דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עוטף ישראל

דיווחים שוטפים / מאות רקטות נורו לעבר ישראל | הרוג ושתי פצועות קשה באשקלון | הקלות בהנחיות לתושבי העוטף

חייל נפגע קשה כאשר טיל מדויק פגע באוטובוס ממנו יצאו עשרות חיילים כמה דקות מוקדם יותר | ביישובים עד ב"ש ואשדוד לא יתקיימו לימודים היום, נדחה הסיבוב השני בבחירות בחוף אשקלון | צה"ל הפציץ מעל 150 יעדי טרור ברצועה

  • תקיפות צה"ל עד לשעה זו (דובר צה"ל)
    תקיפות צה"ל עד לשעה זו (דובר צה"ל)
  • שריפה בבניין באשקלון כתוצאה מפגיעת רקטה (כבאות והצלה לישראל מחוז דרום)
    שריפה בבניין באשקלון כתוצאה מפגיעת רקטה (כבאות והצלה לישראל מחוז דרום)
  • תקיפות צה"ל ברצועת עזה. ארכיון (עבד ראחים כתיב/פלאש90)
    תקיפות צה"ל ברצועת עזה. ארכיון (עבד ראחים כתיב/פלאש90)
  • צוותי כיבוי מתחנת אשקלון פועלים בשריפה בבניין באשקלון בעקבות נפילה (דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)
    צוותי כיבוי מתחנת אשקלון פועלים בשריפה בבניין באשקלון בעקבות נפילה (דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)
  • משטרת המחוז הדרומי ולוחמי מג"ב ערוכים בכוחות מוגברים ברחבי הערים בדרום. ״נגיב במהרה בכל אירוע בכדי להבטיח את ביטחון ציבור התושבים״, ציינו במשטרה (דוברות המשטרה)
    משטרת המחוז הדרומי ולוחמי מג"ב ערוכים בכוחות מוגברים ברחבי הערים בדרום. ״נגיב במהרה בכל אירוע בכדי להבטיח את ביטחון ציבור התושבים״, ציינו במשטרה (דוברות המשטרה)
  • עובדי חברת החשמל ומנהל אזור אשקלון, לפני תיקון פגיעה באזור אשקלון
    עובדי חברת החשמל ומנהל אזור אשקלון, לפני תיקון פגיעה באזור אשקלון
שי ניר

יממה וחצי בוערת בדרום: מעל 370 שיגורים נורו מאז השעה 16:30 לעבר ישראל, מרחבי רצועת עזה. בתים ומבנים בשדרות, אשקלון ונתיבות נפגעו. באחת הפגיעות באשקלון נהרג גבר כבן 40, אישה נפצעה אנוש קשה ואחת נוספת נפצעה באורח קשה. אזעקות צבע אדום נשמעו בישובים רבים בעוטף עזה, נתיבות, אופקים, אשקלון ואפילו ים המלח במהלך הלילה כולו. לאורך כל הלילה הפגיז צה"ל מעל 150 יעדי טרור בעזה, ביניהם מנהרת טרור, מטה המודיעין של חמאס ובניין הטלוויזיה של אל אקצא.

לימודים בוטלו בישובים רבים, וכן בוטל יום הבחירות למועצה איזורית חוף אשקלון. המטחים נמשכים על ישובי הדרום גם בשעות אלו. דובר חמאס אבו עוביידה מאיים שאשדוד ובאר שבע יהיו המטרות הבאות במידה וישראל תמשיך לפגוע, כלשונו, במבנים אזרחיים.

שר האוצר ורשות המסים יקדמו תקנות לפיצויים בגין הפסד ימי עבודה להורים והפגיעה בתיירנים, בחצי השנה האחרונה. בין השאר, יפוצו גם הדבוראים ששטחי המרעה שלהם נשרפו כתוצאה מבלוני התבערה.

תיעוד מתקיפות צה"ל ברחבי רצועת עזה (דובר צה"ל)

יירוט מעל נתיבות. קרדיט: רשת רוטרניק.

תיעוד מתקיפות צה"ל את תחנת השידור אל אקצא (דובר צה"ל)                         

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

צה"ל תקף חשודים שהתקרבו לגדר המערכת מצפון הרצועה

מדובר צה"ל נמסר: מסוק קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו במרחב הגדר מספר חשודים שזוהו חוצים את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. החשודים היו במעקב תצפיות וכוח צה"ל.

הפגיעה בצוברי הגז בשדרות: לוחמי האש ממשיכים לקרר את הצוברים

בהמשך לשריפת צוברי הגז בשדרות מאמש,לוחמי האש עדיין פועלים לקירור צוברי הגז ועד לסיום השריפה במקום. במהלך כל הלילה פעלו צוותי הכיבוי להשגת טמפרטורה נכונה של צוברי הגז ובכדי למנוע פיצוץ של שלושת המיכלים וחלילה לגרום לאסון.
האירוע יסתיים בשעות הקרובות.

הוקלו ההנחיות על תושבי העוטף: מותר להמצא מחוץ למרחבים המוגנים

מדובר צה"ל נמסר: לאור הערכת המצב, הוחלט על ההקלות הבאות במדיניות ההתגוננות בעוטף עזה:
1. מאושרת עבודה שאינה חיונית בתנאי שקיימת סמיכות למרחב מוגן על פי זמן הכניסה למיגון.
2. מאושר לקיים לימודים בגנים ממוגנים בלבד בתוך הישוב בלבד במועצות האזוריות.

כמו כן, ההנחיה לשהייה רציפה במרחב מוגן הוקלה אך יש לפעול בהתאם להנחיות ולזמני ההתגוננות.

שר האוצר ורשות המסים יקבעו תקנות לפיצוי בגין אובדן ימי עבודה להורים בחצי שנה האחרונה

רשות המסים מודיעה כי בעקבות האירועים בעוטף עזה של בלוני התבערה והנפץ, ירי טילים וכיו"ב, סיכמו שר האוצר משה כחלון ומנהל רשות המסים, ערן יעקב, על התקנת תקנות שתוקפן יהיה מ-1.5.2018 ועד 31.12.2018 שיתנו מענה ל:
א. הפסד ימי עבודה להורים שנשארו בביתם לנוכח הנחיית פיקוד העורף שלא לפתוח את מוסדות החינוך.
ב. תיירות בעוטף שנפגעה.
ג. דבוראים בעוטף ששטחי המרעה שלהם נשרפו כתוצאה מבלוני התבערה והנפץ.

כמו-כן, רשות המסים בתיאום עם משרד האוצר, תעקוב אחר ההתפתחויות האחרונות, ובהתאם לכך, יבחן מענה נוסף, לפי משך הסבב והיקפו.

אשקלון: הרוג ופצועה קשה, 6 פגיעות ישירות בביניינים ובתים, 61 פצועים קל

דוברות עיריית אשקלון מסרה הבוקר נתונים על המתרחש בעיר הדרומית שחטפה משעות אחר הצהריים אמש פגיעות קשות, הרוג ופצועה במצב קשה. "לפני שעה קלה הסתיימה הערכת מצב שהתקיימה בחמ"ל עיריית אשקלון במעמד ראש העיר, תומר גלאם, ראשי המכלולים ונציגי פיקוד העורף, משטרת ישראל, כב"א ומד"א. להלן סיכום האירועים באשקלון עד כה: 6 נפילות ישירות בבניינים ובבתים ברחבי העיר. בכולן ניתן מענה על ידי כוחות הביטחון וגורמי המקצוע העירוניים (רווחה, תפעול, אחזקה, הנדסה וכדו'). בעקבות הנפילות נפצעו 61 תושבים במצב קל, 12 נפגעי חרדה, 1 במצב בינוני. פצועה נוספת במצב קשה והרוג אחד.

באשקלון אין לימודים וכלל המקלטים הציבוריים המשותפים נפתחו על ידי העירייה.
מוקד 106 תוגבר אף הוא בנציגי שירות והוא כולל מערך של פסיכולוגים ועובדים סוציאליים למתן מענה מקצועי ויעיל. לשירות התושבים קו חירום לנפגעי חרדה 08-6792546. אגף הרווחה והשירותים החברתיים העניק פתרון של דיור חלופי לכל מי שנדרש לו מענה מסוג זה.

מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של צה"ל תקף כעת מחבל בצפון רצועת עזה המשויך לחוליית משגרי ירי תלול מסלול.

 

 

שמאים של רשות המיסים הגיעו לאשקלון, 15 משפחות שבתיהן נהרסו פונו לבתי מלון

כ-20 צוותים של קרן הפיצויים (מס רכוש) מאויישים על ידי שמאים ומהנדסים נמצאים כרגע ביישובי עוטף עזה והדרום, לצורך הטיפול בנזקי הרכוש שנגרמו כתוצאה מסבב ההסלמה. כמו-כן נפתח מוקד החירום של קרן הפיצויים באשקלון וניתן לפנות אליו בטלפון: * מסים 4954* כבר אתמול בשעות אחה"צ והלילה פעלו צוותי קרן הפיצויים (מס רכוש) בישובים בהם היו פגיעות לצורך מיפוי הנזקים ומתן מענה לצרכים דחופים.

בנתיבות פונתה משפחה אחת מביתה, בתיאום עם רשות המסים. באשקלון פונו 15 משפחות מבתיהן, ובתיאום עם עיריית אשקלון חלקן פונו לבתי מלון.

צוותי מד"א בדרום טיפלו ב-55 נפגעים, בהם הרוג ושלושה פצועים קשה

במד"א שיחררו נתונים על כלל האירועים מאז אתמול אחר הצהריים עד לשעה 9:00 ביום שלישי: צוותי מגן דוד אדום העומדים בכוננות הגבוה ביותר העניקו טיפול רפואי בגזרות שער הנגב, אשקלון ושדרות ל- 55 נפגעים, בהם: 1 הרוג גבר כבן 48, 3 קשה, מהם חייל שנפגע מרסיסים בגזרת שער הנגב ו- 2 נשים כבת 60 וכבת 40 בגזרת אשקלון, 1 בינוני כבן 40 בגזרת אשקלון ו- 23 במצב קל שנפצעו מרסיסי זכוכיות, הדף, שאיפת עשן ונחבלו במהלך ריצה למרחבים מוגנים, כמו כן 27 בני אדם שלקו בהתקף חרדה. כלל הפצועים פונו לבתי החולים סורוקה (1 קשה, 2 חרדה) וברזילי (2 קשה, 1 בינוני, 23 קל ו- 25 חרדה).

במהלך הערב שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בדרום 120 מנות ומרכיבי דם.

קריאות במערכת הפוליטית להכריז על מצב חירום

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) קרא בוועדת חוץ וביטחון להכריז על מצב מל"ח: "אני קורא לוועדת חוץ וביטחון לקבל החלטה ולקרוא לקבינט להכריז על מצב חירום מל"ח- משק לשעת חירום. זה הלקח החשוב שעלה בדו"ח מבקר המדינה שחקר את מלחמת לבנון השנייה ואת הלקח הזה צריך ליישם כעת לנוכח המצב בדרום ובעוטף עזה!"

דו"צ: צה"ל תקף כלי שיט של חמאס

מדובר צה"ל נמסר כי כלי שיט של צה"ל השלימו תקיפה של מספר כלים ייעודיים המשמשים את הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס לביצוע פעילויות טרור ימיות כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל.

תיעוד תקיפת המטה לביטחון ברצועה

בחזית: הרשויות האזרחיות נערכות לעוד יום קשה בדרום

הערכת מצב ותדרוך בוקר במועצה האזורית שער הנגב (מועצה אזורית שער הנגב)

תקיפה נוספת בעזה: מחסן אמצעי לחימה בלב העיר

דובר צה"ל מוסר כי "מטוסי קרב של צה"ל תקפו מבנה המשמש את הכוח הצבאי של חמאס ואת הכוח המודיעיני הצבאי של הזרוע הצבאית של חמאס. המבנה מצוי בבעלות ארגון הטרור חמאס ושימש את הארגון לפעילות צבאית הכוללת איסוף מודיעין, מחקר ופיתוח ארגון הטרור. במבנה, נמצא גם מחסן אמצעי לחימה".

"הבניין ממוקם בלב העיר עזה, סמוך לבתי ספר, מסגד ומתקנים דיפלומטיים ובתוכו קיים גם גן ילדים".

תקיפות צה"ל עד לשעה זו (דובר צה"ל)

בשעה 7:30 זוהתה נפילה בתוך חצר בית בישוב באשכול | אין נפגעים בגוף, נזק נגרם לבתים

דובר החמאס אבו עוביידה מאיים שאשדוד ובאר שבע יהיו המטרות הבאות

זאת, במידה וישראל תמשיך לפגוע במבנים אזרחים, כלשונו

ישיבת הקבינט הוקדמה לשעה 9:00, הרמטכ"ל איזנקוט מקיים הערכת מצב

ישיבת הקבינט היתה מתוכננת להתקיים בשעה 16:00, אך הוקדמה לשעות הבוקר.

שגריר ישראל באו"ם קורא למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם לגנות את חמאס

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, פנה הבוקר (שלישי) למועצת הביטחון ולמזכ״ל האו״ם, אנטוניו גוטרש, בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל, וקרא להם לגנות את חמאס ולהכיר בו כארגון טרור. 

"ישראל שיתפה פעולה עם האו״ם כדי להוביל מהלך של שיפור התנאים ברצועה אך ההסלמה הפראית שיוצאת מעזה מוכיחה שיש גורמים הדוחפים לסבב נוסף״ כתב השגריר. ״אין מקום להגדרה אחרת לחמאס מלבד היותו ארגון טרור. החמאס משתמש בתושבי עזה כמגנים אנושיים. אתם מחויבים לגנות את פעילותו ולפעול נגדו מיידית, לפני שיהיה מאוחר מידי״.

״מדינת ישראל תגיב בחריפות נגד הגורמים הפועלים נגדה ואלו ירגישו את ידו החזקה של צה״ל ביום ובלילה״ הוסיף דנון.

צה"ל תקף 50 יעדים נוספים של החמאס והג'יהאד האיסלאמי

דובר צה"ל מוסר כי "בשעה זו הושלמה תקיפה נוספת באמצעות כלי טיס ומטוסי ומסוקי קרב של צה"ל כ-50 יעדי טרור נוספים של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה. בין היעדים שנתקפו מנהרת טרור התקפית בדרג' תפח, ארבעה מתחמים צבאיים בעיר עזה, בית חאנון, ג'בליה וחאן יונס וכן עמדת שיגור ירי תלול מסלול של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס".

"בנוסף נתקפו מטרות גא"פ ובהן ארבעה מתחמים צבאיים, שני מתחמים בחאן יונס, ושניים נוספים בתל אלהוא ודיר אל באלח. עד כה, צה"ל תקף כ-150 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה ושלושה מבני שלטון של ארגון הטרור חמאס המשמשים למטרות צבאיות".

תקיפות צה"ל נמשכות גם בשעה זו.

תמונות לאחר התקיפה המטה לביטחון פנים בשכונת רימאל מרשתות זרות (דובר צה"ל)

תקיפת המטה לביטחון פנים בשכונת רימאל של ארגון הטרור חמאס (דובר צה"ל)

צה"ל תקף מעל ל-100 יעדי טרור במהלך כל הלילה | התקיפות נמשכות

על פי דובר צה"ל התבצעו במהלך הלילה תקיפות נוספות ברצועה, ביניהן מבנה של ארגון הטרור חמאס בשכונת אלפרקאן, המטה לביטחון פנים בשכונת רימאל של ארגון הטרור חמאס וכמובן מבנה תחנה הטלוויזיה של 'אל אקצא'.

מדובר צה"ל נמסר: "מטוסי קרב של צה״ל תקפו במהלך הלילה עשרות יעדי טרור נוספים של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה.
בשעה האחרונה נתקפו גם מחסן אמצעי לחימה בחאן יונס, מתחם צבאי בזייתון ואתר לייצור אמצעי לחימה בשייח עומדאן. כמו כן כוחות זרוע הים תקפו כלי שיט ייעודי השייך לכוח הימי של חמאס במעגן נוציראת שבדרום רצועת עזה".

"עד לשעה זו נתקפו למעלה מ-100 יעדי טרור ובהם שלושה נכסי טרור ייעודיים ויחודים- מבני שלטון של ארגון הטרור חמאס המשמשים למטרות צבאיות".

עוד פצועה בפגיעה בבית באשקלון: אישה (60) פצועה אנוש

פרמדיק מד"א אייל חן סיפר: "לאחר הנפילה ביצענו סריקות במקום. כוחות הכיבוי פרצו את אחת הדירות שהייתה נעולה, ובכניסה לבית ראינו אישה כבת 60 שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעת הדף ופגיעה רב מערכתית. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה ופינינו אותה לבית החולים. החובשים והפראמדיקים של מד"א שהיו איתנו בזירה העניקו טיפול רפואי לעוד שישה נפגעים שסבלו מפגיעות רסיסים ומשאיפת עשן עקב שריפה שפרצה בחצר הבניין וכן לשלושה נפגעי חרדה"

שריפה בבניין באשקלון כתוצאה מפגיעת רקטה (כבאות והצלה לישראל מחוז דרום)

דו"צ: צה"ל תקף כלי שיט של חמאס

מדובר צה"ל נמסר כי כלי שיט של צה"ל השלימו תקיפה של מספר כלים ייעודיים המשמשים את הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס לביצוע פעילויות טרור ימיות כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל.

פגיעה בבניין באשקלון: נקבע מותו של גבר בן 40, אישה נפצעה באורח קשה

ממד"א נמסר כי גבר ואישה שנמצאו ע"י השכנים כשהם לכודים בדירה בקומה הרביעית בבניין בגזרת אשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר כבן 40 ופינו לבי"ח ברזילי אישה כבת 40 במצב קשה עם פגיעות הדף.

אשקלון: רקטה פגעה בדירה, התושבים לא נפגעו לאחר שהתפנו למרחב מוגן

ממשטרת מרחב לכיש נמסר כי כוחות המשטרה הוזעקו אל בניין בעיר אשקלון בעקבות פגיעת רקטה בדירה. מפרטים ראשוניים עולה כי דרי הדירה נשמעו להנחיות פיקוד העורף ונכנסו ללא שהות אל ממ"ד והודעות לכך שמרו על חייהם. חבלני המשטרה מטפלים בזירה

"שוב אנו נוכחים לעובדה כי השמעות הציבור להנחיות פקע״ר ומשטרת ישראל מצילות חיים."

עד כה נפגעו 53 אנשים: 2 קשה, 1 בינוני, 23 קל ו-27 נפגעי חרדה

ממד"א נמסר כי החל מאתמול (ב') בשעה 16:30 ועד לשעה 01:15 צוותי מגן דוד אדום העומדים בכוננות הגבוה ביותר העניקו טיפול רפואי בגזרות שער הנגב, אשקלון ושדרות ל- 53 נפגעים, בהם: 2 קשה, מהם חייל שנפגע מרסיסים בגזרת שער הנגב ואישה כבת 60 בגזרת אשקלון, 1 בינוני כבן 40 בגזרת אשקלון ו- 23 במצב קל שנפצעו מרסיסי זכוכיות, הדף, שאיפת עשן ונחבלו במהלך ריצה למרחבים מוגנים, כמו כן 27 בני אדם שלקו בהתקף חרדה.

כלל הפצועים פונו לבתי החולים סורוקה (1 קשה, 2 חרדה) וברזילי (1 קשה, 1 בינוני, 23 קל ו- 25 חרדה).

במהלך הערב שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בדרום 120 מנות ומרכיבי דם.

במד"א שבים ופונים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, הנחיות שמצילות חיי

צה"ל: הושמד משרד המודיעין הצבאי של ארגון חמאס בשכונת אלפקראן

דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב של צה"ל  תקפו את משרד המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. המשרד הינו בניין רב קומות, המשרת את פעילי המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס לאיסוף מודיעין כנגד מדינת ישראל, בשכונת אלפרקאן בצפון רצועת עזה.

הבניין לפני התקיפה על פי רשתות טלוויזיה פלסטיניות (דובר צה"ל)

הבניין לאחר התקיפה על פי רשתות טלוויזיה פלסטיניות (דובר צה"ל)

מצה"ל נמסר הפעילות הצבאית של יחידת המודיעין הצבאי בוצעה ממבנה הממוקם בלב אזור מאוכלס ובסמוך לבית ספר. היחידה אחראית לכלל תהליכי האיסוף והמחקר המודיעיני כנגד מדינת ישראל, ועל שיקוף תמונת המצב המודיעינית לבכירי הזרוע הצבאית. עוד הוסיפו כי מדובר בתקיפה של נכס שלטוני מרכזי של חמאס שבוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל ובתגובה למתקפת הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס לעבר אזרחי ישראל.

אזעקות צבע אדום באזור אשקלון ולכיש

אזעקות נשמעו ביישובים בית שיקמה, בית שקמה, בת הדר, גיאה, מבקיעים, תלמי יפה, אשקלון, באר גנים, ברכיה, יד מרדכי, נתיב העשרה, הודיה, כפר סילבר, משען, ניר ישראל.

 

שר הפנים דרעי: הסיבוב השני בבחירות בחוף אשקלון ידחה

שר הפנים אריה דרעי, החליט לדחות את הסיבוב השני של הבחירות לראשות המועצה האזורית חוף אשקלון, שאמור היה להערך מחר החל מהשעה 13:00 ועד 22:00. זאת בעקבות המלצת אלוף פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, עליה הוחלט בתום הערכת מצב.
במהלך הלילה תועבר ההחלטה לגורמי המקצוע במשרד הפנים.

שר הפנים, אריה דרעי: ״החלטתי לדחות את הבחירות בחוף אשקלון כי ביטחון התושבים הוא החשוב ביותר. לא ניתן לקיים בחירות כשהתושבים לא יכולים לעזוב את אזור המתחמים המוגנים, המקלטים והממ״דים. הבחירות ידחו לימים שקטים יותר״

עשרה נפגעים בפגיעה ישירה בבניין באשקלון, בהם אחת קשה

עדכון לנפילת בגזרת אשקלון. במהלך סריקות שבוצעו בבניין אותרה באחת מהדירות אישה כבת 60 מחוסרת הכרה במצב קשה כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית.

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי 10 נפגעים, בהם: 1 קשה אישה כבת 60 עם פגיעת הדף ופגיעה רב מערכתית מרסיסים כשהיא מורדמת ומונשמת, 1 בינוני כבן 40 מרסיסי זכוכיות, 2 צעירות כבנות 20 מרסיסי זכוכיות, 2 גברים כבני 40 ואישה כבת 90 שוסבלים משאיפת עשן עקב שריפה שפרצה במקום ו- 3 נפגעי חרדה. עדכון בהמשך.

באוניברסיטת בן גוריון בב"ש ובמועצות יואב ובני שמעון לא יתקיימו לימודים

אשקלון: שריפה פרצה בבניין בן 3 קומות כתוצאה מפגיעה ישירה

צוותי כיבוי פועלים בשריפה בקומה תחתונה בבניין בן 3 קומות בעקבות פגיעה ישירה באשקלון, כרגע מבצעים סריקות בבניין לאיתור לכודים. במקביל בוערים במקום 3 מיכלי גז ולוחמי האש פועלים להשתלטות גם על המיכלים.

שריפה בבניין באשקלון כתוצאה מפגיעת רקטה. צילום: כב״ה מחוז דרום

הנחיות פיקוד העורף: אין לימודים בבאר שבע, אשדוד ואשקלון

פיקוד העורף פרסם המלצות לפיהן לא יתקיימו מחר לימודים בערים באר שבע, אשדוד ואשקלון. גם בקריית גת וקריית מלאכי לא יתקיימו לימודים. בעוטף עזה לא יתקיימו לימודים, עבודה חקלאית וכן עבודה במקומות שאינם מוגדרים חיוניים.

מחר לא יתקיימו לימודים במועצה האזורית מרחבים

ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג': "בהחלטה משותפת עם פיקוד העורף הוחלט כי מחר לא יתקיימו לימודים במרחבים. עוד הוחלט כי מרכזי היום לאזרחים הוותיקים ייפעלו. צוותי הפסיכולוגים והעו"סים במועצה מעניקים מענה לפניות תושבים. אנחנו מחזקים את צהל וכוחות הביטחון וסומכים כי ידעו להשיב את השקט לאזורנו."

אזעקות צבע אדום באשקלון, בלכיש ובעוטף עזה

מספר אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים בית שיקמה, בית שקמה, בת הדר, גיאה, מבקיעים, תלמי יפה, זיקים, כרמיה, יד מרדכי, נתיב העשרה, איזור תעשייה אשקלון.

צבע אדום בזיקים, כרמיה, יד מרדכי ונתיב העשרה

אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובי עוטף עזה: זיקים, כרמיה, יד מרדכי, נתיב העשרה.

שליח האו"ם: "ההסלמה מסוכנת מאד ופזיזה. ירי הטילים חייב להיפסק"

הודעת שליח האו״ם מלאדנוב: "האו”ם פועל בשיתוף פעולה הדוק עם ⁧ מצרים ⁩ועם כל הנוגעים בדבר על מנת למנוע מרצועת ⁧ עזה ⁩ להתדרדר לתהום. ההסלמה ב-24 השעות האחרונות הנה מסוכנת מאוד ופזיזה. ירי הטילים חייב להיפסק! על כל הצדדים להפגין איפוק! אסור לחסוך במאמצים על מנת לעצור את סחרור האלימות!.

עד כה 22 נפגעים: אחד קשה, תשעה במצב קל, ו-12 נפגעי חרדה

ממד"א נמסר סיכום נפגעים. החל משעה 16:30 ועד לשעה 23:00 צוותי מגן דוד אדום העומדים בכוננות הגבוה ביותר העניקו טיפול רפואי בגזרות שער הנגב, אשקלון ושדרות ל- 22 נפגעים, בהם: 1 קשה (חייל) שנפגע מרסיסים, 9 במצב קל שנפצעו מרסיסי זכוכיות, הדף ונחבלו במהלך ריצה למרחבים מוגנים, כמו כן 12 בני אדם שלקו בהתקף חרדה.

רשויות וארגונים מציעים את עזרתם לתושבי הדרום המותקפים

עיריית רמת-השרון מזמינה את תושבי דרום הארץ להתארח בבתי התושבים ברמת-השרון. הצוותים המקצועיים בשיתוף המתנדבים היקרים, ידאגו לאורחים לזמן איכות ברמת-השרון והעירייה מצידה תפתח בעבורם את מתקני הספורט והפנאי. המתנדבים ידאגו להפעלות לילדים.

משפחות שרוצות לארח ומשפחות מדרום הארץ שמעוניינות להתארח ברמת-השרון מוזמנות להרשם בקישור:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScriHrnPhB2q_h0JRYA6uC_KxB3-62OiEHTWccDeALbhLPRbg/viewform

עיריית הרצליה נערכת גם היא לארח משפחות מהדרום – העירייה תחבר בין תושבים מארחים למתארחים ותארגן מגוון פעילויות. אם המצב יימשך העירייה תכשיר מתקנים עירוניים המאפשרים שהיה לטווח ארוך.

גם בגוש עציון מתגייסים למען תושבי הדרום. שלמה נאמן ראש המועצה האזורית גוש עציון: "הערב יצרתי קשר עם מזכ"ל בני עקיבא, חברי יאיר שחל. עדכנתי אותו כי בעקבות המצב בדרום, מועצה אזורית גוש עציון תארח את סניפי התנועה שאין להם מקום לערוך שבת ארגון

חבלני משטרה מטפלים בזירות הפגיעה באשקלון

כוחות המשטרה מטפלים במספר זירות נפילה בעיר אשקלון. במקום מספר נפגעים באורח קל וחרדה. חבלני המשטרה מטפלים בזירות ומסירים חשש מסיכון אזרחים (דוברות המשטרה)

 

 

כוחות המשטרה ישנם נפגעים באורח קל וחרדה. חבלני המשטרה מטפלים בזירות ומסירים חשש מסיכון אזרחים (דוברות המשטרה)

מד"א: שלושה נפגעים קל באשקלון, מהנפילה האחרונה

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי 3 נפגעים במצב קל כתוצאה מהדף ורסיסים, בהם גבר כבן 40 עם פציעה מרסיס בגב, גבר כבן 60 עם פציעה בראש מרסיסי זכוכית ואישה כבת 70 עם חבלה בגב מהדף ובנוסף מפונים 5 נפגעי חרדה

בקריית מלאכי ובאשקלון לא יתקיימו מחר לימודים - כך הודיעו העיריות

מדוברות העיר אשקלון נמסר על פגיעה ישירה בבית בעיר

דיווח בעזה: בניין הטלווזיה של חמאס הופצץ, השידורים הופסקו

מקורות בעזה מדווחים כי כלי טיס של צה"ל תקף הערב את המבנה שבו נמצאת תחנת הטלוויזיה "אל-אקצה" של ארגון חמאס – זאת כחלק מהתגובה על ירי הרקטות המאסיבי לעבר שטח ישראל החל משעות אחר הצהריים.

רקטה מגל הירי האחרון, התגלתה באחד מישובי אשכול - אין נפגעים בגוף

בקריית גת לא יתקיימו לימודים מחר

בהמשך להערכת מצב שקיים הלילה, ראש העיר קרית גת אבירם דהרי בהשתתפות גורמי החרום ברשות וכוחות הבטחון החליט כי לא יתקיימו לימודים במערכת החינוך בקרית גת הן בבתי הספר והן בגני הילדים.

הותר לפרסום: הפצוע הקשה מפגיעת טיל נ"ט במועצה האזורית שער הנגב - חייל צה"ל

דובר צה"ל מוסר כי היום (ב'), חייל צה"ל נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט (נגד טנקים)  במועצה האזורית שער הנגב. הודעה נמסרה למשפחתו

בעקבות האירועים: העובדים הסוציאלים מקפיאים העיצומים

בעקבות מצב החירום הבטחוני, איגוד העובדים הסוציאליים מקפיא את העיצומים להלילה עד לרגיעה. לאחר מכן, ימשכו העיצומים וההפגנות.  כוננויות וטיפול יתקיימו החל מהלילה בכל חלקי הארץ.

דובר צה"ל: 70 יעדי טרור הותקפו ברצועה

הודעת דובר צה"ל: בשעות האחרונות מטוסי ומסוקי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו למעלה מ-70 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה.

היעדים שנתקפו בשעה האחרונה על ידי מטוסי קרב הם מנהרת טרור התקפית בדרג' תפח, ארבעה מתחמים צבאיים ברפיח ודיר אל באלח וכן עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בג'בליה.

בנוסף נתקפו מטרות גא"פ ובהן שתי מנהרות טרור התקפיות ברפיח, אתר לייצור אמצעי לחימה ברפיח, ארבעה מתחמים צבאיים בנציראת, רפיח ובית להיא, עמדת שיגור ירי תלול מסלול בג'בליה.

התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הטרור שמובילים ארגוני הטרור משטח רצועת עזה לעבר אזרחי מדינת ישראל.

צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישובים בשטח ישראל.

ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל.

השר דרעי שוקל לדחות את הבחירות ברשויות המקומיות בדרום

במשרד הפנים ממתינים להערכת המצב של הצבא ופיקוד העורף, באם יוחלט כי יש להשאר מחר במרחב המוגן בישובי הדרום או בחלקם, ישקול שר הפנים אם לדחות את
הסיבוב השני בבחירות לרשויות המקומיות. בסמכות שר הפנים לקבוע את קיום הבחירות שנדחו עד יממה ממועדן. מעבר לכך יקבע המועד החדש בועדת הפנים של הכנסת. הישובים בהם אמור להתקיים סיבוב שני בדרום: אילת, אל קסום, חוף אשקלון, להבים, לקיה, מיתר, תל שבע.

בבית החולים ברזילי מאושפזים 17 פצועים במצב קל

11 פצועים הגיעו משדרות, 3 מאשקלון והיתר מהסביבה. הפצועים סובלים מרסיסים ונפגעי חרדה, כולם במצב קל.

ראש העיר אשקלון: "החוסן שלנו עומד שוב למבחן"

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם: "אנחנו עומדים בפני מערכה לא פשוטה והחוסן שלנו שוב עומד למבחן. למזלנו, במקרה הזה לא היו נפגעים בנפש אבל זה היה יכול להסתיים אחרת. תושבי אשקלון למודי ניסיון וזאת העת להוכיח זאת. הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים ולכן אני שב ומבקש מהתושבים להיצמד אליהן ולא להתקהל בזירות. הצוותים המקצועיים עומדים בקשר עם התושבים ומעניקים לכל מי שצריך מענה וטיפול מקצועי ומלא במידת הצורך".

לוחמי כיפת ברזל יירטו 60 רקטות מתוך 200 השיגורים לישראל

משרד הבריאות בעזה: 3 הרוגים ו9 פצועים עד כה בתקיפות צה"ל ברצועה

דובר צה"ל: חמאס ירגיש בשעות הקרובות את עוצמת התגובה של צה״ל

‏דובר צה"ל בהודעה לראשי החמאס: "חמאס מוביל את הרצועה לחורבן וירגיש בשעות הקרובות את עוצמת התגובה של צה״ל. עד כה תקפנו מגוון רחב של יעדים. חוליות משגרי ירי תמ״ס, מתחמים צבאיים ועמדות תצפית. הניסיון לפגוע באזרחים- לא מקובל עלינו ונמשיך להגיב בעוצמה"

לוחמי האש מתמודדים עם פגיעה בצובר גז בשדרות, וטיפול בפגיעה הישירה בבית באשקלון

עדכון ממחזו הדרום של כבאות והצלה:
שדרות- לוחמי האש עדיין פועלים לקירור צובר הגז בכדי למנוע התפשטות או התבקעות מיכל,כל תושבי האזור הסמוכים לצובר פונו מהמקום עד לסיום פעולות הכיבוי.
אשקלון- לוחמי האש ביצעו כיבוי מלא של הדירה שנפגעה בעקבות נפילה,בעלי הדירה יצאו מהדירה ללא פגע וכלל דיירי הבניין פונו עד לסיום הפעולות בזירה,שליטה מלאה.
אלי כהן דובר כבאות והצלה לישראל מחוז דרום

דובר צה"ל: 40 מטרות טרור של חמאס הותקפו ברצועה

מדובר צה"ל נמסר כי עד כה נתקפו למעלה מ-20 מטרות טרור של חמאס וגאפ באמצעות כלי טיס, מסוקי קרב וטנקים של צה״ל. בצפון רצועת עזה נתקפו כ-10 יעדי טרור בהם מתחמים צבאים ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני. בדרום רצועת עזה נתקפו כ-10 יעד טרור של ארגון הטרור חמאס וגאפ. כמו כן נתקפו חוליות משגרי ירי תלול מסלול. צה״ל ממשיך בשעה זו לתקוף יעדי טרור ברחבי הרצועה.

כיפת ברזל יירטה רקטה שכוונה לאשקלון

עיריית אשקלון: יירוט על ידי כיפת ברזל בעקבות האזעקה האחרונה שנשמעה באשקלון. אין נפגעים ואין נזק.

צבע אדום עוטף עזה

18:32:06
מרחב מרכז הנגב 254: בית הגדי, נתיבות.

12/11/18 18:32:14
מרחב מרכז הנגב 254: בית הגדי, נתיבות. מרחב עוטף עזה 225: זמרת, חוות יזרעם, כפר מימון, שובה, שוקדה, תושיה.

12/11/18 18:32:18
מרחב מרכז הנגב 254: בית הגדי, נתיבות. מרחב עוטף עזה 225: זמרת, חוות יזרעם, כפר מימון, שובה, שוקדה, תושיה. מרכז הנגב
מרחב עוטף עזה 216: תקומה. מרחב עוטף עזה 218: יד מרדכי, נתיב העשרה.

18:32:36
מרחב עוטף עזה 236: חולית, ניר יצחק, סופה. מרכז הנגב
מרחב עוטף עזה 238: אבשלום, דקל, יבול, יתד, פרי גן, שדי אברהם, תלמי יוסף.

12/11/18 18:32:45
מרכז הנגב
מרחב עוטף עזה 238: אבשלום, דקל, יבול, יתד, פרי גן, שדי אברהם, תלמי יוסף.

נפילות בישוב במועצה האזורית שער הנגב - אין נפגעים בגוף, נזק לרכוש

ד"ר חזי לוי, מנהל המרכז הרפואי ברזילי

 

צבע אדום באיזור התעשייה אשקלון

מרחב לכיש 246: אשקלון, באר גנים. מרחב לכיש 247: איזור תעשייה אשקלון.

שמונה פצועים משדרות ואשקלון הגיעו לבית החולים ברזילי, מצבם יציב

למרכז הרפואי ברזילי הובאו ע"י מד"א 3 פצועים משדרות. אחד עם רסיסים בחזה ושניים עם רסיסים ברגליים. מטופלים בחדר המיון ומצבם יציב

פארמדיקית מד"א קלי פרץ: "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, 3 גברים כבני 30 היו בתוך מיגונית בהכרה מלאה. סיפרו לנו שהם נפגעו בגפיים ובפלג גופם העליון מרסיסי זכוכית רכב שהתנפצה בסמוך אליהם כשרצו למרחב מוגן. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותם במצב קל לבי"ח ברזילי."

דוברות העיר אשקלון: פגיעה ישירה בבית בעיר

פגיעה ישירה בבית באשקלון. ככל הנראה ללא נפגעים. ראש העיר, תומר גלאם, וצוותים של העירייה עושים דרכם למקום.

המשטרה חוסמת כבישים בדרום

בעקבות המצב הבטחוני נחסמו לתנועה הצירים הבאים:
כביש 34 מצומת יד מרדכי לצומת שדרות.
כביש 232 משער הנגב למפלסים.
כביש 25 מצומת נתיבות לסעד.

ראש הממשלה ושר הביטחון בהתייעצות ביטחונית בקריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת התייעצות ביטחונית בקריה עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון וצה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת התייעצות ביטחונית בקריה עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון וצה"ל (עמוס בן גרשם/לע"מ)

חבלני המשטרה בזירות נפילות הרקטות בשדרות

כוחות המשטרה מטפלים במספר זירות בעיר שדרות בהם מספר פצועים קל ונפגעי חרדה. חבלני המשטרה עוברים בין הזירות ומסירים חשש משרידי הרקטות. במשטרה שבים וקוראים לציבור לנהוג באחריות ולהתרחק ממקום הנפילה. כמו כן יש להישמע להנחיות השוטרים, כוחות ההצלה ופיקוד העורף.

הנחיות פיקוד העורף: בעוטף עזה נדרשים התושבים לשהות במרחבים המוגנים

באזור עוטף עזה, התושבים נדרשים לשהות במרחבים מוגנים.
באזור דרום הנגב וחלק מיישובי לכיש, התושבים נדרשים לשהות בקרבה למרחבים מוגנים ולהיכנס למיגון בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם.
חל איסור על התקהלויות והתכנסויות בשטח פתוח.
תושבי הערים נתיבות ואופקים נדרשים לשהות במרחבים מוגנים.
תושבי באר שבע ואשדוד נדרשים לשהות בקרבה למרחבים מוגנים ולהיכנס למיגון בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם.
הרשויות באזור עוטף עזה, דרום הנגב וחלק מיישובי לכיש הונחו לפתוח מקלטים.
יש להישמע להוראות פיקוד העורף, מדובר בהוראות מצילות חיים. נעדכן ככל שיידרש.

פגיעה במשרדי המועצה הדתית בנתיבות: דרעי הורה למצוא מקום זמני בו ינתן השירות לאזרחים

מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס שוחח עם ראש המועצה הדתית בנתיבות משה זריהן שדיווח שב"ה אין נפגעים בנפש אולם נזק רב נגרם למבנה. מחר המועצה הדתית תקיים בקרת נזקים. ועד לשיפוץ המבנה המשרד לשירותי דת בודק את האפשרויות למתן שירות ולחזרה מהירה ככל שניתן לשיגרת עבודה והמשך מתן שירותי דת לתושבי נתיבות.

המועצה הדתית נתיבות, 12 בנובמבר 2018

המועצה הדתית נתיבות, 12 בנובמבר 2018

צבע אדום בגזרת אשקלון

מרחב עוטף עזה 231: נירים, עין השלושה. מרחב עוטף עזה 230: כיסופים. מרחב עוטף עזה 232: ניר עוז.

מרחב עוטף עזה 230: כיסופים. מרחב עוטף עזה 232: ניר עוז.

מרחב מרכז הנגב 254: בית הגדי, נתיבות.

מרחב לכיש 246: אשקלון, באר גנים. מרחב לכיש 247: איזור תעשייה אשקלון. מרחב לכיש 248: ברכיה, הודיה, כפר סילבר, משען, ניר ישראל.

צבע אדום באיזור התעשייה אשקלון

מרחב עוטף עזה 217: זיקים, כרמיה. מרחב עוטף עזה 218: יד מרדכי, נתיב העשרה. מרחב לכיש 247: איזור תעשייה אשקלון

צבע אדום בגזרת ים המלח

מרחב מרכז הנגב 254: בית הגדי, נתיבות. מרחב עוטף עזה 224: נחל עוז, עלומים. מרחב עוטף עזה 223: כפר עזה, סעד. מרחב עוטף עזה 225: זמרת, חוות יזרעם, כפר מימון, שובה, שוקדה, תושיה. מרכז הנגב
מרחב עוטף עזה 216: תקומה. מרחב מרכז הנגב 255: ברוש, גבעולים, מלילות, מעגלים, שיבולים, שרשרת, תאשור, תדהר. מרחב מרכז הנגב 253: אשבול, זרועה, מבועים, ניר משה, ניר עקיבא, קלחים, שבי דרום, שדה צבי, תלמי ביל"ו. מרחב יהודה 207: א דיראת, א טבקה, א טוואני, א ריחייה, אדורה, אזור תעסוקה מיתרים, אימריש, אל הג'רה, אל חדב, אל מאג'ור, אל מראג'ם, אל עלקה אל פוקא, אל פוואר, אל קוסור, אפיניש, בית חגי, בית יתיר, בית עינון, בית עמרה, ג'רון א לוז, דהרייה, דיר סאמת, דיר ראזח, הר עמשא, ואדיח, זיף, ח'ירבת זיתא, ח'ירבת כרמה, ח'רסה, ח'שם אל כרם, חברון, חגי, טנא עומרים, יטא יוטה, כעאבנה, כרזה, כרמיל, כרמל, לב יתיר, מג'ד, מלונות ים המלח, מעון, מעין, מצדות יהודה, נגוהות, סובא, סוסיה, סימיא, סמוע, עבדה, עווד, עוזיז, עין בוקק, ענאב אל כביר, עתניאל, פוקיקיס, פני חבר, קוואעין, קילקיס, קרית ארבע, ראבוד, ראפאת ליד סמוע, רוג'ם אום ח'יר, רוקעה, שוויכה בהר חברון, שייח' אחמד אל עבד, שמעה, שני ליבנה, תפוח, תראמה. מרחב ים המלח 207: ים המלח בתי מלון, נווה זוהר, עין גדי. מרחב מרכז הנגב 287: לקיה, עומר, פזורת עוטף לקיה. מרחב דרום הנגב 296: א סייד והפזורה, חורה, כרמים, כרמית, מולדה והפזורה, מיתר, סנסנה.

הכבאים מטפלים באירוע דליפת גז בעקבות נפילה בשדרות

ממחוז דרום של כבאות והצלה לישראל: צוותי כיבוי הוזנקו למספר אירועים בעקבות נפילות ולוחמי האש פזורים במספר גזרות בכדי לתת מענה מהיר. אירוע אחד של דליפת גז מצובר בעקבות נפילה באזור שדרות מטופל ע"י לוחמי האש דיווח נוסף ינתן בהמשך.

מעיריית שדרות נמסר כי רקטה פגעה במפעל באזור התעשייה ובמרכז העיר

מדוברות עיריית שדרות נמסר: בחצי השעה האחרונה מטחים רבים לעבר העיר שדרות. אחת הרקטות פגעה במפעל באזור התעשייה. במקום פצוע שמטופל על ידי צוותי ההצלה.  בנוסף, רקטה שפגעה במרכז העיר גרמה לשריפה. כוחות כיבוי במקום.
צוותי הביטחון בראשותו של ראש העיר נמצאים בזירות השונות. ניתנה הנחיה לתושבים להימצא במרחבים מוגנים.

התושבים נקראים לפנות למוקד העירוני במספר 8516* בכל נושא, כולל פניות למרכז חוסן בעיר.

משטרת ישראל מזכירה כמה כללים לשמירה על החיים במצב הביטחוני המתוח

1. יש להישמע להנחיות פיקוד העורף בכל הקשור להתנהגות בזמן אזעקה וכניסה למרחבים מוגנים.
2. על כל חפץ חשוד לרבות אנשים, חפצים וחלקי יירוט, יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרת ישראל בקו 100.
משמעת אזרחית מצילה חיים!

שלושה פצועים קל מרסיסים בשדרות

מדוברות מד"א נמסר כי : בשעה 16:51 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על נפילה בגזרת שדרות. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח בריזלי 3 פצועים קל בשנות ה 30, ככל הנראה מרסיסי זכוכיות

באשקלון פתחה העירייה את המקלטים הציבוריים

"על רקע המתיחות הביטחונית, הנחה ראש העיר, תומר גלאם, לפתוח את כלל המקלטים הציבוריים המשותפים הפרוסים בשכונות ברחבי העיר" נמסר מדוברות העיר אשקלון. "צוותים של מינהל תפעול עושים דרכם למוקדים השונים על מנת לבצע זאת.
נציין כי לפני שעה קלה הסתיימה הערכת מצב שהתקיימה ברשות, במהלכה מסר ראש העיר: "נכון לרגע זה, אין הנחיות מיוחדות עבור התושבים, אולם, במידת הצורך, אבקש לפעול על פי הוראות התגוננות פיקוד העורף שהוכחו כמצילות חיים".

דו"צ: תקיפה ישראלית ברצועת עזה

דובר צה"ל: בשעה זו החלו מטוסי קרב של צה"ל בתקיפת מטרות טרור לאורך רצועת עזה. פרטים בהמשך.

פצועים קל כתוצאה מפגיעה ישירה בבית בנתיבות

מזק״א נמסר: בדקות האחרונות: פגיע ישירה בבית בנתיבות, ללא נפגעים, נפילה באופקים ככה״נ ללא נפגעים. נפילה בשדרות, במקום מספר נפגעים קל מרסיסים.

דיווח לא רשמי: פצוע ישראלי מפגיעת פצמ"ר בעיר נתיבות

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!