דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

מעטה הסודיות / איזנקוט: "צה"ל חייב לסגן-אלוף מ' יותר משניתן לספר"

לא ידועים פרטים רבים על התקרית הלילה ברצועת עזה, בה נהרג סא"ל מ' ונפצע קצין נוסף, אך על פי הודעת דובר צה"ל: "מה שנחשף הלילה הוא קצה קצהו של פעילויות שמטרתן לבסס את עליונות ישראל"

תקיפה ישראלית בעזה. ארכיון (AP Photo/Adel Hana)
תקיפה ישראלית בעזה. ארכיון (AP Photo/Adel Hana)
שי ניר

‏"אני מרכין את ראשי בנפול סגן אלוף מ׳ ז"ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה"ל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו תסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לסא"ל מ׳, למשפחתו ולחבריו לנשק. יהי זכרו ברוך", אך אמר הבוקר  ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי הפעילות המבצעית שבוצעה ברצועת עזה הלילה, בה נהרג סא"ל מ' ונפצע קצין נוסף.

לא ידועים פרטים רבים על התקרית הלילה, בה נכנס כוח מיוחד של צה"ל לשטח הרצועה. אולם לפי הודעת הזרוע הצבאית של חמאס,  הכוח "הסתנן הערב במכונית אזרחית באזור מסגד השהיד איסמעיל אבו שנב, במרחק של 3 ק"מ ממזרח לח'אן יונס: כוח זה הרג את מפקד כוחות ההתנגדות ומטוסי הקרב של האויב ביצעו הפגזות כדי לגבות את נסיגת הכוח הזה שהוביל למותם של כמה מעמנו". הבוקר דיווחו גורמים ברצועה כי צה"ל השמיד את כלי הרכב שנשאר בעומק הרצועה.

"סא"ל מ' נפל בפעילות הרואית" אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, "כוח מיוחד יצא לבצע פעילות שתעזור בהתמודדות עם איומים, ברגע שנתקעו פעלו בצורה הכי טובה שיש. לא נכנס לפרטים של ההרוג אבל הוא איש רב פעלים".

"כל הכוח מחולץ כולל הנפגעים, החילוץ מתבצע ללא נפגעים נוספים מעבר לסיטואציה הראשונית" המשיך דובר צה"ל, "הכוח הצה"לי נפגע בזמן האירוע הראשון ולא בזמן החילוץ. נוסף על כך, בוצעו פעילות חיל האוויר וגם פעולות פינוי שפגעו בפלסטינים".

עוד הוסיף כי "מה שנחשף הלילה הוא קצה קצהו של פעילויות שמטרתן לבסס את עליונות ישראל. החילוץ שלהם הוא מעשה גבורה וידובר בו עוד. הם פעלו באופן אמיץ ונחוש. יש לנו מה ללמוד מהאירוע והלקחים יופקו. מטרת הפעולה לא הייתה חיסול או חטיפה. כוחות צה"ל נמצאים במוכנות למגוון אפשריות ותגברנו כוחות. אנו במוכנות לכל מה שיתפתח. פעולות מסוג זה נשקלות בכובד ראש ובד"כ נשארות מתחת לרדאר. גם לפעולה הזו נערכנו במשך רב".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר בתום הערכת המצב עם בכירי מערכת הביטחון כי "כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל. הכוח וכוחות חיל-האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. מצדיע לכוחות. צה"ל חייב לסגן-אלוף מ' יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה״ל הפצוע".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "עם ישראל איבד הלילה לוחם רב פעלים, שתרומתו לביטחון המדינה תישאר חסויה עוד שנים רבות. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בתקרית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!