דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

דלת פתוחה / כל ישראל אחים: המועצות והמוסדות שמציעים הפוגה לתושבי הדרום

בעקבות ההסלמה בדרום, מזמינות רשויות מקומיות ברחבי הארץ את תושבי הדרום להתארח אצלן | למאמץ התגייסו גם גם מוזיאונים והפעלות לילדים | רשימה מתעדכנת - כאן בפנים

משפחות במקלט (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר / פלאש 90).
משפחות במקלט (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר / פלאש 90).

אחרי לילה קשה בצל מטחי רקטות, עיריות ומועצות מקומיות ברחבי הארץ מזמינות את תושבי הדרום להתארח אצלן ולהתרחק מעט מהאזעקות והשיגורים. למאמץ התגייסו גם גם מוזיאונים והפעלות לילדים, המוצעות בחינם לתושבי הדרום.

מאז אתמול בשעות הצהריים, נשמעות אזעקות, התרעות "צבע אדום" וירי בלתי פוסק לעבר ישובי הדרום, כ-400 יירוטים נספרו על ידי צה"ל, מתוכם כ-60 יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. עקב ההסלמה, התכנס היום הקבינט המדיני-ביטחוני להערכת מצב בקריה בתל אביב.

ערים ומועצות

אילת

על רקע המצב הביטחוני, הנחה ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי את צוותי העירייה להיערך לקראת אירוח 300 משפחות מיישובי עוטף עזה בסוף השבוע הקרוב. חלקם יתארחו בבתי מלון וחלקם בבתי התושבים.

תיאום האירוח יבוצע ישירות מול מחלקות החינוך והרווחה ברשויות עצמן. תושבי אילת רבים כבר הביעו נכונות לארח. משפחות אילתיות נוספות המעוניינות מוזמנות לפנות למוקד העירוני.

רחובות

עיריית רחובות מזמינה את תושבי עוטף עזה להתארח בבית משפחות מרחובות. משפחות המעוניינות להתארח ברחובות, מוזמנות להשאיר את פרטיהן במוקד העירוני 106 בטלפון 08-9392444. או בווטסאפ של המוקד העירוני 050-8806106 .

העירייה תקשר בין המשפחות, במטרה לסייע להן ולהקל על תושבי עוטף עזה בתקופה זו.

רעננה

עיריית רעננה מזמינה את תושבי עוטף עזה להתארח בעיר ולקחת הפוגה מהימים הקשים.

משפחות רענניות המעוניינות לארח ומשפחות המעוניינות להתארח מוזמנות לפנות למוקד העירוני בטלפון 9107* מכל טלפון, או 09-7622100.

יקנעם

עיריית יקנעם מזמינה את תושבי עוטף עזה להתארח בעיר. משפחות או בודדים המעוניינים להתארח ביקנעם מוזמנים ליצור קשר דרך המוקד העירוני 106 בטלפון 04-9891150

מועצה אזורית מטה אשר

ישובי המועצה מתגייסים בכדי להציע את עזרתם לתושבי הדרום. משה דוידוביץ' ראש המועצה הנכנס, דיבר עם תמיר עידן, ראש מועצת שדות נגב והציע לו סיוע בתחום.

רשויות נוספות בדרום מוזמנות בחום לפנות למועצת מטה אשר דרך המוקד 3109* בכדי לתאם הגעת תושבים.

בנימינה – גבעת עדה

משפחות המעוניינות להתארח בבנימינה גבעת עדה מוזמנות להירשם באתר המועצה או להתקשר למוקד 106 בטלפון 04-6389746.

המועצה מזמינה את תושבי הדרום להתארח בבית משפחות. המועצה תקשר בין המשפחות במטרה לסייע באירוח ובהמשך תציע לתושבי הדרום אשר יגיעו להתארח במושבות , מגוון רחב לגילאים השונים, במטרה להנעים את זמנם.

פתח תקווה

העירייה תעמיד לרשות האורחים מגוון שירותים ופעילויות, לכל הגילאים, שינעימו את שהותם בעירנו.

משפחות המעוניינות להתארח, מוזמנות ליצור קשר בטלפון 03-9053000.

הכלבייה העירונית תשמח לארח כלבים וחתולים של תושבי הדרום, ללא עלות. לתיאום ניתן להתקשר 03-9303647 או בדואר אלקטרוני vet@ptikva.org.il.

חיפה
על רקע האירועים בדרום, עיריית חיפה פתחה מוקד אירוח משפחות והילדים תושבי יישובי הדרום. המוקד הטלפוני מעניק מידע ויחבר בין משפחות המעוניינות להתארח לבין משפחות חיפאיות מארחות וכן מידע על פעילויות תרבות ופנאי בהם תושבי הדרום יכולים להשתתף ללא עלות. בנוסף, צוותי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים עומדים לרשות המשפחות והילדים הזקוקים לתמיכה רגשית.

מנהלי בתי הספר התיכוניים והיסודיים ריכזו את רשימות המשפחות המעוניינות לפתוח דלתותיהם ולארח משפחות מהדרום, צוותי אגף החינוך הונחו לפתוח את גני הילדים ובתי הספר לשילוב ילדים במערכת החינוך במידה ויהיה צורך בכך, מוסדות התרבות והפנאי החלו בתכנון פעילות הפגתית וחברתית לקבוצות ולמשפחות, מתחם לילה יפתח עבור נוער, ואגף הרווחה ירכז את נושא המתנדבים והתרומות, בהתאם לצרכים.

ראש מנהל החת"ר בעיריית חיפה, אילנה טרוק, פנתה לכלל מנהלי מחלקות ואגפי חינוך ונוער בדרום: "חיפה מחבקת אתכם, אתם מוזמנים להגיע אלינו, להתארח, לנוח וליהנות משגרה שקטה, בתקווה כי השגרה השקטה תחזור גם אליכם בקרוב".
מס' הטלפון של מוקד האירוח: 1-700-507-002

הפעלות ומוזיאונים

מכון דוידסון
הזרוע החינוכית של מכון ויצמן, מזמין את ילדי עוטף עזה ומשפחותיהם לאירוח ומגוון פעילויות מהנות ללא תשלום.

בין הפעילויות:

  • אירוח בכפר הנוער של המכון – למכון יש 20 חדרים היכולים לאכלס עד 5 נפשות בכל חדר וליהנות ממרחב ציבורי, משחקי לוח וחשיבה לילדים.
  • כניסה לגן המדע ושימוש במתקנים בגן המעשירים את הילדים ומלמדים בצורה מהנה וייחודית
  • תערוכת סיבוב על המאדים – תערוכה בה לומדים על סודות האסטרונאוטים, מה הם אוכלים, איך ישנים ומתי נוכל להגיע בעצמנו אל כוכב המאדים
  • סיור בבית ויצמן – כניסה לבית נשיא המדינה הראשון של מדינת ישראל.

לפרטים על חדרי האירוח: קרן אבן – חן, טלפון – 08-9343943

מוזיאון ארצות המקרא

מוזיאון ארצות המקרא בירושלים פותח את שעריו בחינם עבור תושבי יישוביי הדרום. כל תערוכות המוזאון פתוחות בפני המבקרים והילדים זוכים בכניסה חינם לפעילת חווייתית מיוחדת במתנה החל מהיום ה- 13.11.18 ועד ליום שבת הקרוב, ה- 17.11.18. לפרטים והגעה 02-5611066

לאות סולידריות, מוזאון ארצות המקרא פותח את שעריו לתושבי תושבי יישוביי הדרום שעוברים ימים קשים – ומזמין אותם להגיע למוזאון ולקחת חלק בכל הפעילויות, כולל השתתפות בשעת סיפור לילדים, הרצאה יום ד' ובשיח גלריה בשישי, ללא תשלום.

בין הפעילויות שיציע המוזיאון למבקרים ניתן למצוא את "סיפור תאטרון"; שעת סיפור מיוחדת בין סיפור ליצירה ובין סיור להמחזה בפעילות משפחתית איכותית הכוללת סיור ויצירה המשולבים בסיפורים עם קדומים. פעילות "אבודים במוזאון", פעילות עצמית חווייתית לכל המשפחה שבעזרת חידות, סודות ורמזים יתקדמו בין תחנות, יעברו בין אימפריות קדומות ויחפשו יחדיו את האוצר העתיק החבוי המוזיאון. פעילות עצמית נוספת תהיה כניסה לתערוכה "אלים, גיבורים ובני תמותה ביוון העתיקה", המקימה לתחייה את אלי המיתולוגיה היוונית, ביניהם זאוס, הרקולס, אפולו ולוחמים נוספים. בנוסף תוכלו להוריד את אפליקציית "המירוץ למוזיאון" בו תוכלו לבחרו באחד מן המסלולים באפליקציה ולצאת למסע מלא הפתעות במהלכו תצברו חוויות, ידע ונקודות.

בנוסף יציע המוזיאון למבקרים כניסה למגוון תערוכות מרתקות וביניהן: תערוכת הקבע המכילה חפצים נדירים ומופלאים, מסודרת באופן כרונולוגי ומאפשרת למבקר להלך בנתיבי ההיסטוריה של עמי המזרח הקדום, תערוכת "אל עומק התכלת" המתחקה אחר מקורות התכלת והארגמן ומשמעויותיהן ההיסטוריות והתרבותיות בעולם העתיק ועד ימינו, תערוכת "אלים גיבורים ובני תמותה ביוון העתיקה" של אוסף מרהיב של כלים יווניים בני 2500-4000 שנה המקימה לתחייה את אלי המיתולוגיה היוונית דרך כלי הקרמיקה, מתקופה הברונזה התיכונה ועד לתקופה הקלאסית ותערוכת "ירושלים שהייתה בבל" החושפת לוחות טין עתיקים המהווים עדות לחייהם של גולי יהודה בבבל, בתקופה שלאחר חורבן בית ראשון, בה גיבשו אנשי יהודה את זהותם והפכו לעם שהצליח לשרוד כנגד כל הסיכויים ומעולם לא איבדו את התקווה לשוב לציון.

*יש להציג בכניסה למוזאון תעודת זהות עם כתובת המגורים.

ההשתתפות בפעילות המיוחדת על בסיס מקום פנוי

הגן הבוטני בירושלים
כ-120 תושבים וילדים מעוטף עזה והדרום הגיעו הבוקר לגן הבוטני ונהנו מסדנאות, טיול ברכבת הגן וסיור בגן הבוטני שנמצא כעת בתקופת שלכת יפייפיה, פריחת חלמוניות מרהיבה והרבה שקט ושלווה. הכניסה לתושבי עוטף עזה, אשקלון, שדרות, נתיבות, אזור באר שבע וים המלח חינם עם הצגת ת. ז. מנכ"ל הגן הבוטני תום עמית "אני מזמין את כל תושבי הדרום להגיע ולהירגע במקום הקסום הזה בלב ליבה של ירושלים". לפרטים ולראיונות. טל מרום 053-7769609

חמת גדר
הנהלת חמת גדר, אתר המרחצאות התרמו-מינרליים, מזמינה את תושבי עוטף עזה לקחת פסק זמן ולהצפין ליום בילוי יוצא מגדר הרגיל באתר! (ללא תשלום).

הכניסה בהצגת תעודת זהות ללא תשלום כמו כן הנחה של 50% להשכרת אוהל ממוזג בכפר האוהלים שלראשונה יפעל במתכונת חורף.

רשת מלונות אוליב

הרשת מציעה לתושבי ישובי עוטף עזה, לינה בחמישים אחוז הנחה עד יום שישי ה-16/11/18 (על בסיס לינה בלבד-לא כולל מלונות תל אביב)
רשת מלונות אוליב, בפריסה ארצית מפעילה 12 מתחמי לינה ומלונות, בתל אביב, סובב כנרת, בגליל העליון ובגליל המערבי ועוד.

למידע נוסף, מרכז הזמנות רשת מלונות אוליב: 04-9531153 בשעות 09:00-18:00

רשות הטבע והגנים

מודיעה כי תאפשר כניסה חינם לשמורות הטבע, הגנים הלאומיים וחניוני הלילה ברחבי הארץ לתושבי עוטף עזה, זאת לאור ההסלמה בדרום והרצון להקל על תושבים אלו את ההתמודדות עם איום הרקטות והטרור מרצועת עזה.

אפשרות זו לכניסה ללא תשלום ולינה חינם בחניוני הלילה של הרשות בימים בהם הם פתוחים ופעילים, תינתן לתושבי עוטף עזה המתגוררים ביישובים הנמצאים בטווח של עד 20 ק"מ מרצועת עזה, לפי רשימה מפורטת שמפורסמת באתר הרשות. בין היישובים גם הערים אשקלון ושדרות.
הכניסה ללא עלות תתאפשר עד יום ראשון 18 בנובמבר 2018 באמצעות הצגת תעודת זהות עם כתובת מעודכנת.
פרטים ומידע על חניוני הלילה ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים.

לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, "בימים לא פשוטים אלו עבור תושבי הדרום ובכלל כוחנו הוא באחדותנו ומהלך זה שאנו מובילים ברשות הטבע והגנים נועד להקל ולו במעט על תושבי אזור זה למציאת פתרונות לשהות נעימה ורגועה יותר עם כל המשפחה. נשקיע את מיטב משאבינו על מנת להנעים עד כמה שניתן את השהות של המשפחות שיבחרו להגיע לשמורות הטבע, לגנים הלאומיים ולחניוני הלילה".

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד

לאור המצב בדרום וביישובי עוטף עזה מזמין מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים תושבי האזור ליהנות מכניסה חינם למוזיאון בו מוצגת התערוכה הבינלאומית 'על הקצה', שהגיעה היישר מפריז. בתערוכה מוזמנים המבקרים לראשונה לבחון עצמם עד כמה הם נוטלי סיכונים ומתי הסיכונים הופכים לסיכוי, ליהנות מסיור עצמאי או מודרך בין המוצגים האינטראקטיביים כמו רולטה חשמלית קבוצתית (בתמונה) הליכה על חבל דק, הדגמה מדעית, סדנת בנייה 'אאוץ' וליהנות מתערוכת קסדות ייחודית פרי שיתוף פעולה של המוזיאון עם סטודנטים מבצלאל ועוד ועוד.

הכניסה חינם בהצגת תעודת זהות. לפרטים נוספים טל מרום 0537769609

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!