד של משפחת הקצין ההרוג ושולח איחולי החלמה לקצין שנפצע״.

הודעה לתושבי מ.א שדות נגב: אין שינוי בהנחיות

מהמועצה האזורית שדות נגב נמסר כי לאחר הערכת מצב אין שינוי בהנחיות. מוסדות החינוך, בתי ספר, גנים, מעונות יום, פעוטונים ושאר המסגרות השונות במועצה, לא יפעלו היום כלל. כמו כן כל ההסעות למוסדות חוץ לא יפעלו (גם אם מתקיימים בהם לימודים). במועצה מבקשים מהתושבים כי בכל תחושה של מצוקה ניתן להתקשר ולקבל סיוע בטלפון: 089941091. בכל עניין אחר ניתן להתקשר למוקד המועצה בטלפון 089938107 או במספר מקוצר 107.

אין חובה על תושבי מ.א. אשכול להמצא סמוך למרחבים מוגנים, לימודים לא יתקיימו

הודעת המועצה האיזורית אשכול: בסיום הערכת מצב, אין חובה לשהות בסמיכות למרחבים מוגנים. במקרה של אזעקה יש לפעול בהתאם להנחיות התגוננות. שאר ההנחיות ללא שינוי. לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך. התכנסויות עד 300 איש בשטח סגור בלבד. במהלך היום תיתכן תנועה ערה של כלים צבאיים. ישנן ניידות משטרה בצמתים אך אין חסימת כבישים.

הותר לפרסום: הקצין שנהרג הלילה סגן אלוף מ'

דובר צה"ל מסר כי קצין צה"ל, סגן-אלוף מ' ז"ל, נפל הלילה במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. בצה"ל מבהירים כי הודעה נמסרה למשפחתו, וכי צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

הנשיא ריבלין: "חיבוק אמיץ ללוחמינו כולם העומדים על משמר הארץ"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס לתקרית הלילה בה נהרג קצין וחייל נוסף נפצע: "אני המום וכואב את אובדנו של קצין צה״ל שנהרג הלילה ומתפלל יחד עם כל אזרחי ישראל לרפואת הלוחם שנפצע. חיבוק אמיץ ללוחמינו כולם העומדים על משמר הארץ גם בשעה זו ומבטיחים את שלומינו."

תחנות הרכבת בשדרות, נתיבות ואופקים ישארו סגורות

לפי הנחיית כוחות הביטחון יסגר לעת עתה קטע רכבת הנגב (הקו המערבי) שבין אשקלון לבאר שבע. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים יהיו סגורות. התנועה מצפון בקו זה תסתיים בתחנת אשקלון. לא תתקיים תנועת רכבות מבאר שבע בקו הרכבת המערבי, רכבת הנגב. התנועה מבאר שבע דרך לוד תתקיים כסדרה.

ח"כ חיים ילין: "סומך על צה"ל וכוחות הביטחון"

צה"ל: נכון לשעה 23:58, זוהו עשרה שיגורים לשטח הארץ. לוחמי כיפת ברזל ירטו שני שיגורים

אזעקת צבע אדום נוספת בכרם שלום

תושב אשכול: "עדי שמיעה אמרו שמזמן לא שמעו פיצוצים כה רבים ועצמתיים"

גורם ביטחוני באחד היישובים במוא"ז אשכול לדבר ראשון: "זה לא בדיוק האירוע השכיח שהפלסטינים יוזמים על הגדר ולכן הוא חריג מאוד בתפיסה ובנוף של התקופה האחרונה.

"ברגע שהכוח נתקל צה"ל החשש המרכזי היה שהחמאס ינסה לבצע חטיפה. צה"ל הגיב בהפעלת עוצמת אש גדולה מאוד. עדי שמיעה סמוכים למקום אמרו שמזמן לא נשמעו הדי פיצוצים כה רבים וכה עוצמתים

אזעקה נוספת בכרם שלום

ראש הממשלה יקצר את ביקורו בפריז וישוב הלילה לישראל

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נוכח האירועים הביטחוניים בדרום ראש הממשלה החליט לקצר את ביקורו בפריז וישוב הלילה לישראל.

הזרוע הצבאית של חמאס: "כוח צה"ל הסתנן לעזה והרג מפקד מכוחות ההתנגדות"

גדודי עז אל-קסאם: כוח מיוחד של האויב הציוני הסתנן הערב במכונית אזרחית באזור מסגד השהיד איסמעיל אבו שנב, במרחק של 3 ק"מ ממזרח לח'אן יונס: כוח זה הרג את מפקד כוחות ההתנגדות ומטוסי הקרב של האויב ביצעו הפגזות כדי לגבות את נסיגת הכוח הזה שהוביל למותם של כמה מעמנו האירוע נמשך וכוחותינו מתמודדים עם התוקפנות הציונית המסוכנת הזאת

עוד אזעקות בעוטף עזה: חולית, ניר יצחק, סופה וכרם שלום

בעקבות המצב הביטחוני: לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה

פיקוד העורף פרסם הנחיות בעקבות ההסלמה בדרום:

  • לא יתקיימו מחר לימודים בעוטף עזה
  • ניתן לכנס רק עד 300 איש בשטח סגור
  • עבודה חקלאית אינה מאושרת
  • שירותים לקהל הרחב יתקיימו במתכונת מצומצמת
  • מקומות עבודה שאינם חיוניים -רק במידה וקיים מרחב מוגן תקני

אזעקת צבא אדום נוספת בכרום שלום

גדודי עז אדין אלקסם צפוי להוציא בשעה הקרובה הודעה מיוחדת

על פי דיווחים, משרד הבריאות הפלסטיני העלה כוננות בכל בתי החולים ברצועה.

אזעקות צבע אדום בכרם שלום ובחולית, סופה וניר יצחק

מרחב עוטף עזה 236: חולית, ניר יצחק, סופה.

מרחב עוטף עזה 237: כרם שלום.

בנתב"ג שינו הערב את מסלולי הנחיתות בעקבות החשש מירי על שד התעופה הלאומי, בעקבות המצב הביטחוני, והנחיתות יתבצעו בחלק צפוני של השדה.

המועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון הורו לתושביהם להשאר בסמיכות למרחבים המוגנים. על פי מקורות פלסטינים, כלי טייס של חיל האוויר תוקפים כמה יעדים בסמוך לגבול.

בדובר צה"ל הוציאו הודעה בעקבות השמועות שנפוצו ברשתות החברתיות, והבהירו שאין חייל ישראלי חטוף בפעולה ברצועת עזה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו המצוי בפריז לרגל אירועי 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה, מקבל עדכונים שוטפים ונמצא בהתייעצויות ביטחוניות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!