דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ריטואל הפסקת האש / אחרי יומיים של לחימה: הצדדים הסכימו על הפסקת אש

לאחר יומיים עם יותר מ-460 שיגורים לעבר ישראל ותקיפות של חיה"א על כ-150 יעדים ברצועת עזה נראה כי הצדדים הגיעו להסכמה על רגיעה | עשרות תושבי שדרות הפגינו והבעירו צמיגים במחאה | בחמאס חוגגים ניצחון

  • שיגורים מתוך הרצועה, 13 באוקטובר 2018 (מיכה שמילוביץ)
    שיגורים מתוך הרצועה, 13 באוקטובר 2018 (מיכה שמילוביץ)
  • שריפה בבניין באשקלון כתוצאה מפגיעת רקטה (כבאות והצלה לישראל מחוז דרום)
    שריפה בבניין באשקלון כתוצאה מפגיעת רקטה (כבאות והצלה לישראל מחוז דרום)
  • תקיפות צה"ל עד לשעה זו (דובר צה"ל)
    תקיפות צה"ל עד לשעה זו (דובר צה"ל)
  • הבניין לאחר התקיפה על פי רשתות טלוויזיה פלסטיניות (דובר צה"ל)
    הבניין לאחר התקיפה על פי רשתות טלוויזיה פלסטיניות (דובר צה"ל)
  • תמונות לאחר התקיפה המטה לביטחון פנים בשכונת רימאל מרשתות זרות (דובר צה"ל)
    תמונות לאחר התקיפה המטה לביטחון פנים בשכונת רימאל מרשתות זרות (דובר צה"ל)
  • בית באשקלון שנפגע מרקטה (הדס פרוש/פלאש90)
    בית באשקלון שנפגע מרקטה (הדס פרוש/פלאש90)
שי ניר

הפרסומים על הסכם הפסקת האש שהושג אתמול (שלישי) בין ישראל לבין הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה בראשות חמאס, בתיווך של מצרים, קטאר והאו"ם הביאו עשרות מתושבי שדרות להפגין ולהבעיר צמיגים במחאה על ההסכמות, ואילו ברצועת עזה חוגגים בסימן ניצחון.

תושבי שדרות, שחוו את סבב הלחימה הנוכחי כהתעצמות קצרה אך אינטנסיבית במיוחד של המציאות אותה הם חיים כבר מעל ל-150 יום, וליתר דיוק – כבר שנים, קיבלו את ההודעות על ההסכם להפסקת אש בתחושות מעורבות. בשעות הערב אתמול התאספו עשרות תושבים שהפגינו, חסמו כביש והבעירו צמיגים במחאה, בעוד שאחרים הביעו שמחה על כי ההסלמה הסתיימה במהירות יחסית, במיוחד לעור עוצמתה שהעידה כי לא לשם פני הדברים.

״נתניהו אינו עומד בהתחייבויותיו כלפי משפחות החיילים והאזרחים. על ישראל לדרוש גם מקטאר לפעול להשבת הבנים״

מי שעוד ביקרו את ההחלטה אליה הגיעה הממשלה הם בני משפחת גולדין. ד״ר לאה גולדין ופרופ׳ שמחה גולדין, הוריו של קצין צה״ל סגן הדר גולדין המוחזק בידי חמאס, מחו על התנהלות הקבינט המדיני-בטחוני וראש הממשלה בנימין נתניהו. ״ליבינו עם תושבי העוטף. ראש הממשלה והשרים אינם עומדים בהתחייבויותיהם והבטחתם כלפי תושבי הדרום בדיוק כפי שהם אינם עומדים במחויבות שלהם להשיב את החיילים והאזרחים מידי חמאס". לטענתם על ישראל לדרוש מקטאר לפעול בנושא באופן מיידי.

ערוץ הטלוויזיה הערבי אל ראד דיווח מוקדם יותר כי הפלגים הפלסטיניים נענו לבקשת המתווכים המצריים ולהפסיק את שיגור הרקטות. כלי תקשורת ערביים דיווחו כי ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל, התערב אישית במגעים וביקש מחמאס לנהוג באיפוק בתגובותיו. בתוך כך, פצצת מרגמה פגעה בבית במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים בגוף, נזק נגרם למבנה.

מעל 460 רקטות נורו לעבר דרום הארץ ביממה האחרונה. מבנים בשדרות, נתיבות ואשקלון ספגו פגיעות ישירות. אתמול אחה"צ חייל צה"ל נפגע קשה בעת פגיעת טיל באוטובוס לידו שהה, דקות ספורות לאחר שעשרות חיילים יצאו ממנו. בלילה ספג בית באשקלון פגיעה ישירה ובמקום נהרג גבר ושתי נשים נפצעו קשה. מלבד פצועים אלו ישנם עשרות פצועים קל ונפגעי חרדה. הקבינט מכונס כבר מעל לשלוש שעות, והשרים דנים בהמשך הצעדים בסבב הלחימה הנוכחי.

הלימודים לא התקיימו היום בעשרות ישובים, כולל באר שבע ואשדוד. הבחירות במועצה האזורית חוף אשקלון נדחו בשל המצב הביטחוני. עם זאת פיקוד העורף הקל במעט את ההנחיות לתושבי עוטף עזה וכעת גנים בהם ישנו מיגון יכולים להיפתח וכן מקומות עבודה לא חיוניים בהם יש מיגון.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

איתותים מהחמאס: רוצים רגיעה

בכיר חמאס בחו"ל עיזת א-רישק אמר הבוקר: "אנו מנהלים מגעים דחופים עם מספר רב של מדינות ערביות, איסלאמיות, מערביות ועם ארגונים בינלאומיים כדי לגנות את ההסלמה הציונית ולהביא להפסקת התוקפנות המתמשכת מצדו נגד עמנו ברצועת עזה שכוללת פגיעה באזרחים חפים מפשע".

התאחדות התעשיינים פתחה חדר מצב מיוחד לתעשייני הדרום

בדרום הארץ ישנם כ- 400 מפעלים המעסיקים כ- 80 אלף עובדים. חלק ממפעלים אלו נמצאים בעוטף עזה ונאלצו להשבית פעילות, אולם לפני כשעה קלה פרסם פיקוד העורף כי מאושרת חזרה של עובדים לעבודה, בתנאי שקיימת סמיכות למרחב מוגן.

לאור התדרדרות המצב הביטחוני בדרום הארץ, התאחדות התעשיינים פתחה "חדר מצב" מיוחד, שייתן מענה 24 שעות ביממה לתעשייני הדרום, על מנת לעזור להם לעבור את תקופת הלחימה ולתפקד באופן מיטבי על פי ההנחיות הביטחוניות של פיקוד העורף.

חדר המצב גם מהווה מוקד לאיסוף נתונים באשר למצב האמת של התעשייה בדרום בכל רגע ורגע, ומעניק עדכון שוטף בנושאים שונים כגון – מפעלים שהקפיאו את עבודתם בשל מצב החירום, מפעלים שנפגעו מפגיעת טילים, מספר העובדים שעבודתם הושבתה, מפעלים שממשיכים לעבוד במתכונת חירום ומספר המפעלים שעדיין ממשיכים לעבוד במתכונת רגילה.

בראש חדר המצב עומד מנהל מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, אביב חצבני, אשר נמצא בקשר רציף עם גורמי הביטחון וההגנה, ומעדכן באופן שוטף את המפעלים על כל התפתחות חדשה במצב. חצבני מסר כי "התאחדות התעשיינים והתעשיינים בכל רחבי הארץ מחזקים את ידי מנהלי המפעלים בדרום ועובדיהם ויעשו כל מאמץ לסייע". בנוסף עומדת לרשות התעשיינים מנהלת אגף עבודה בהתאחדות, עו"ד מיכל וקסמן חילי, אשר מייעצת למפעלים בנושא חוקי העבודה במצב החירום שנוצר.

פרטי ההתקשרות עם חדר המצב של התאחדות התעשיינים:
טלפון חדר המצב: 08-6466705. טלפון מנהל המרחב, אביב חצבני: 052-6893720. מייל: avivh@industry.org.il

נשיא המדינה ביקר בנתיבות בעקבות ההסלמה בדרום

הנשיא פתח את ביקורו במרכז ההפעלה של העיר שם סקרו בפניו כל הגורמים המבטיחים את שמירת השגרה בה: גורמי פיקוד העורף, ההצלה, הביטחון והרווחה. ראש העיר יחיאל זוהר, הציג בפני הנשיא את מצב המיגון בעיר ואת תמונת המצב של היממה האחרונה ״אין תחליף להקשבה להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף״  הדגיש ראש העיר:  ״שיתוף הפעולה בין ארגוני החירום בעיר הוא הדוק ואנו משפרים אותו כל העת.״

בין יתר הנושאים שמע הנשיא בהרחבה על פעילות השירות הפסיכולוגי והתמיכה הנפשית בעיר והמענה שהוענק לילדים ולכלל האוכלוסייה בה לאחר המטחים אמש.

ביקור נשיא המדינה בנתיבות, בעקבות ההסלמה בדרום (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
ביקור נשיא המדינה בנתיבות, בעקבות ההסלמה בדרום (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא ביקש לחזק את תושבי נתיבות והאזור כולו ואמר: "כולנו תחת מתקפה, תחת אש שמנסה לערער את אורח חיינו. החוסן שלכם הוא החוסן של כולנו. אמרתי בעבר ואמשיך לומר עוטף עזה הוא עוטף ישראל כולה, כשהאזעקות מייללות כאן הן מהדהדות גם בלב שלנו בירושלים, בתל אביב ובכל מקום בארץ."

 

הנשיא הוסיף: "אנחנו חזקים ומתחזקים יחד, הכוח שלנו הוא בעמידה יחד בערבות ובהזדהות. אנחנו כולנו יחד בלחימה הזו ועלינו לסמוך על מפקדי צה"ל, מפקדים שמובילים אותנו באומץ, בבטחה, בשיקול דעת ובאחריות."

שוטרים הוזעקו לאירוע של פריט חשוד אשר אותר ביישוב במועצה אזורית שדות נגב

חבלן משטרה מטפל כעת בפריט החשוד.

במשטרה קוראים לציבור לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים בהם כאלו הנראים כפריטים רקטיים.

בכל איתור של חפץ חשוד יש לדווח למוקד 100 של משטרת ישראל ולהותיר את הטיפול בחפץ החשוד לשוטרי וחבלני משטרת ישראל.

דוברות מ.א.חוף אשקלון: לפני זמן קצר נפל טיל על בית במושב נתיב העשרה. אין נפגעים בנפש, נזק נגרם לבית

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!